{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Tricks at lære sin pony? :) {{forumTopicSubject}}

Halløjsa smiley
Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad jeg kan lære min pony af gode/søde tricks? smiley
Han kan i forvejen:
Neje
Kysse
Sparke til en bold/spille fodbold

Måske også nogle øvelser som kan skabe mere tillid? smiley
Sidst men ikke mindst, så vil jeg også gerne høre om der er nogle der har nogle gode øvelser man kan bruge til opvarmning under ridning, som gær hesten smidig? Altså jeg ved jo godt ting som cirkler, slangegange, bøjninger, sideførende osv. Men hvis der er nogle der har nogle gode øvelser, så skriv endelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tricks at lære sin pony? :)
  • #1   5. okt 2014 Til opvarmning plejer jeg at lave en masse slange gange, bomtræning og bare skifte imellem en masse små volter og store volter så du bøjer hesten til begge sider og noget der også er godt ved dette er at hesten ikke keder sig smiley

  • #2   5. okt 2014 Mange tak smiley det er også nogle af de ting jeg plejer at lave, men det er jo rart at blive betragtet i at det er godt at gøre smiley

  • #3   5. okt 2014 *bekræftiget

  • #4   5. okt 2014 Jeg kan godt lide at starte med løsgørende øvelse af skulderen og derefter en smule versade og traversade, samt lidt volter med både normal og kontra bøjning smiley

  • #5   5. okt 2014 Aha det lyder også spændende! Hvad gør du for at løsne skulderen? smiley

  • #6   5. okt 2014 Jeg plejer også at bruge sideførende og sådan smiley

  • #7   6. okt 2014 Det er ikke en 'rigtig' dressur øvelse, faktisk er det mere en blød bagpartsvendning mens du går frem, idet du inviterer hesten til at træde sidelæns med forbenene, men ikke lige så langt med bagbenene, da det jo er skulderen vi vil løsne.
    Jeg gør det ved at løfte modsatte hånd (vil jeg mod venstre, så løfter jeg højre) et stykke lige op i luften. Ikke noget med ind over hestens hals, bare lige op. Her er det ret vigtigt at der fra start af var en let kontakt til hestens mund. Hvis han ikke reagerer nok på dette strækker jeg højre læg (hvis jeg vil mod venstre) ved ikke hvorfor det virker, men det gør det. Jeg kan så yderligere forstærke signalet ved blidt at trykke med det højre ben, ikke et fast tryk, men stød imod hans krop så jeg ikke selv ender med at stive mig og derved gøre øvelsen sværere. Til aller sidst er det også muligt at tappe let på skulderen med pisken smiley

    Man skal så huske at være HELT afslappet i sin egen krop, det vil altså sige bløde øjne, husk at trække vejret, hav eftergivne håndled (ikke fingre) og 'tunge alburer' smiley
    Og selvfølgelig spejlvendes øvelsen hvis jeg skal mod højre (så jeg så bruger venstre hånd, ben m.m.)


  • Katrine D
    Katrine D Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #8   6. okt 2014 Jeg har et par tricks til dig.
    Min venindes pony kan:
    Når hun står bagved den og prikker den med en finger på siden af bagparten, vender den hovedet om til hende uden at dreje rundt. Også god gymnastik
    Når hun står bagved den og trækker den en lille smule i halen, så bakker han.
    Han kan rulle et tæppe ud.
    Han kan gå op på et podie bygget af solide paller.
    Han kan drikke af en halvliters sodavandsflaske.
    Det var lige dem jeg kunne komme i tanke om.


  • #9   6. okt 2014 Mange tak! Det vil jeg da prøve smiley

  • #10   6. okt 2014 Katrine D: mange tak, det lyder ret sødt smiley

Kommentér på:
Tricks at lære sin pony? :)

Annonce