{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Den slår ud med forbenene?? {{forumTopicSubject}}

Angelica på snart 3 slår ud med forbenene når der er noget den ikke vil og når den keder sig og hvis man fx giver den lidt foder og der så ikke er mere tilbage..
jeg tror ikke den ved at den ikke må gøre det.. men jeg er også bange for at "straffe" den og skælde den ud for den bliver rigtig hurtigt skræmt.. men den skal jo også vide hvem der bestemmer..!
nogle der har en god løsning til at fortælle hesten at man bestemmer på en måde der virker og ikke gør hesten bange for en?

Den er en smule hovedsky så er lidt bange for at bruge en kæde eller en grime der stræmmer..

men det kan også være jeg bare skal tage den så meget i hænder som muligt og når den er blevet helt tryg ved mig så begynde at skælde den lidt ud.. men i mellemtiden kunne den jo komme til at gøre noget der gør ret ondt på mig ? :S
Ved ik helt hvad jeg skal gøre med den.. den har rigtig meget temperament..!

Forslag ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den slår ud med forbenene??
  • #2   30. jan 2007 Reagerer hun også overfor høj stemme?

• #3   30. jan 2007 MFMF !

Den har slet ikke været så meget i hænder så den ved hvad det betyder at tigge..!!

Den har måske prøvet at blive fodret fra hånden 2 gange...!

• #4   30. jan 2007 Liselotte*FRYDENHØJ* C

Øh.. jah altså tror hun bliver forskrækket hvis man fortæller hende med høj tone at hun ikke må...

Men har ikke haft hende så meget i hænder da jeg jo helst ikke vil rammes af hende og også har to andre heste der skal rides og passes hver dag..

• #5   30. jan 2007 Ellers så kig de andre forslag i vores gruppes forum

• #6   30. jan 2007 Jah.. men hun er jo kun 2½ så synes det er lidt tidligt.. men havde tænkt mig at have hende løs i ridehuset så tit som muligt.. og så få hende til at blive tryg ved mig..
    Og ja hun bliver også glad når hun får opmærksomhed.. men snakker også med hende hver dag.. men har bare ikke tid til at få hende ud hver dag.. og så skal der jo heller ikke være nogle i ridehuset.. og når jeg strigler hende skal der jo heller ikke gå alt for mange børn rundt på staldgangen til at starte med...
    Men jah.. jeg må nok se at få hende mere ud og så bare være på god afstand fra forbenene...

• #7   30. jan 2007 Synes i ikke det er tidligt at begynde at longere den når den er 2½?

altså med trense?

Tror ikke jeg kan styre den i grime.. og den bryder sig jo heller ikke om at blive trukket.. altså når man skal have den nogle steder hen, kan den bedst lide at gå af egen vilje og ikke fordi man trækker den i træktov..

Den er lidt sværd.. i forhold til de andre..

• #8   30. jan 2007 Jo, jeg synes, at det er for tidligt. Men smid gerne en trense på, luk hende løs i ridehallen, og så øve noget tillidstræning. HVor hun netop lærer at bakke eller at komme hen til dig på fx kommando

• #9   30. jan 2007 Jah.. smiley

men tror ikke jeg kan styre hende i grime..!!

Havde hende løs i ridehuset i søndags.. hun var slet ikke til at styre derover.. og hun løb bare rundt som en gal.. vi stillede os bare ud i siden og lod hende løbe energien af.. men da vi så synes den blev lidt mere rolig og gik ind på midten for at den skulle komme ind til os kom den også men den løb før man nåede at røre den..
    Da vi skulle have den ind igen blev vi bare nød til at åbne og lade den selv løbe ind.. self var der ik nogle i stalden og der var også lukket af så den ikke kunne løbe nogle steder.. ved godt at vi nok bare skulle havde givet den mere tid.. men prøver igen i weekenden.. da det er det eneste tidspunkt hvor man kan havde hesten løs på.. ellers skal jeg tage derud om formiddagen.. og der er jeg jo i skole :S

• #10   30. jan 2007 Jeg tror bare jeg starter med at tage grimen af og på da det er svært nok i sig selv.. den bryder sig ikke om at man gør noget oppe ved dens hoved..

• #11   30. jan 2007 Kan godt hjælpe, men skriv privat.
    Anita W

• #14   31. jan 2007 Hvis den tigger, er det sidste du skal gøre ihvertfald at fodre den fra hånden. Lad være med at give den mad andre steder end i dens krybbe...

.. Her går jeg jo meget ind for horsemanship ....

Hvis den er 2½ og ikke har været særlig meget i hænder, er det klart den ikke er så tryg.
    Jeg syntes du skulle prøve at lave en masse arbejde fra jorden med den. Opbyg noget tillid og respekt, på en god måde. Hvis den tigger eller går ind i dig, braser igennem dig eller prøver på at løbe væk foreslår jeg at du selv driver den væk. Stil dig op foran den, bred armene ud, evt. sving lidt med torvet, til hesten bakker væk fra dig.
    Ros øjeblikkeligt. Jeg syntes ikke du burde longere den før du kan trække den. Hvis der er mere kan du skrive privat.

• #15   31. jan 2007 Du behøver ikke slå, eller skrige af den ^
    Man skal bruge sit krossprog til at sende hesten væk fra en / gå aggeresivt hen mod hesten, tramp i jorden, sving med armene (stille i starten!) - til hesten 'viger' fra dig.

• #16   3. feb 2007 Du kunne prøve at introducere den for klikkertræning... det tror jeg kunne blive en god hjælp for dig.
    især når den er så nervøs og usiker som den er... en mulighed i hvert fald...

Kommentér på:
Den slår ud med forbenene??

Annonce