{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Svær at sidde på! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg har været så heldig at få part på en super skøn hoppe, der har 3 helt utrolige gode gangarter - men mit problem er, at hun er SÅ svær at sidde på i traven. Jeg er lige startet på hende for 5 dage siden, og ved godt at man lige skal vænne sig til hesten osv, men vil alligevel lige lave et indlæg herinde, hvis der er nogen der har nogle gode råd! Når jeg prøver at sætte mig dybt i sædet, så hopper mine hænder og arme og jeg føler jeg mister balancen, så bumper jeg hende i ryggen og så smider hun hovedet helt op i vejret..
Gode råd modtages med kyshånd!
MVH Selma!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svær at sidde på!
  • #2   6. jan 2015 Hvordan jeg kan sidde bedre smiley Det ville være en skam at gøre hendes bevægelser mindre smiley

  • #4   7. jan 2015 Altså i skridt, letridning og galoppen søger hun superfint ned når man lige har varmet hende op - men hun kigger virkelig stjerner når jeg prøver at sidde ned på hende. Tror helt klart det fordi jeg bumper hende i ryggen. Har sat en saddelpad på, så den tager det værste at de stød der nu kommer deraf. Men ja.. Træning er nok vejen frem smiley

  • #5   7. jan 2015 Undskyld, jeg slettede lige mit indlæg fordi jeg ikke havde læst det ordentligt (-: men der er ikke andet for at at træne, så skal det nok komme (-;

  • #6   7. jan 2015 Rid letridning indtil du har bedre fornemmelse for hesten.. Så tag nogle få skridt hvor du sidder ned og så op i letridning igen...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   7. jan 2015 Øvelse, øvelse, øvelse..

    Som Kristina siger, så tag nedsidningen i små bider, f.eks. Et par skridt, eller en langside - også op i letridning


  • #8   7. jan 2015 Af med bøjlerne smiley

  • #9   7. jan 2015 Hmm, måske du skulle starte med at øve det i langsom trav, og så bygge op derfra? Og ellers hvis du jo ved hvordan man bedst sidder ned, så af med bøjlerne og bed til at du ikke ryger af^^

  • #10   7. jan 2015 Det jeg gjorde med min utrolig elastiske gummiboldt som var sindsyg svær at sidde på var at ride meget letridning i starten og så nedsidning i små bidder, samtidig så havde jeg en rem i sadlen til når jeg sad ned, det tager lige toppen af hopperiet og giver dig en chance for rent faktisk at finde rytmen og få fornemmelsen af takten..

    Den rem brugte jeg en del i starten. Senere fik jeg en ny sadel fuldstændig skræddersyet til mig og hesten, og jeg siger dig, det hjalp så meget smiley lige pludselig kunne jeg sidde ned og 'ride' mere..

    Men øvelse, gentagelser, og bliv bare ved. Samtidig sørg for ikke at ride for stærkt!

    God arbejdslyst smiley


  • #11   7. jan 2015 Rid kun nedsidning i meget korte bidder, og ellers veksle mellem letridning og topunktssæde (hvor du bliver stående, og støtter m lår/knæ), og sørg for at du sidder i korrekt trepunktssæde når du er nede. For kvinder er det dine to sædeben og spidsen af halebenet. Kommer du til at hule din ryg, hvilket man ofte gør når man bruger det mandlige trepunktssæde (skridt/sædeben), så bliver du ufleksibel i lænden, og det får dig til at bumpe mere.

    Når du rider stående (og det er meget hårdt indtil du får udviklet musklerne) giver du plads til at hesten kan få ryggen op, og det gør den automatisk blødere at sidde på. Så kommer du ned igen, nyder et par bløde skridt, og giver hesten plads igen. Meget gerne før den når at smide ryggen. Med tiden vil du kunne forlænge nedsidningsmomenterne.

    Det kan også være en fordel at gøre det i longe, så dine hænder ikke forstyrrer hesten mens du finder balancen.

    Pøj pøj med det!


  • #12   7. jan 2015 Jeg vil sige en god sadel også gør underværker. For jeg har først lært at sidde på min nu her, næsten 4 år efter jeg købte hende. Hun har bare en så stor trav, og hvis hun ikke slapper af 24/7, kan jeg heller ikke være på hende i traven.
    Men træn det! Få en underviser der kan hjælpe dig på vej, og få dig på andre tanker, PRES dig selv! Du kan jo godt! smiley


  • #13   7. jan 2015 Måske sadlen ikke passer dig ? Har haft samme problem i rigtig mange år. Fik råd til en rigtig god sadel og derefter har jeg ikke haft nogen problem,

  • #14   7. jan 2015 Tak for alle de gode svar allesammen! Har fået en dygtig underviser ud her til aften, som skal guide os lidt igennem det hele .. smiley smiley

  • #15   8. jan 2015 Som Kristina siger.. Sidder ned to skridt, 'står' op to skridt osv smiley

Kommentér på:
Svær at sidde på!

Annonce