{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.601 visninger | Oprettet:

Islænder {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Jeg skal MÅSKE til at skifte part fordi min part er en Araber, hvilket ikke er så godt da jeg er en rimeligt nervøs rytter smiley Og der hvor jeg rider tænkte jeg på at skifte til islænder..
Jeg har nogle ufattelige dumme spørgsmål, men jeg håber i vil svare smiley

1. Jeg ved godt at det lyder super dumt men kan man ride normalt dressur på en islænder?
2. Kan man springe på en islænder?
3. Kan man stille normale dressur og springstævner på en islænder? (ikke høje klasser)
4. Og kan man ride med normal trense + sadel + underlag osv på en islænder? eller hvad er anderledes mht. udstyr?

Håber i har lyst til at svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder
  • #1   7. jan 2015 Ja til det hele, blot udstyret passer hesten.

    Islænderen er dog ikke mit førstevalg hvis det er spring og dressur du virkeligt vil, men der findes en konkurrenceform der hedder "Alrid" i islænderregi som indholder begge dele.


  • #2   7. jan 2015 Jeg har startet både spring og dressur på min islænder, så det er ikke en hindring, man skal bare huske at de fleste lige har et ekstra gear smiley Man kan også sagtens have almen udstyr på, der er der heller ingen problemer så længe det, som alt andet, sidder som det skal smiley

  • #3   7. jan 2015 Jeg både springer og rider dressur på mine, dog ikke stævner. Med hensyn til udstyret, kan man sagtens ride med "normalt" udstyr bare det passer hesten.



  • #5   7. jan 2015 Okay, jeg ville selvfølgelig også gerne have noget en andet end islænder. Men trænger bare til en nervefast pony smiley Og der er bare mange islændere på den gård jeg står på, så det er nemmest at finde en islænder-part smiley

  • #6   7. jan 2015 Er det der en islænder? smiley

  • #7   7. jan 2015 Min gamle ismule har startet både LA dressur og LA spring, og det er nu nogle skønne heste smiley

    profilbillede
  • #9   7. jan 2015 Hold da op! smiley

  • #10   7. jan 2015 Mange islændere kan springe og synes det er rigtig sjovt.

    profilbillede
  • #12   7. jan 2015 kender en der har startet military på sin mors islænder (og vandt - dog ikke mange startende) smiley

  • #13   7. jan 2015 ja sagtens.. den eneste grund til der er noget der hedder islænder udstyr er fordi dem med islændere ville lave det så enkelt så muligt.. du kan sagtens springe og ride dressur også intet problem i det da smiley

    profilbillede
  • #14   7. jan 2015 Jeg ville ikke springe på min islænder da jeg kender en der er blevet halt af og springe meget smiley

  • #16   7. jan 2015 Josefine Ø:

    Jeg syntes ikke du har ret i at grunden til at der findes islænder udstyr er fordi at det skal være så enkelt så muligt...

    Der er lavet islænder udstyr fordi at ride islænder og almindelig hest/pony ikke er det samme! udstyret er tipasset den islanske hest, sadlerne har en kort anlægsplade og er lavet så rytterens vægt ment og hurtigt kan flyttes til de forskellige gangarter.. desuden er der rigtig mange islænder der går og har ondt, de viser det desværre ikke da det er en hårdfører race, da folk smider det udstyr på de har og tænker det passer da fint, uden at gøre det... Ja islænder udstyr er typisk lidt dyrere end andet udstyr, en trense kan hurtigt rende op i 1500 kr da de ofte bliver solgt i 3 dele.

    Karla: jeg vil faktisk fraråde dig, når du er nervøs rytter, jeg kender flere salgssteder hvor der har mange stor heste ryttere der kommer fordi de gerne vil have en lille men stærk hest, så tænker de islænder! men de ender oftes med at tage hjem og faktisk er det blevet lidt bange for at ride på dem, da mange heste har en vilje over middel, dette betyder de selv har masser af fremgang og lyst til at løbe! man skal være vild med fart hvis man vil ride islænder. ja der er nogle heste som er rolige, de koster ofte mange penge, og er list svære at komme til smiley har en video du skal se som beskriver islænderen som den, den er smiley laver lige et link smiley


  • #17   7. jan 2015 http://vimeo.com/113323901

  • #18   7. jan 2015 Solgården
    Du ved tydeligvis ikke noget om islænderen!!
    Islænderen er sød og du kan finde alle typer!!
    Der er også rigtige mange store heste der har ondt i ryggen! Islænderen skal bare have en ordenligsaddel og så er der ikke noget problem! Og nej udsyr bliver ikke bare meget dyrre find noget der passer til dit budget. Jeg har en hovedtøj til 200 som er typpisk islænder!!
    Nervøs rytter kan sagtens ride islænder, min kusine er meget nervøs og RIDER på er ISLÆNDER som er ROLIG! Islænderen som jeg omtaler er en af de fedest heste jeg har redet på!
    Jeg har lige PT redet på en islænder som hedder Juli, han har været top konkurence heste..... Nu er han en lille hygge hest som bare tuller afsted!! Jeg får undervisning af en toprytter som rider NM og hun siger også at alle kan ride en islænder.
    Du skal bare sørge for at have en saddel der ligger ordenligt også er det bare derud af
    Solgården
    Den video du hentyder til er lavet til VM fordi vores hest bliver nedgjort fordi folk de ikke tror de kan noget men islænderen er en af de sejeste hest der findes er selv fan af araber, Friser og vil også gerne prøve store hest men vil aldrig nogensinde sælge mi ismule
    Men har selv set videoen flere gange og som sagt er den en optakt til VM
    Det er jo også konkurence hest som der er filmet, det er kun ca 33% af alle islænder der bliver brugt til konkurence på rigtig højt plan...

    Men Klara du kan sagtens finde en islænder smiley

    Jeg undskylder også det meget sure opstød men magter ikke folk der udtaler sig om ting de ikke kender en FUCKING skid om!


  • #19   7. jan 2015 Jeg er helt enig med at der findes mange andre nervefaste ponyer. Men problemet er at der hvor jeg står (en gård) havde jeg hængt et opslag op om en part, det fandt jeg så, men der var også kun én der henvendte sig, så hvis jeg hænger et oplag op igen i ponystalden, tror jeg ikke der er andre med "Normale" ponyer der hendvender sig smiley Og så den gård hvor jeg står er der en islænder stald, hvor jeg havde tænkt mig at hænge et opslag op smiley
    Og ja, jeg elsker en hurtig galop, men tror nu ikke at alle islændere ligefrem "stikker" af med en fordi de er så hurtige smiley


  • #20   7. jan 2015 Stutteri Bakkegård. Nej nu er de sku vist dig der skal holde din mund jeg kender rigtig mange islænder og er selv stor islænder rytter! så du skal ikke komme her og sige jeg ikke ved noget om islænder, har en ældre hoppe som jeg købte hvor hende der havde den var storheste rytter, hun turde ikke ride på hende, men jeg gør! Du skal ikke komme her og nedgør andre folk! ja og hvad så hvis du også rider islænder jeg kommer heller aldrig til at ride andet en islænder!! Men den video jeg har lagt op viser islænderen som den er, jeg skriver også at man godt kan finde rolige islændere jeg har selv to islænder og rider to mere fra hende jeg har opstaldet ved, den ene er alt for kedelig til mig den ville hun nok godt kunne ride.. men jeg siger bare de koster hvis man skal ud og købe en !
    jeg har fået undervisning og har kurser med Jon Thordarson, og hvis du ved hvem han er var han en stor konkurrence rytter og har vundet rigtig meget også til VM!
    Jeg taler udfra hvad jeg har hørt fra salgsstalde har sagt!

    Så du skal ikke komme her og tro du er ret meget bedre bare fordi du hidser dig op!


  • #21   7. jan 2015 Karla: du kan da prøve at hænge et opslag op smiley

  • #22   7. jan 2015 Hvor står du Solgården? smiley

  • #23   7. jan 2015 jeg står på en privat gård i Haderup smiley

  • #24   7. jan 2015 Der ligger i Midt/Vestjylland smiley

  • #25   7. jan 2015 Solgården

    Nu kender jeg ikke din underviser men jeg kender ham ikke prøvede at google ham og på youtube men finder ikke noget
    Hvad hedder hans heste?
    Jeg får undervisning af Susanne Larsen og har fået af Christinan johansen
    Bare fordi du er 4 år ældre end mig så er du ikke bedre, jeg har været i islænder brachen i 10 år! jeg kender rigtig mange mennesker og heste og jeg har ikke prøbet at nedgøre dig og jeg siger ikke at jeg ved meget mere end dig men du lyder bare meget uvidende!


  • #26   7. jan 2015 "desuden er der rigtig mange islænder der går og har ondt, de viser det desværre ikke da det er en hårdfører race, da folk smider det udstyr på de har og tænker det passer da fint, uden at gøre det... "

    Skulle vi ikke lige rette det til at mange HESTE går og har ondt, da folk ofte kyler udstyr på der ikke passer. Om islænderen er mere hårdfør end andre kan vi altid diskutere, men folk er ofte blinde for det uanset racen. Så kalder de det unoder, frækhed, stædighed, whatever.


    "Ja islænder udstyr er typisk lidt dyrere end andet udstyr, en trense kan hurtigt rende op i 1500 kr da de ofte bliver solgt i 3 dele. "

    Min cobtrense kostede næsten 2000kr. Den er ikke designet til islændere, men den passer. Min Micklemtrense (cob) er i én del, medmindre man tæller bidstropperne, og den koster 1300kr - hellere ikke islænderudstyr, men fungerer fint. Min Faukurtrense i to dele kostede omkring 600kr i alt. Det du skriver mht pris afhænger jo af hvilket mærke udstyr du går efter, ikke hvilken race din hest er, eller hvor mange dele udstyret købes i. Mener man at alle islændermærkerne er for dyre, så køber man bare noget andet i korrekt størrelse. Man kan også finde meget billigt på jo-po.

    Man skal ikke undlade at købe islænder bare fordi man ikke vil købe det allerdyreste udstyr, for de kan bruge det billige lige så godt som enhver anden hest.


  • #27   7. jan 2015 solgården: ja det er også pga gangarterne osv. men mest af alt fordi islænder ryttere vil have det så simpelt så muligt!!

  • #28   7. jan 2015 Hold nu kæft uvidne, Jon er en gammel islændinge som kommer fra Island, derfor kan du ikke finde noget på ham, han har kun nogle avlheste og et par enkelte rideheste tilbage, han underviser dog stadig i stor stil, en af mine veninder har en hest i ridning hos ham! hende jeg har opstaldet ved havde Letfetti fra Hvasserfelli, jeg har haft med almindelige heste og islænder at gøre siden jeg var helt lille, men jeg vil altid holde mest af islænderen derfor har også selv 2 måske snart 3, jeg har arbejdet med mange problemheste, altså islænder. men jo jeg føler du har prøvet at nedgøre mig, du kan sku da ikke bare flyve i flæsket på en du slet ikke kender! hvor umodent! kender udmærket godt Susanne Larsen og Christian..

  • #29   7. jan 2015 Josefine Ø: At de vil have det enkelt kan jeg stadig ikke følge dig i.. jeg har endnu ikke set en sadel til storheste hvor der er stem på siden, det er der ved nogle islænder sadler, der finder trenser i mange farver både med lak og sten! og syntes når jeg kigger på trenser til almindelig heste er der meget sort og knap så mange andre farver som hos islænderen hvor det er meget farvestrålende. smiley

  • #30   7. jan 2015 Slap af...
    som jeg siger, du lyder uvidende smiley


  • #31   7. jan 2015 okay men det er jeg ikke!

  • #32   7. jan 2015 Så slap dog af !

  • #34   7. jan 2015 Tak DRAGVIK smiley

  • #37   7. jan 2015 Ja, men der er IKKE andre! Der er ingen fjorheste der hvor jeg står, ingen "normale" ponyer. Så derfor ville jeg prøve en islænder. Og jeg elsker fart og fremaddrift smiley

  • #38   7. jan 2015 solgården: mente ikke i udseende! mente generalt.. fx så er islænder trenser meget nemmere end admindelige...

  • #39   7. jan 2015 Karla - jeg tror ikke du behøver at tænke så meget over race, men mere høre lidt om de individuelle heste du kunne tænke dig at få part på smiley

  • #40   8. jan 2015 Præcis, det er det jeg prøver at forklare, men jeg vil jo gerne prøve en islænder? smiley

  • #41   8. jan 2015 Jeg syntes du skal prøve med en islænder og så kan du selv vurdere om det er noget du syntes er fedt. Der er ikke rigtig andre end dig selv der kan sige om du er et godt match med hesten, uanset hvilken slags hest det er smiley

  • #42   8. jan 2015 Ja, alle islændere er jo forskellige. Du vil ikke elske dem alle, men der skal nok være nogle imellem der passer dig. min egen købte jeg efter et styrt på en anden salgshest, så jeg var bestemt også nervøs. Jeg kunne næsten ikke trække vejret, og hele kroppen rystede da jeg sad på hende første gang, men hun er cool i hovedet, og fandt sig i at hun kun fik lov at gå to meget langsomme skridt af gangen indtil jeg var tryg ved at jeg var i kontrol. At hun så kan løbe RIGTIGT stærkt har ingen større betydning - det der betyder noget for en nervøs rytter er jo om farten er under kontrol eller ej. smiley

  • #44   8. jan 2015 Islænder kan sagtens bruges til dressur. Men det selvfølgelig forskellige hvor gode de er til det. Springe kan de også gjorde jeg på min tidligere part som var islænder. De kan rides med normal udstyr, men ville foretrække en islænder sadel da de mange gange Passer hesten bedre. De er ofte bløde og ride i. Og man sidder på samme måde som på andre racer

  • #45   9. jan 2015 Nu har jeg kun læst de første opslag, men jeg vil ikke anbefale dig en islænder pga. dine ønsker om engelsk ridning. Islænderen er en super lækker race og selvfølgelig kan den gå spring og dressur - det kan alle racer jo til et vist plan. Islænderen er dog ikke god til nogen af delene og du vil få det langt nemmere med en almindelig race smiley

  • #46   9. jan 2015 Stald z: Vil godt nok gerne lige understrege at det altså langt fra er alle fjordheste som der er såkaldt ''dovne, ekstrem stærke, stædige og u-samarbejdsvillige''! Jeg har selv haft part på en engang som var alt andet end det! smiley

  • #48   10. jan 2015 Er det ude på Dyrehavegaard? smiley

  • #49   10. jan 2015 Ja CAHV smiley

  • #50   10. jan 2015 Ej hvor sjovt. Jeg har også lige sat en seddel op hos islænderne smiley

  • #51   10. jan 2015 Nå! ej hvor sjovt smiley Hænger man den bare op inde i det der lille hus ude ved foldene? smiley

  • #52   10. jan 2015 Ja, inde i deres foderrum til venstre når man kommer ind er bedst. smiley Der hænger min også smiley
    Kunne være sjovt hvis vi begge fik part smiley


  • #53   10. jan 2015 Altså ikke på tavlen smiley

  • #54   10. jan 2015 Ja, vildt sjovt! Har du haft part før?
    Og hvis du kender en der mangler en part til deres islænder må du gerne skrive smiley


  • #55   10. jan 2015 Ja, leder bare desperat efter en islænderpart igen, haha smiley
    Jo, det må du også gerne, hvis det er smiley
    Det kunne være hyggeligt at have nogle at ride med smiley


  • #56   10. jan 2015 Jeg mødte faktisk en dame derude, som også havde en araber. Er det den su har part på nu? smiley

  • #57   10. jan 2015 Ja smiley Rider sammen med min veninde som har part på en Hvid og sort prikket hest der hedder Shabelou smiley Lige for tiden har jeg part på en urolig men sød araber, som hedder Maggie men jeg ikke rigtig tør at ride i skoven på hende så derfor vil jeg gerne finde noget roligere, men tror bare jeg kommer til at savne hende, så har ikke opsagt hende endnu. Men hvis jeg gør, kan du sikkert ride med os smiley

  • #58   10. jan 2015 Hvis jeg får part, ville det være så sødt af jer smiley Det er lidt ensomt alene, haha smiley

  • #59   10. jan 2015 Skriver til dig hvis jeg finder en sød islænder smiley

  • #60   13. jan 2015 Hej Karla.

    Islænderen er en hesterace som rummer et par ekstra gangarter udover de klassiske tre, som du kender fra andre heste: Skridt, trav og galop.
    At den islandske hest, rummer 1-2 ekstra gangarter, kan give noget besvær i forhold til udførelse af dressur-orienterede øvelser. Dertil kræver det en skarp gangsættelse, således at islænderen er taktfast og ren i gangarterne, og desuden kan skelne disse nemt fra hinanden.
    Man kan opleve at islændere til tider kompensere for den ene gangart med en anden, eksempelvis i en volte, hvis islænderen har svære ved at være taktren og balanceret i sin trav på buet spor.
    Dette kan give anledning til, at indlæringen af visse dressurøvelser kræver mere, end det ville have gjort på en tre-gænger. Desuden er det set, at dommere på dressurbanen dømmer ned pga. disse eventuelle taktfejl.
    Men som et overordnet svar, baseret på mine egne erfaringer: Ja, man kan godt ride dressur på islændere. Jeg gør det selv og vægter det meget højt hos min egen islænder og hos de islændere jeg har haft i ridning. Jeg mener, at det er uundværligt i henhold til at få en gangfast, stabil, lydhør islænder med korrekt opbyggede muskler.
    Kan en islænder komme til, at ride på højt plan i dressur og konkurrere med de smarte ponyer - nej. Det skulle i så fald være et heldigt særtilfælde.
    Kan de konkurrere på lavt plan i dressur: Ja.

    Hvad angår spring, så kan islændere sagtens springe. Jeg sprang LA-baner på min tidligere islænder. Og jeg slog alle de smarte ponyer, vel og mærke på klubplan, til stævnerne. Min nuværende islænder springer også som en i himlen både på banen og i terrænet. Dog gælder samme ting, som hos dressuren; Islændere KAN godt til tider være tynget af sine ekstra gangarter, og dette betyder, at de kan give anledning til dårlige spring.
    Kan islænderen konkurrere på højt plan i springning: nej, den vil i sidste ende ikke kunne følge med de ponyer der ses på distriksplan eller landsplan - måske ved et særtilfælde...
    Kan den konkurrere i de lave klasser: SAGTENS! Islænderen kan have et fantastisk gå-på-mod.

    Du skal personligt gøre op med dig selv, hvad du ønsker at arbejde med i din træning og om du kan acceptere at noget indlæring måske vil foregå over længere tid, end hvis det ikke havde været en tre-gænger. Dog er der stadig en faktorer, som altid er gældende og som altid, vil gøre at vi ikke kan dømme alle heste eller racer over en kam: Nemlig det faktum at alle heste, ligesom som os mennesker, er forskellige. I personlighed, kropsbygning, gangarter, sind, vilje osv. osv.

    Derfor vil mit råd til dig være, at sætte dig ned og skrive en liste over, hvad du gerne vil som rytter og hvad du forventer af din hest, og så prøve forskellige heste indtil du finder den, som du harmonerer med.


    Og som lige lidt ekstra, så udbyder islænderverden jo mange forskellige stævner også. Måske Alrid ville være noget for dig - Distance, springning, dressur, gangarter og hurtighed samlet i et stævne? Du kan gå ind og kigge min profil, hvis du vil. Jeg rider Alrid.

    Hvad angår udstyr, så er der én major regel! Det skal tilpasses hesten og ikke skade hesten eller give hesten ubehag!

    Jeg håber, at du kunne bruge min besked til noget, ellers skal du selvfølgelig være velkommen til at kontakte mig.
    Mvh. Christina



    profilbillede
  • #61   13. jan 2015 Det kunne jeg ihvertfald, Christina smiley Mange tak. Jeg tænker at jeg hænger et opslag op i islænder stalden, og ser om nogen er interreseret. Jeg tror bare mest jeg leder efter en hygge-part hvor man rider en god tur i skoven smiley

  • #62   13. jan 2015 Super indlæg, Christina. Du opsummerer det meget fint.

  • #63   26. jan 2015 Fik du sat en seddel op egentlig? Og har du fundet en? smiley

  • #64   27. jan 2015 Ja, jeg har fået sat en seddel op, men der er ingen der har henvendt sig endnu smiley Kender du egentlig en islænder der søger part? Og har du fundet en? smiley

  • #65   27. jan 2015 Nej desværre. Tager derud idag og sætter en ny seddel op.
    Du må gerne sige til hvis du finder en smiley


  • #66   27. jan 2015 Jeg har en, men hun står i Helsinge. Skriv pb hvis der er interesse smiley

  • #67   27. jan 2015 Nord: Er det ikke dig jeg har skrevet med, i Vejby? smiley

  • #69   27. jan 2015 Nord: Atlså jeg har aldrig redet islænder smiley Men hvem er det af dine islændere?

  • #70   27. jan 2015 Karla er din araber part også tur part? smiley

  • #71   27. jan 2015 Nej, det ville jeg ikke sige. Jeg tør i hvert fald ikke ride i skoven på hende.. smiley
    Lige pt. rider jeg hende kun om torsdagen hvor jeg for undervisning, indtil jeg finder noget andet smiley


  • #72   27. jan 2015 Nå okay, er hun da meget frisk?
    Hvis du finder en ny, vil jeg da meget gerne overtage tur delen, haha smiley


  • #73   27. jan 2015 Nej hun er bare Araber-agtig. Hun kigger meget osv. Og da jeg er den meget nervøse rytter er hun ikke lige min kop te smiley Derfor leder jeg efter en Islænder. Men du kan evt. høre ejer? Moren hedder Karin, og datteren hedder Sofia smiley

  • #74   27. jan 2015 Har lige kigget på din profil, og du hedder jo også Carla! cx

  • #75   27. jan 2015 Det gør jeg nemlig, haha smiley

  • #76   27. jan 2015 Okay, men hvis du evt kommer ind på emnet, må du gerne nævne det hvis du har lyst smiley

  • #77   27. jan 2015 Har ejeren ikke også en islænder? smiley

  • #78   27. jan 2015 Neeej, det tror jeg ikke? smiley Men jo det skal jeg gøre, hvis de søger part. Hun har nemlig i forvejen en part, og jeg ved ikke om hun bare for nogle flere dage, eller om de finder en mere smiley

  • #79   27. jan 2015 Når okay, så er det en anden smiley Okay smiley

  • #80   27. jan 2015 Kender du hende der hedder Anemette (tror jeg) som har en hvid islænder? smiley På dyrehavegård.

  • #81   27. jan 2015 Nej, jeg kender ikke nogen deroppe desværre. Hvorfor? smiley

  • #82   27. jan 2015 Min veninde siger at hendes hest måske søger en part. Altså en som jeg så skulle have part på smiley Så prøver lige at finde ud af det. smiley Den ser i hvertfald vildt sød ud.

  • #83   27. jan 2015 En islænder? På dyrehavegård? smiley

  • #84   27. jan 2015 Ja, men det er MIN! smiley Muahaha!

  • #85   27. jan 2015 Hvor er du heldig! smiley Siger du så din anden part op?

  • #86   27. jan 2015 Jamen altså, jeg ved ikke om den søger part overhovedet, min veninde skal lige finde ud af det, men det tror hun. smiley Men der er jo massere af islændere på dyrehavegaard? smiley Og ja, hvis jeg finder en part jeg er tryg ved som kan rides i skoven, siger jeg min anden op. Skal nok skrive til dig hvis jeg finder en smiley

  • #87   27. jan 2015 Ja, men der er nogen der piller min seddel ned. Og tror ikke der er nogen der søger turpart, heller ikke de almindelige ponyer smiley

  • #88   27. jan 2015 ;( Æv

  • #89   28. jan 2015 Ja det er ret ærgeligt.
    Jeg var derude igår. Havde du undervisning der? smiley


  • #90   29. jan 2015 Nej, skulle have haft undervisning i dag, men min underviser er syg, så skal selv ride. Så må vi jo se om jeg tør.. smiley

  • #91   29. jan 2015 Nå okay, så bare en ride på en araber lignene pony smiley
    Gør hun da noget, siden du ikke tør?


  • #92   29. jan 2015 Næh, ikke rigtigt. Er bare blevet utryg af at ride hende smiley Hun er bare nervøs og opmærksom, og hvis jeg også er det, er vi ikke et godt team.. smiley

  • #93   4. feb 2015 Har du fundet én? smiley Så din seddel. Den så vildt god ud..
    Ingen har ringet endnu mht. mig smiley


  • #94   4. feb 2015 Nej , hænger den ser stadig? smiley

  • #95   5. feb 2015 Ja da? smiley I begge stalde. Det gør min bare ikke. Min hænger kun i heste stalden nu smiley

  • #96   5. feb 2015 Okay tak! Irriterende at der er nogen der tager dem ned.. Det gjorde de nemlig også sidst med mig smiley

  • #97   5. feb 2015 Ja smiley

Kommentér på:
Islænder

Annonce