{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Træning af unge heste {{forumTopicSubject}}

Davs HG'ere,
jeg sad lige og tænkte på hvordan folk mon har valgt at træne deres unge heste (tænker på heste i alderen 3-7 år). Så hvordan rider du din unge hest til hverdag? Har du en fast plan?

Desuden synes jeg at det kunne være en god ide at nævne alder, niveau (hvad den forventes at gå samt stamtavle), disciplin, stævnestarter osv.

Glæder mig til at høre lidt om jeres daglige træning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af unge heste
  • #2   14. jan 2015 Jeg har en hoppe som er 7 år. Jeg fik hende da hun var 5,5 år gammel. Hun blev tilredet som 5-årig. Dog var hun kun redet i 2 måneder, derefter bare stortset gået på en fold indtil jeg fik hende. I starten red jeg i skoven (står 2 min. fra Dyrehaven) 6 gange om ugen, og så en ugentlig fridag. Det var vigtigt for mig at hun fik set alle mulige forskellige ting, og derfor blev en mere rolig og stabil hest. Jeg ville bruge hende som jagt hest, så vi begyndte også at springe lidt på banen. Så fik vi startet jagter og det var hun skide god til. Derefter har vi redet igennem Lyngby flere gange på hverdage, startet springstævner, sprunget 140 cm, redet to hubertusjagter... alt det har hun taget med en fuldkommen ro. Til hendes første udendørs stævne i mørke, lagde hun bare hovedet på min hjælpers skulder og slappede af mellem klasserne! Det er så rart. Det er først her det sidste år, jeg så småt er begyndt at ride dressur. Intet fancy, vi tager det stille og roligt smiley Tænker måske at starte et lille dressurstævne i år... Men det er spring vi begge syntes er sjovest. Nu er ugen for det meste: 2 dage med dressur, 1 dag med spring og resten i skoven smiley Vi er jo så lidt uddannelsesmæssigt bagud mht. dressur, men jeg har den skønneste hest med et godt hoved - som er til at stole på. smiley

  • #3   14. jan 2015 Jeg har en hoppe som bliver 4 her til Marts, og eftersom hun var helt rå da jeg købte hende i April sidste år, er vi ikke rigtig begyndt endnu, da hun er meget nervøs anlagt.

    Men engang imellem longere jeg hende lidt, eller går bare med hende, så hun lige lærer det. Hun er virkelig nervøs, så tingene skal gå MEGET langsomt, man må heller ikke komme med pludselige bevægelser, førhen kunne jeg slet ikke fange hende på folden, og hun ville ikke snakke med nogen, men nu kommer hun selv løbende over til mig, og tigger om opmærksomhed.

    Alt går langsomt, men min plan er at jeg ihvertfald skal op og sidde lidt inden sommerferien smiley


  • #4   14. jan 2015 Har en vallak på 5 år tilredt som 3,5 års med gode pauser. Han rider lige nu LC/LB
    Hans uge plan er
    Mandag- Longe - og går tur bagefter
    Tirsdag- Alm ridning
    Onsdag- Undervisning
    Fredag- Nem ridning, ikke noget hårdt, lang og dyb.
    Lørdag- Alm ridning
    Søndag- Fri
    Nogle gange når Sune Hansen eller Rune Willum kommer og underviser så bliver planen rykket lidt på da det forgår lør- Søndag

    Han er efter
    Far: De Noir Morfar: Schönbrunn (Tysk trakehner hingst) hans mor er RDH & HTR Hoppe kåret i hovedstambog i tyskland og Dk.
    Han for ventes at gå Grand Prix Og han er dressur hest smiley


  • #5   14. jan 2015 Jeg har min vallak på 3 som min underviser hjælper mig med at tilride, jeg rider ham 4-5 dage om ugen incl en longerings dsg. Jeg rider med den bagtanke at han er ung, men skal lære. Så jeg pjatter ikke så meget når jeg rider og tænker ikke nå ja, men er retfærdig så han ikke lære at skyde skulder eller noget fra starten af. Man skal være bestemt over for de kære små, så kan de lege når man ikke rider:)

  • #6   14. jan 2015 Jeg er i gang med tilridningen af Tindur. Han er en Standardbreed (amerikansk traver). Han fyldte 4 år 28/9. Vi startede op 13 august. Min underviser er med på sidelinjen.
    Jeg har aldrig interesseret mig for dressur. Så alt jeg forlanger af ham der er at have en hest der er stabil i alle gangarter og som bruger sig rigtig. Vores mål er at vi skal ud og ride jagter. Så springningen er noget vi kommer til at gå mere op i. Jeg går meget op i at træne efter biomekaniken og indlæringen hvor han skal lære at bære sig selv rigtig uden at jeg holder ham oppe med tøjlerne. Så jeg rider med løse tøjler hvor det handler om at give efter når han har udført det ønskede. Dette sløver aldrig stopsignalet da der aldrig er konstant tøjlekontakt. Denne træningsform er noget der tager tid. Rom blev ikke bygget på en dag. Men jeg vælger at bruge lang tid så længe jeg har en hest der bruger sig selv rigtig uden at blive overbelastet og tvunget til ting han fysisk ikke er klar til. Han skal holde som ridehest i over 20 år så vi har tiden til det smiley
    Mvh TT


Kommentér på:
Træning af unge heste

Annonce