{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

GALOP - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere! - Jeg har min frieserdreng som vi fik for nogle måneder siden! Han har HELT styr på grundridnigen men skulle trænes op igen! Derfor har jeg SLET Ikke galopperede på ham før den anden dag! Grundet mistænkelig gigt i ben! Men der er absolut ingenting mere! Men i tirsdags da jeg skulle have ham i galop for første gang, gik det egentligt meget godt! Kunne godt mærke at hans balance Ikke er helt i top og der skal trænes. Men pludselig kunne jeg godt mærke at volten blev lidt mindre og vi lå nærmest ned i luften! Men jeg fik det rettet op, men pludselig så siger det bom så vælter han ned med hele kroppen altså ned på siden og derved ned på mig! Men han hverken snublede eller var blevet træt! Ingenting er sket med hesten udover den har været lidt ude af den de følgende dage! Men mit spørgsmål er nu om der er nogle som har en ide til at få styr på galopen uden dette sker igen? For vi har kun en udendørs ridebanen hvor kortsiden ikke er forfærdelig lang og derfor snubler han let på grund af hans balance?! Håber lidt i forstår det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GALOP - HJÆLP
  • #2   24. mar 2015 Jeg ville nok prøve med noget longering og koordinations øvelser. smiley

  • #3   24. mar 2015 Men han bliver longeret 5 gange i ugen hvor det går fint i galop? smiley
    Men konditionsøvelser skal jeg måske igang med smiley


  • #4   24. mar 2015 Katja M: vores bane trænger til at få lagt nyt sand og blive revet, derfor bruger jeg kun den ene halvdel lige pt. Fordi det er så længe siden kan man godt bøvle lidt med at få ham i galop og dermed ikke kun gallopere på langsiden? Men havde overvejet lidt at tage en af vores marker, for der kan man jo ride ligeud i lang tid smiley

  • #6   24. mar 2015 Præcis, det var jo også vores problem før smiley
    Må vidst ud på en mark smiley


  • #7   24. mar 2015 Du skal ride en masse lige ud - og det kan være svært på en lille bane! Det kender jeg alt til smiley Så en mark eller en fold kunne være en rigtig god løsning!
    Og pas så på med at ville korrigere for meget. Balancen skal hesten selv finde, så man skal egentlig "bare sidde der", indtil de har bedre styr på det. Selvfølgelig er der også et spørgsmål om opdragelse, så man skal sørge for, at hesten bliver i galop, indtil man selv laver overgang osv., men i bund og grund skal hesten selv have lov til at 'finde sig selv' og balancen. Der er nemlig stor forskel på galop i longe og galop med en rytter på ryggen smiley


  • #8   24. mar 2015 Tusind tak!
    Tænkte nok at det endte med at jeg må prøve marken smiley


Kommentér på:
GALOP - HJÆLP

Annonce