{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Hjælp! galop {{forumTopicSubject}}

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal takle dette problem smiley Min hest er begyndt at Changere på langsiderne om det så er dressur eller spring. Før gjorde han det i hjørnerne men det forsvandt. vi har prøvet at træne galop på marken men han gør det stadig, om vi rider hurtigt eller ej gør ingen forskel.
Er der nogen der har prøvet noget lignende og hvad gjorde i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! galop
  • #1   23. jul 2018 Har du en underviser på der kan hjælpe dig?
    Det er sandsynligvis din balance der går ind og tricker hans balance, så han changere for at bibeholde balancen med dig på.


  • #2   23. jul 2018 Ja jeg har en underviser men han er på ferie i 1 måned. Jeg sidder så stille som muligt men prøver at drive på ham for at han ikke skal changerer men har du nogle forslag til hvad jeg skal gøre? Ville ikke mene min balance fejler noget smiley


  • #3   23. jul 2018 jeg har en som elsker at changere banen rundt..

    hold trykket i benene og lad hesten bøje sig til den side som den galoper. det er svære for den st changere når den holdes modsat ?


  • #4   23. jul 2018 Det er vigtigt når du galopere (generelt) at du støtter på udvendige tøjle og kun momentvis stiller til indvendige på tøjlen. Galoppen er i forvejen en "lænende" gangart, så hvis du holder konstant imod på indvendige tøjle eller piller meget i indvendige, så har hesten ikke plads til indvendige bagben på volten.

    Deraf kommer det når du så rider ligeud, og selvom du fortsat stadig holdte udvendige ben tilbage, hvis du så stiller til indvendige uden at have mest fast i den udvendige tøjle, så vil hesten have svært ved at "være der" og så går den enten i trav eller changere for at komme ud af det.

    Jeg går meget op i at undervise mine elever efter at have fat i den udvendige som støtte og når der så rides lige ud er indvendige eftergivet og du bruger indvendige schenkel til at skubbe hesten ud på lige spor og ud til den udvendige tøjle og ben. På den måde holder du den lille rundring hesten naturligt har i galoppen, uden at den føler trang til at skifte galoppen eller falde i trav.

    Men hvad siger din egen underviser? smiley


  • #5   23. jul 2018 Min egen underviser har ikke set det. Han begyndte for 14 dage siden at gøre det


  • #6   23. jul 2018 Mm ja okay smiley Jamen det jeg skrev. Hvis det giver mening.

  • #7   23. jul 2018 Hvis det er noget han er begyndt på, og ellers ikke har haft problemer med - så kan det også være sadelproblemer eller skader som gør at han forsøger at aflast/mindske smerte.

    Så måske få en massør e.l.ud som kan tjekke om han er øm - og ellers overvej et dyrlægetjek.

    Mvh Charlotte


  • #8   23. jul 2018 Havde det samme problem med en hest jeg trænede.
    Der blev det helt klart værre, at drive fremad. Så snart jeg drev eller red den i en smule længere form på langsiden så changerede den.

    Rid din hest på langsiden som du rider den på volte og i hjørner. Rid hele tiden som om, at du forbereder jer på at ride en volte. Dvs når du kommer ned ad langsiden, så roter i sædet, som om du skal til at dreje ind mod midten. Og hele tiden indvendigt ben, indvendigt ben, indvendigt ben.

    Og når hesten changerer, så skift galoppen tilbage med det samme. Når min skiftede på langsiden, red jeg den straks ind på en volte og bad den skifte tilbage. Og så prøve forfra indtil den galoppere ned af langsiden succesfuldt.

    Vær dog opmærksom på, at især hvis den kun gør det til den ene side, så er der højst sansynligt et problem et sted i kroppen på den - eller i din egen krop.


  • #9   23. jul 2018 Jeg ville få tjekket om SI-leddet sidder hvor det skal..

  • #10   23. jul 2018
    Min gør det når hun spænder op i kroppen, ikke er "igennem" fortil så og siger - så samler hun bagbenene og ender i krydsgalop ofte.

    Det kan også være tegn på spændinger og låsninger i kroppen.


  • #11   23. jul 2018 Vi har bestilt tandlæge og kiropraktor til ham om 1 uge smiley


  • #12   24. jul 2018 Støt den, hver gang den gør det så sig bestemt nej til den og ret den op. Få en underviser ud - ellers bliver det en sværere vane at rette op på.

Kommentér på:
Hjælp! galop

Annonce