{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Opbygning af muskler {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere!
Jeg rider en dejlig sort hoppe som hedder Attribut - men jeg synes der mangler noget muskelmasse så hun bære sig selv rigtigt. Er der nogen af jer der har nogle gode råd til, hvordan jeg bedst muligt får opbygget muskler både bagtil og på halsen? knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbygning af muskler
  • #2   6. apr 2015 Mange tak for det gode svar, det vil jeg prøve! smiley

  • #6   6. apr 2015 Wow, jeg skal da love for der er muskler på den hypse! Hvor tit longerede du ham/hende? Og hvor ofte skal jeg ride den seriøse dressur på hende? smiley kom meget gerne med forslag til øvelser i dressuren der kan hjælpe smiley

  • #8   6. apr 2015 Okay, tusinde tak! Det vil jeg prøve smiley

  • #9   6. apr 2015 Enig her: frem og ned, og lad være med at ride den helt oppe i en bærring den ikke har (billedet).

    Tempovekslinger og overgange, bomarbejde (Ingrid Klimke har tonsvis af gode øvelser - hun er værd at følge på FB), alt det stråfoder den overhovedet kan spise (hellere skære ned på kraftfoderet). Se til, at den får sluppet ude fortil og ikke lægger sig på, så du kommer til at fjerne benene og hænge fast i tøjlen - så aktiverer du nemlig alle de muskler, du helst vil have afslappede.

    Et lidt mere ekstremt tilfælde, men nedenstående er et eksempel på, hvad den rette træning og foderplan kan gøre på ualmindeligt kort tid :=)

    Her efter 2 mnd: https://www.facebook.com/247619641963331/photos/a.362884400436854.85705.247619641963331/362884547103506/?type=3&theater


    profilbillede
  • #10   6. apr 2015 Tusinde tak for det gode svar! Det er godt nok flot med hesten på billedet.. smiley Der er bare det problem, at ligeså snart jeg giver hende en smule tøjle, så tager hun hele tøjlen og strækker halsen helt - så føler jeg ikke, at jeg har kontrol over hende på nogen måde, og så bliver det ubehageligt for mig at ride..

  • #11   6. apr 2015 Tempovekslinger og overgange ... repeat :=) Din kontrol skal ikke sidde i tøjlen uanset hvad, og gennem tempo etc tvinger du både dig selv og hesten til at bruge og lytte til dit sæde og dine schenkler, som er alfa omega ift at få hesten til at tage bæring (og blive stærk nok til at gøre det).

    Hvis du (som jeg - og det lyder sådan) er lidt en kontrolfreak godt kan lide at have noget i hånden, vil jeg anbefale dig en halsrem (praktisk talt bare en gammel stigrem om halsen på hesten), som du kan have fat i, når du rider. På den måde hænger du ikke fast i munden på hesten via tøjlen, og det vil ligeledes tvinge dig til for alvor at bruge dine ben og ikke din hånd.

    Jeg bruger halsremmen meget på de unge heste, da det i min optik er helt essentielt for disse, at de har friheden fortil til at gå frem. Ganske nyttig for mig på især spring- og terrænbanen, da de unge ofte kan have et noget alternativt afsæt, og jeg som rytter for guds skyld ikke må holde balancen i tøjlen og dermed gå tilbage i munden på hesten. :=)

    Håber det giver mening! Der er nogle billeder på Perfects profil, hvor jeg rider dressur med en halsrem :=)


  • #12   6. apr 2015 Virkelig et skønt svar, der var en hel masse jeg kunne bruge! Og super ide med halsremmen, den vil vi prøve allerede i morgen! Virkelig mange tak - det skønt at folk tager sig tid til at hjælpe på denne måde! Knus smiley

  • #13   6. apr 2015 Altid! Og du skal ikke være bleg for at skrive og spørge :=)

    Forresten er det her altså lige i øjet: http://billeder.bazoom.dk/heste/galleri/827/m/4130836/dansk-varmblod-libaks-attribut.jpg


  • #14   7. apr 2015 Ja, lige bortset fra, at hesten helst ikke skal bag lod. :o) Gerne længere frem med snuden.

  • #15   7. apr 2015 Jeg har selv en 3 års jeg er ved at tilride, og ham har jeg longeret de sidte halve år efter samme principper som “Caroline eventing" beskriver, så han havde bedre forudsætninger for at holde balancen når jeg også kom på ryggen! og når jeg rider, rider jeg efter samme pricipper næsten, frem, frem og frem og en smule ned smiley

    han ser efter 5 mdr, 3-4 gange i ugen blandet tærren i træktrov, longering i kapsun og longering over bomme, ud som på vedhæftede billede, og han klarer tilridningen i et snuptag smiley nu rider vi 20-30 minutter 2-3 gange om ugen smiley


    profilbillede
  • #16   7. apr 2015 of her et billede før vi gik i gang med nogen form for træning smiley

    profilbillede
  • #17   7. apr 2015 på dette billede går han 100 % som jeg ønsker af ham på nuværende tidpunkt smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Opbygning af muskler

Annonce