{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

waterford bid findes der tilsvarende som må bruges i dressur? {{forumTopicSubject}}

Hej
Min hest ligger en del på bidet, og alt er tjekket så der er kun træning tilbage, efter snak med min underviser så rider vi lige nu med et waterford bid da det klapper sammen når hesten hænger i det.

Men vil gerne finde et bid med samme effekt som man må starte dressur stævne med, da vi har prøvet 3 delt uden held, her går han op og imod eller dykker meget.

God råd modtages men ikke negative kommentar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  waterford bid findes der tilsvarende som må bruges i dressur?
  • #1   14. apr 2015 Hvad med et udelt? smiley

  • #2   14. apr 2015 Det håber jeg da ikke, for det er ikke et bid der er beregnet til dressur. Som du selv siger, så kan hesten ikke støtte sig til biddet - den kan ikke "søge" biddet, for den vil bare falde sammen.. Og så er det bare lavet til at gøre maks ondt hvis det saves over laderne.

    Prøv med et kinetonnæsebånd til træningen, eller som Maria foreslår, noget med færre led. Problemet kan være så simpelt som at hesten synes at biddet er for levende, og færre led, og/eller et b-ophæng vil gøre biddet mere roligt (og gøre dine signaler mere klare, uden at blive hårdere). Det kan også være at din hånd for hård (ikke en beskyldning, jeg kender dig ikke). Jeg har selv været der, og min hest er gået fra stenhård til meget blød, på et meget blødt bid. Det kan være at i skal prøve at fokusere træningen væk fra biddet i en periode - det kan, afhængigt af problemet, faktisk være en fordel at prøve bidløs i en periode, så hesten lærer at lytte til dine andre signaler.


  • #3   15. apr 2015 Umiddelbart når jeg kigge på dressurstævne-bidudvalget, finder jeg ingen bid der svare til waterford.
    Det er jo mest 2 og 3 delte bid, dog et par enkelte udelte.
    Egentlig bare de mest alm bid smiley


Kommentér på:
waterford bid findes der tilsvarende som må bruges i dressur?

Annonce