{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

At rette på paraden. {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig forstået, hvorfor og hvordan folk de gør når de retter på hesten i en parade, så den står lige med alle fire ben.

Hvad skal der til før hesten står lige?
Har det ikke noget at gøre med ligevægt?

Ser tit at folk gir hestens et klap med pisken, eller et spark også flytter hesten benene. Men hmm? :O)

Er der nogle der kan forklare da jeg ikke forstår det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At rette på paraden.
  • #2   15. feb 2007 Jamen altså smiley
    Rytteren skal kunne mærke om hesten står lige med alle sine ben. Det kan godt være svært at mærke, men med tiden lærer man det. smiley

Hvis du kan mærke, at hestens højre bagben står lidt tilbage i forhold til det venstre, prikker du med højre ben, og så retter den selv benet. smiley

Nogen giver et lille ''klask'' med pisken, ikke for hårdt, for så bliver hesten jo forvirret.

Håber du kunne bruge det smiley

• #3   15. feb 2007 Som Nanna A skriver. :
    ''Jeg klemmer bare med benene på vej ind i paraden, så står Bandine næsten altid lige..''

-Dette er helt rigtigt! (Det gør jeg også). Ved det man gør det, har man nærmest hesten under sig, og hesten bliver ikke forvirret over hvad der skal ske.

Man skal ride ''frækt'' ind i en parade.

Ikke bar' : Tra lala la, nu skal vi lave en parade.
    MEN : 1,2,3 nu. smiley - Det skal altid ''planlægges'' smiley

• #4   15. feb 2007 Hesten skal stå lige, hvis man starter dressur...
    Det er lidt lissom med "Hesten skal stå stille, når man stiger op" - det er forskelligt fra rytter til rytter, hvor godt hesten bliver "opdraget"... Men det har ikke rigtig nogen funktion, hvis man bare rider turridning eller i skoven smiley

Tabita B - Kunne ikke have sagt det bedre selv xb

• #5   15. feb 2007 Tabita B : Nemlig smiley

• #6   15. feb 2007 Du skal ride den ind i paraden som nogle af de andre sige den skal forberedes (:

• #7   15. feb 2007 jeg pleger at øve og øve når så vi laver en parede så hvis alle fire ben ikke står som de skal så prøver jeg igen

• #8   15. feb 2007 Hvad gør man så når hesten smider bagparten ud i paraden ?

• #9   15. feb 2007 Hvis hesten qår samlet, oq riqtiqt . Står den oqså riqtiqt i en parade !

• #11   15. feb 2007 Jeg ligger altid mine ben en lille smule tilbage når jeg rider ind i en parade . Så får man ogs bagparten med ;D Sådan har jeg altid lært det , og sjovt nok virker det smiley

• #12   15. feb 2007 Man skal ride hesten ind i en lige parade.... Jeg sørger selv for at sidde lige og klemmer med bene.. det er dog ikke altid mine heste står lige i paraderne..

Jeg lærte min vallak at stå lige i paradere ved hjælp af pisken.. for at flytte udvendige bagben klemmer jeg med indvendige ben også står han lige.. og hvis det er indvendigebagben.. og det så udvendigben jeg klemmer med, det er somregl altid bagbene hestene ikke er lige på.. jeg gjorde så det at jeg gav en lille dap med pisken samtidig med at jeg klemte med mit indvendige ben.. til sidst vidste han så hvad det betød.. og retter bene.... Hvis jeg så skal rette forbene.... skal hesten stå lige på udvendige ben.. på forbenet plejer jeg så at ligge udvendige ben lidt frem til gjorden også bliver den rettet..:) Men normalt er begge mine heste ret gode til at stå lige på bene... men den kan smutte indimellem.... Metoden bruger jeg også på min hoppe.. hvor hun også reagere perfekt.. smiley

Kommentér på:
At rette på paraden.

Annonce