{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Rette på veninde??? {{forumTopicSubject}}

Nu må i hjælpe mig søde piger!
Jeg står nu i lidt af et dilemma, da min veninde nu har fået hendes første pony smiley
Dilemmaet er så hun er begyndt at få værre uvaner, eller hvad man skal kalde det.
Hun har aldrig haft den bedste opstilling, og hun har altid haft lidt 'Chaplin tæer' (det kalder min familie, tæer der vender ud ad når man rider).
Men hendes små uvaner er blevet større smiley
Hun har en pænere opstilling, men har utrolig meget Chaplin tæer, og er desværre også begyndt at sidde og hakke hendes pony i munden, hvis den ikke lige går i den ønskede 'holdning' smiley
Jeg er vokset op med en gammeldags mor der ved det meste om alt der angår heste. Derfor ved jeg ret meget nogenlunde hvordan man skal sidde osv. smiley
Men mit dilemma er så, hvordan jeg får det sagt til min veninde uden at støde hende ;/?
Hun ved udemærket godt at man ikke skal sidde og hakke den i munden, men der er jo mange der gør det ubevidst(ved jeg ikke om hun gør, men det kan være) og jeg har da også prøvet at rette lidt på hende når hun red, men jeg tror bare meget hurtigt jeg kommer til at lyde bedrevidende, og det er noget jeg ikke har så meget lyst til da hun er en af mine aller bedste veninder smiley
Også er der noget mere også, hun strammer sit næsebånd aaaaaaaalt for meget, men jeg ved ikke hvordan jeg får sagt til hende at det skal mindst 1 hul ud.

Ville blive meget glad hvis i gav jer tid til at læse det igennem, og evt. komme med nogle forslag til hvad jeg skal gøre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rette på veninde???
  • #1   13. apr 2012 Det blev lidt langt kan jeg se smiley

  • #2   13. apr 2012 Evt. når din veninde rider, så kom med nogle gode råd, inden hun hakker den i munden, og ved næseremmen, så spænd den op, og sig evt. at man skal kunne have to fingre inde i den osv. kan godt være hun har misforstået det smiley

  • #3   13. apr 2012 Uhh den er svær! Men jeg ville nok forsigtigt, starte med næsebåndet, og så munden/hendes hænder smiley Det er jo vigtig at man ikke ødelægger sin hest! Og i sieste ende, vil hun nok takke dig! smiley

    Håber at det hjalp! smiley


  • #4   13. apr 2012 Jeg rider også sammen med en af mine rigtig gode veninder, og jeg har redet i en del længere tid end hende, og har tit lidt mere... tålmodighed, for hesten end hende. Hvis hun f.eks. hiver hesten i munden, så siger jeg bare til hende: 'Pas på du ikke river ham i munden'. Så er det sagt, der er ikke nogen forklaring, som for mig til at lyde bedrevidende, og så plejer vi bare at ride videre som normalt!(-:

    Mht. næsebåndet ville jeg bare, en dag hvor du er der mens hun ligger det på, spørger om ikke hun tror at hun strammer det lidt for meget? Kan der være 2 fingre?:-)


  • #5   13. apr 2012 Jeg har haft det lidt på samme måde med mine veninder, og jeg har prøvet og sige det på en diskret måde. Altså f.eks. når man har været fotograf, så har jeg sagt: "Husk at kigge op, for så bliver billederne jo lidt pænere" eller "Hvis du samlet dine hænder, så det det bedre ud" :). Du kan jo også prøve og lave samme trick, og måske endda sidde og redigerer billederne sammen med hende, så hun kan se hendes fejl, og så kan du sige: "Hmm, det er ret ærgeligt med dine fødder, det må vi huske" smiley
    - men ja, pas på ikke og såre din veninde, husk altid og sig tingene med et smil og helst ikke for meget af gangen.


  • #6   13. apr 2012 Mange tak for alt jeres hjælp! smiley
    Hun får undervisning af en uddannet berider, men jeg har ikke set ham undervise i dressur endnu, desværre smiley
    Jeg synes den var svær den med næsebåndet, da det kan virke ret mærkeligt hvis man bare spænder det ud på en andens hest/pony, men det var virkelig sådan man kunne ikke engang få en finger under ved det bløde smiley
    Jeg synes det er meget svært! smiley
    Men jeg er vokset op med en masse omkring hvordan man passer hesten osv. så jeg har det mærkeligt, da det er lidt svært for mig at forstå hvordan man kan være sådan over for sin hest, da det er NO WAY for mig, men på finde ud af noget smiley


  • #7   13. apr 2012 Har altid bare sagt det lige ud til mine veninder smiley
    Jeg kan ikke lade hver, men mine veninder ved jeg siger min mening og ved at det kun er fordi jeg vil hjælpe smiley


  • #8   13. apr 2012 Hov fik lige trykket send for tidlig smiley

    Så du kan jo prøve at fortælle hende hvordan du opfatter det. Og forklare hende at du kun siger det for at hjælpe smiley


  • #9   13. apr 2012 Jeg synes du skal sige det direkte til hende mht. næsebåndet. Altså "Arh.. Jeg synes altså at du skal spænde næsebåndet lidt ud. Det skal jo min. kunne være 2 fingre :). Og så kan du evt. forberede noget du vil sige efter, så der ikke "bliver tid" tid til at hun kan svare dig ordenligt, og modargumentere smiley

  • #10   13. apr 2012 Hun ved også godt at jeg ved mere om det end hun gør, men hvis jeg hvisker til hende med et smil "Husk tæerne" da vi også øvede det en dag jeg var med derude, hvor vi øvede opstilling osv. smiley Så siger hun "Jamen det gør ondt" hva' filan siger jeg så? For nogen gange kan det jo godt gøre lidt ondt hvis man er vant til at ride med Chaplin tæer at få dem fremad, men så slemt er det da ikke? smiley

  • #11   13. apr 2012 Så må du bare sige til hende at man må lide hvis man vil ride smiley

  • #12   13. apr 2012 sig det til hende der genere hendes pony, altså det med næsebåndet og den lidt for hårde hånd engang imellem.. smiley sig det med et smil, men lad være med at sig det med de der tæer.. chaplin?.. vent hvertfald med det så det ikke kommer lige oven i hindanden det hele, for så kan man jo nemt komme til at virke bedrevidende..:-) ved ikke hvad jeg ville gøre.. er selv ret konfliktsky smiley men sig det med et smil og så kom med et kompliment bagefter evt? smiley

  • #13   13. apr 2012 Chaplin er ham manden fra den gamle stumfilm http://www.youtube.com/watch?v=eZhSvSvMBgU hans tæer vender ret meget ud ad smiley

    Det er det der er svært for mig, for der er så meget at rette på (ingen er perfekte jeg ved det) og jeg er også utrolig meget perfektionist smiley


  • #15   13. apr 2012 Nej, men hun har skam redet i ca. 7 år, har bare næsten altid haft en dååårlig underviser smiley

  • #16   13. apr 2012 men hvertfald sig noget pænt til hende bagefter fx "lad som om at du spørger hende til råds" fx"giver du ham noget tilskud i foderet siden hans pels er SÅ flot?" så hun også føler at hun kan "hjælpe" dig med noget? smiley (i dont knoooow) du behøver jo ikke at bruge rådet til noget smiley

  • #17   13. apr 2012 Ja det kan være jeg skal prøve det, desværre ser det heller ikke for godt ud(:/)
    Jeg er ret kritisk smiley


  • #18   13. apr 2012 Når mig og min veninde rider, så siger vi altid tingene ligeud. Nogen gange kan det godt være at en af os føler os stødt eller "flove" over det, men vi ved jo at vi kun siger det til hinanden for at hjælpe, og fordi vi kun ønsker hinanden og vores heste det bedste smiley

    Men jeg ville også have det meget svært med at rette på mine veninder, selvom jeg nogengange godt selv kan se hvad det evt. kan rettes smiley

    En god ting er at i hver i sær filmer jer. Altså du filmer hende, og hun filmer dig.
    Så ser i videoerne bagefter, og så kan i diskutere jeres ridning. Så kan hun også se det med sine egne øjne. Faktisk er det tit at man bliver flov, hvis man kan se at man gør noget forkert, og man lærer jo af sine fejl smiley

    Mht. næsebåndet, så bare sig det lidt henkastet, fx. er det næsebånd ikke lidt stramt?, og så gå hen og prøv at stik fingrene ind imellem, sådan så hun selv kan se det smiley

    Og husk, at hvis hun virkelig er din veninde, så vil hun forstå dig - også selvom hun føler at det er irriterende at blive rettet på, men en anden dag er det måske hende der står i din situation smiley


  • #19   13. apr 2012 Hahaha smiley men så sig at du synes hendes saddel er vildt lækker hvilket mærke er det liige?

  • #20   13. apr 2012 Mange tak, det vil vi prøve Thea smiley
    Lara: Haha, sjovt du siger det, min sadel er samme mærke xD


  • #21   13. apr 2012 Hahahah jeg gir op! smiley

  • #22   13. apr 2012 Marie: Det gør jeg også- for det meste smiley
    Problemet er at jeg ikke tror jeg ville kunne klare at miste hende som veninde hvis det gik så galt.
    Jeg prøvede at sige til hende diskret, tror jeg, at hun skulle holde hænderne stille, da de jo nogen gange følger med i letridning osv, så tror hun blev mere opmærksom på det der smiley


  • #24   14. apr 2012 Det med og undervise hende i en time, synes jeg er en dårligt ide. Det er ikke sjovt, at ens veninde skal stå en time og rette på en. Så virker du meget mere bedrevidne smiley

  • #27   14. apr 2012 start med at spørge om det er ok du giver hende nogle råd, og ellers anbefal hende en god underviser du ved vile kunne få sat skik på det

  • #28   14. apr 2012 Hvis nogle/min veninde sagde til mig fx at mit næse bånd var spændt en anelse for stramt, og om jeg ikke lige skulle spænde det 1-2 huller ud.. så ville jeg tage det til mig..

    Men vil ærligt indrømme at hvis min veninde sagde til mig at mine tæer strittede ret meget ud af.. så ville jeg altså tænke "Pas dig selv" ville ikke blive sur, men bare ret irriteret! smiley


Kommentér på:
Rette på veninde???

Annonce