{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.561 visninger | Oprettet:

Grundtræning fra jorden og akademisk dressur. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg og mine ponyer er ved at køre træt i det man kalder "moderne ridning". Slet ikke fordi det ikke fungerer for os, men fordi lysten egentligt er til at blive akademisk dressurrytter. Eftersom hvad jeg har set, læst og søgt mig frem til, er akademisk dressur en træningsform på hestens præmisser og ikke rettet med stævner. Begge mine ponyer har startet højt plan i i hhv. spring og dressur, og da mit pony-år løber ud i år, var planen at fortsætte som HMS-rytter. Men nok om det!

Da jeg er fuldstændig ny i faget, ville jeg høre om der er nogle af jer kloge hoveder herinde, der evt. ved noget om klassisk- alternativ- eller akademisk dressur, eller som kan henvise mig til nogen der gør? Det vil betyde så meget for mig og mine firbenede venner.
Jeg har to fuldstændig forskellige typer ponyer, en springpony der er iskold og ikke vender et øre ved det meste, dog en hoppe med stort H. smiley og så min nervøse, skønne dressurvallak, der ikke har været i hænder før som 6-årig, og som synes verden til tider kan være rigelig stor og farlig.
Det ville være skønt hvis det er stof, der kan passe på dem begge. smiley

Tak på forhånd.
Vrisk fra Champ, Zarina og Nadia smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grundtræning fra jorden og akademisk dressur. HJÆLP
  • #2   2. jun 2015 Tusind tak skal du have, det kigger jeg lige på. smiley

  • #3   2. jun 2015
    En underviser er et godt sted og starte, da hesten skal lære en masse nye signaler, selvom den kan øvelserne i forvejen :o) Akademisk bruger ofte, en del tid på jorden for at forberede hesten før man sætter sig op - hvilket man skal være forberedt på. Det er en af de ting der gør jeg ikke er helt fan.


  • #4   2. jun 2015 Det er selvfølgelig rigtigt. Planen var også at finde en underviser, der vil køre hjem til os og undervise i det, men det er lidt som om de er sjældne sådan nogle. smiley - og ja, det er udemærket klar over efter hvad jeg har læst mig til, men det gør bestemt ikke mig noget. smiley

  • #5   2. jun 2015 Jeg ville starte på www.blueberryhill.dk - der kan du også finde en underviser som gerne kører hjem til dig smiley

    Jeg er rigtig glad for at læse - vil anbefale Andrew McLean, "Træning af heste - på hestens præmisser" er et rigtig godt sted at starte smiley og hvis man er mere interesseret i den akademiske dressur har Bent Branderup skrevet flere bøger men har også nogle suveræne videoer man kan købe adgang til på hans hjemmeside smiley

    Mine bedste råd vil være: vær nysgerrig - tag på kurser, kig fordi til hestevelfærdsstævner, læs og lyt! Udvid horsonten - vær nysgerrig på hvad der er derude smiley ! Og mærk efter hvad der giver mening! Lyt til din mavefornemmelse - dét er det aller vigtigste. Der er så mange metoder og grene og man kan hurtigt tabe sig selv i processen. Vær kritisk og hav altid hjertet og maven med smiley

    Held og lykke med "projektet" - er sikker på at det bliver spændende for jer smiley


  • #6   2. jun 2015 Facebook-gruppen er rigtig god! Her kan man finde kompetente undervisere og ryttere som har lyst til at hjælpe, hvis man er har ramt en dead end.

    Jeg startede ud i praktik i 3 måneder, hvor jeg fik undervisning hver dag. Det var hårdt, men rigtig, rigtig godt.
    Når du har læst og set nogle af de andres forslag, så find ud af, om det er noget, du har lyst til. Så kan du spendere moneters på undervisning. Sørg for at finde en, du svinger med, hesten svinger med og som kan sit stof smiley Også det teoretiske, så du får en begrundelse for, hvorfor du netop skal gøre det ene frem for det andet.
    Jeg har selv haft 4 undervisere ude, hvoraf 2 var gode til os.
    Evt. kan du tage med på et kursus som teorideltager, og så se på og lære smiley


  • #7   3. jun 2015 Tusind tak for svar. Rigtig meget stof til eftertanke. Jeg glæder mig til at undersøge den "helt nye verden" inden for alternativ ridning. smiley

Kommentér på:
Grundtræning fra jorden og akademisk dressur. HJÆLP

Annonce