{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

træning af hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er

Jeg er stolt ejer af min dejlige 2 års hoppe, som jeg lige har købt. Jeg giver 800 kr for at få hende opstaldet inkl alt. hvor der er en udendørs ridebane. Jeg har ca 15 km dertil fra hvor jeg bor..

Jeg synes det er lidt svært at træne ordentlig med hende og føler enlig kun at jeg kan tage ud for at strigle hende og så køre hjem, når ridebanen er fyldt med vand hele tiden, og nu bliver den sikkert også snart frossen.. Havde i flyttet hesten til et sted hvor der er ridehal?

Har været inde og se nogle af video'erne på kapriole om grundtræning fra jorden, og nu er hans hest jo trænet i forvejen og jeg ved ikke hvliken alder den har, men min hoppe er godt nok slet ikke så lydig?
Hun er meget opmærksom og vil gerne følge med i det hele, kan ikke rigtig stå stille når hun bliver striglet. Er vi ude og gå en tur er hun rigtig dygtig stopper og går når jeg siger det.

Jeg vil rigtig gerne longere hende, og har også prøvet men det virker ikke som om tidligere ejer har longret hende 'rigtigt' for hun tror bare hun skal løbe og løbe hele tiden og jo hurtigere jo bedre. Hun virker meget forvirret og jeg vil gerne have hende ned på jorden og være stille og roligt.

Jeg ved ikke om det er fordi hun ikke har tryghed til mig, eller om det bare er fordi hun er en ung hest eller hvad det kan være? Hun er rigtigt sød og en dejlig hest som har et godt temperament.

Og lige til sidst, skal jeg have hende til kåring først, tilredet til foråret/sommer hvis hun er klar til det, er der nogen i holstebro/ringkøbing/lemvig området der kan anbefales til at gøre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning af hest
  • #1   10. nov 2010 hvor er din hest opstaldet ??:)




  • #2   10. nov 2010 Hej,
    Jeg bestemt ikke det er fordi at hesten er ung eller fordi den ikke har tillid til dig, men at den simpelthen bare mangler noget træning.
    Syntes det er rigtig fint, at du gerne vil lave akademisk jordarbejde med den, men før at den kan lykkedes, er det nødvendigt, at man har nogle basisting i orden - at hesten har indlært nogle kommandoer for stop, gå, vige til siderne og bakke. I aka arbejde arbejder man jo netop med at "forme" hesten, få den til at søge frem og ned for senere at samle den, gå sidebevægelser mm., så det er esentielt at man kan styre hesten rundt for lette signaler inden, ellers går der hurtigt kage i det, fordi hesten ikke ved hvad den skal. Så mit råd ville være, at få styr på det først smiley Omvendt kan det også være, at hesten mangler lidt mere tid til at vænne sig til det nye sted og vil falde lidt mere ned efterhånden.


  • #3   10. nov 2010 Den er opstaldet i Aulum, nær Holstebro..

    Jeg går nogle ture med hende hvor vi træner stå og gå frem.. hvilken kommando ville du bruge til at bakke, bare ''bak'' ? smiley

    Siger ''kom'' for at hun skal gå og ''stå'' når hun skal stoppe/stå stille..


  • #4   10. nov 2010 og tusind tak for svar, betyder meget, når man er ved at gå lidt i stå..

  • #5   10. nov 2010 I princippet er det ligemeget hvilke kommandoer man bruger, bare de er ens hver gang smiley Man kan sagtens bruge verbale kommandoer.

Kommentér på:
træning af hest

Annonce