{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Træning af hest {{forumTopicSubject}}

Mig og min kæreste har lige købt en meget fin hest, han er oldenborg/dv/fuldblod. Han er gammel ringridnings hest så er kun Van til at blive styret med stemmen og ben, han har slet ingen rygmuskler, hvordan kan jeg få det på ham, hvis man har for meget fat i bidet, slår han med hovedet og trækker for at få fri hed i munden, han er blevet tjekket i munden af vores dyrlæge og hans tænder er fine , vi købte ham hvor vi fik af vide at han var ren oldenborg og 21 år men vores dyrlæge siger han er maX 12 år,
Jeg prøver at træne ham til at gå i holdning, han giver fint efter og stiller fint rundt, men vil ikke gå i holdning, vores kiropraktiker siger det er forbi han ikke er Van til at bære sig selv ordenlig, og ingen muskler har i ryggen, har prøvet at bruge champon hvor han stejlede med mig flere gange , selvom champonen sad helt løst, men igen det må jo være fordi han ikke er Van til at bære sig selv ?

Nogle der har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hest
  • #1   7. aug 2012 Få professionel hjælp og undervisning.
    Han skal nok blive en fin ridehest, han skal bare vænne sig til det. smiley


  • #2   7. aug 2012 Prøv at lad være med at fokuser på at den skal gå i holdning men træn at den skal lære at søge ned og få dybt, det er den måde den får ryg muskler på.. Ikke noget med at give den champon på.. Lav en masse voltet og slange gange så du får den smidig gjort..

  • #3   7. aug 2012 Han kan godt gå på volter og slangegange og meget smidig men så snart han er i trav smide han hovedet helt i vejret med næsen oppe, vores dyrlæge siger at har lidt ondt i ryggen pga han går som han gør, på den uge vi har haft ham er han blevet meget styrbar dog har vi ikke galoperet på ham endnu da vi først vil have styr på styringen, han lyster rigtig godt på stemmen og benene;) på folden kan vi få ham til at galopere bare ved at sige det;)

  • #4   7. aug 2012 Start med at få noget hjælp og begynd fra jorden af, så han kan få rygmuskler. Rider i letridning eller nedsidning når i traver? Tit kan man hjælpe hesten ved at ride letridning eller stå i let sæde, for at hjælpe hesten med at søge frem og slappe af. Hvis rygmusklerne ikke er i orden kan du jo heller ikke kræve at den skal samle sig, så ender du med en hest der får de forkerte muskler alle mulige andre steder, og så holder den knapt så længe. En chambon hjælper i min hverden ikke en disse. Den trækker hestens hoved ned mod punktet mellem dens forben, og har ikke noget med samling at gøre. Smid den væk og forsøg at drive den frem i en frisk trav, og lav en masse volter. Som sagt er en underviser nærmest et must hvis man ikke helt har fornemmelsen af, at have hesten sugende på biddet, men ideen er at du skal have hestens ryg op, så den bruger de rigtige muskler og er i stand til bedre at bære sig selv smiley

  • #5   7. aug 2012 Longering over bomme er super godt! smiley Også få hovedet laaaaangt ned, og frem smiley

    Men jeg forstår ikke helt, altså hvis hesten har ondt i ryggen, skal den da ikke rides.. Jeg ville nok også droppe chambonen, fordi hvis den alligevel sidder så løst, har den så nogen effekt?+ man får ikke noget ud af at tvinge den i holdning.. Men det skriver du jo også, at du ikke gør, men jeg tænker bare hvilken effekt chambonen så har smiley
    Når hesten har musklerne til det, vil den selv begynde at tilbyde at gå i holdning. Men en hest der ikke har trænede rygmuskler, kan ikke gå i holdning, medmindre man selvfølgelig bare hiver den derned..
    Håber det kunne bruges smiley


  • #6   7. aug 2012 Jeg rider kun i let ridning pt da hans trav er rigtig ubehaglig at side på, så skal lige vende mig stille og roligt til den, vores dyrlæge og kiropraktor siger at han har en smule ondt fordi der ingen muskler er, overhovedet, men når jeg rider ham overdriver jeg med hånden, jeg sider med dem langt nede så det er mere behageligt for ham at kommer der ned, hvilket min underviser har sagt jeg skal prøve på smiley

  • #7   7. aug 2012 Jeg ville starte med lidt fysisk træning i walker, så hesten får opbygget en grundform.
    Når den er på plads, så let træning under rytter evt. på sandbane.
    Herefter ville vi forsætte med "tilridning", så han stille og roligt kommer i holdning - og det ville vi gøre uden hjælpemidler.


  • #8   8. aug 2012 lyder til at han mangler styrke til at bære sig selv, og jeg vil vente med slangebuer med mere til han havde den styrke, min mangler styrke og balance, men det kommer hurtigt på hende. vi longere en del og laver volte arbejde. kræver ikke meget af hende ud over hun skal finde sin ramme, så støtter vi hende i det, så hun føler sig tryk nok til at søge ud i den ramme, frem og ned, og vi er gået fra en højt stillet spænd hest, til en der søger frem, ned og runder ryg, og har en skøn bagbens aktion

  • #9   11. aug 2012 Håber ikke i er for hård ved ham! og han er ikke 12 da det er en dyrlæge og tandlæge der har sagt han er 21 og som sagt har mig og min veninde haft ham igang tre dage og han stod og hang med hovedet og derfor sagde jeg at han ikke ville kunne klare hård træning og galop for meget men giver ingen garanti for at han holder til det hvis i gør det!

  • #10   12. aug 2012 Vi er ikke hårde ved han Anja. Han har det godt, og vores dyrlæge, mener ikke han er 21.. Han hænger ikke ved os, han nyder at blive brugt, og nej vi har ikke galoperet på ham, jeg har kun travet meget lidt, men han må kun skidtets på pt han han ingen muskler har i ryggen, vi har folk med ind over han, vi er ikke onde mod vores heste, han nyder virkelig at blive brugt, og hvis han ikke kommer på tur hverdag kan vi ikke komme op på ham fordi han er så frisk og frem ad gående ..

    MEN EN TING!! HAN HAR DET 100 % GODT


  • #11   12. aug 2012 Okay håber jeg heller ikke

  • #12   12. aug 2012 Vi er ikke onde mennesker!!

Kommentér på:
Træning af hest

Annonce