{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Laura
Laura
Tilmeldt:
22. mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62

Dette bid til unghest? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Er der nogen der har efaringer (eller tror) at dette bid ville være optimalt for en unghest? http://topreiter.dk/product/haengsel-bid-85/
Jeg havde rigtig bare tænkt på 2 delt muffebid, men så så jeg dette med tungefrihed..

Hesten har kun haft bid i munden et par gange (to delt muffebid)
Håber i kan hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dette bid til unghest?
  • #1   3. jun 2015 Hvis du vælger tungefrihed så få en der har forstand på bid og hestemunden til at finde det rette. Hvor høj tungefriheden, hvor bred den må være osv afhænger af hestens mund- og tungeudformning, og det varierer meget fra hest til hest.

  • Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #2   3. jun 2015 Tak for svaret smiley Hvem er det man kan få ud til sådan noget? - og jeg skal også høre om det er alle heste der har det bedst med tungefrihed, eller er det meget individuelt? smiley

  • #3   3. jun 2015 Nogle heste har følsom tunge og har det bedst med tungefrihed eller bidløst. Andre kan sagtens gå med noget på tungen smiley

    Mvh TT


  • #4   4. jun 2015 Jeg fik anbefalet dette bid til min unghest af dyrlægen: http://draumur.dk/myler-bid-level-1/1554-myler-small-baucher-mb02.html

    Det er fantastisk, og kan helt klart anbefales! Jeg fik min dyrlæge til at tjekke "hvor meget" plads der var i munden til et bid med tungefrihed. Jeg tror det er med meget lidt tungefrihed, og det virker fantastisk! smiley


  • #5   4. jun 2015 Nogen dyrlæger har forstand på det og ellers ville de fleste hestetandlæger kunne hjælpe dig med det

  • #6   4. jun 2015 Jeg vil altid anbefale udelte bid til ungheste, som dette også er.
    Jeg bruger altid nathe bidet på unge heste
    http://www.stald-bakkegaarden.dk/hest?catalogue_selected=492706_36242


  • #7   4. jun 2015 Jeg bruger dette til Tindur da formen passer hans mund smiley

    profilbillede
  • #8   4. jun 2015 Har fået anbefalet dette:
    http://www.horze.dk/muffebid/horze-muffebid-tredelt/13058.html
    Det er til min Plag, som endnu ikke har haft et bid i munden. Jeg har ikke bestemt mig endnu, da jeg lige vil forhøre mig lidt rundt omkring smiley :)


  • #9   4. jun 2015 Når man skal have bid til sin hest (om det er en unghest eller "voksen" hest er underordnet), så er det vigtigt at finde ud af om biddet passer i længde, men også i størrelse inde i munden. Det er vigtigt at finde ud af hvordan hesten har det med tungefrihed, 2-delt, 3-delt og udelte bid.

    Jeg ville starte med at få fat i en bitfit og måle hestens mundstørrelse. Herefter når du kender denne størrelse, så gå ind i en udstyrsbutik og hør om du kan få lov til at låne bid med hjem, så du kan prøve dem og se om de passer til hesten - så er du fri for at spendere en formue på 30 bid.

    Hvis man vil tjekke lidt om hesten har plads til tungefrihed, så kan man kigge ind i munden af den og mærke hvor meget plads hesten har i ganen - har den høj gane har den mere plads til tungefrihed end hvis den har lav gane. Der er ingen grund til at prøve et bid med tungefrihed, hvis man selv kan se, at hesten ikke har plads til det i munden (:

    Så hvis du tænker, at du godt ville prøve med et 2-delt muffebid, så ville jeg give det en change - for det kunne være du ramte plet i første forsøg med hvilket bid din hest fungerer på. Held og lykke med bidjagten! (:


  • #10   4. jun 2015 Få Christina Suntum Sørensen ud.. hun er ekspert på området smiley
    Man kan aldrig generalisere mht. bid... nogle heste har afrundede lader, andre skarpe lader, nogle brede tunger, andre smalle tunger, nogle høje ganer, andre lave ganer osv.. der er kæmpe forskel på, hvor meget plads en hest har i sin mund og hvor følsom den er. Læs evt. Christinas bog "bag om biddet".. den er en super guide smiley


Kommentér på:
Dette bid til unghest?

Annonce