{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Adfærd ved jordtræning {{forumTopicSubject}}

Davs!

Har lige to ting:

Den anden aften lavede jeg lidt jordarbejde med min hest, fordi longering ikke gik så godt. Jeg har aldrig lavet det før, men jeg fik ham til at gå i små volter rundt om mig, så han kunne komme ind og rigtig få det indvendige bagben ind under sig. Efter fem minutters tid ca, dukker den mandlige kønsdel lige pludselig frem og bliver ude, han ændrede ikke adfærd som som sådan, og gik stadig pænt rundt i de cirkler jeg bad ham om. Og den klaskede bare rundt mellem bene på ham samtidig.. XD Men efter nogle minutter tog han den op igen, og begyndte derefter at gabe rigtig meget- og var stadig lydhør som før. Er dette tegn på at han var afslappet eller hvad? Jeg synes nemlig ikke at han var vildt afslappet selv, men hvordan skal det tolkes?

Derudover har jeg lidt problemer med han er blevet lidt godbidfikseret.. Han tror hele tiden at der er en godbid i hænder og 'bider' hele tiden ud efter mine hænder hvis de kommer tæt på ham. Jeg bruger godbidder når jeg stiger op, nogle gange under ridningen, hvis han udfører øvelserne godt, eller tølter i god takt. Han får gerne en efter ridning, og når jeg strækker hans ben og hals ud.
Jeg har desværre også gjort den fejl at lære ham at ryste på hovedet, som jeg fortryder, og er holdt op med det 'trick' og ignorerer ham når han ryster på hovedet. Men jeg ville gerne at han respekterer mig og mine hænder og ikke er så godbidsdrevet, for det er virkelig træls! Men samtidig vil jeg også gerne begynde at lave lidt mere jordarbejde med ham, og jeg tror ikke at han vil forstå det med kun ros. Så hvordan vil i gribe det an?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærd ved jordtræning
  • #1   13. aug 2015 Altså min hest har aldrig lært det med godbidder og det er jeg lykkelig for, hun forstår udemærket når hun har gjort tingene rigtigt eller forkert, man skal bare være fast og rose når den gør det rigtige smiley Så hvis jeg var dig ville jeg stoppe med alle godbidderne fra hånden (så ville han også stoppe med at hapse) og kun give i krybben eller en spand, synes det gør tingene meget lettere for mig og min hyp :3 Min tidligere part var godbidsfikseret og havde lært at løfte benet, virkelig dumt at lære hesten tricks da den desværre meget ofte misbruger det smiley

• #2   14. aug 2015 Klikkertræning kunne være en løsning. Så får hesten KUN en godbid, når der er udløst et klik - på den måde undgår man, at de er godbidssøgende hele tiden. Man skal dog være konsekvent med det.
    Du kan læse mere om klikkertræning i bogen "Klikkertræning af heste" - som er ganske udemærket at læse, inden man kaster sig ud i metoden. Den kan lånes på biblioteket og er hurtigt læst. smiley
    God fornøjelse med træningen - jordtræning kan være rigtig skægt for både hest og ejer. smiley

• #3   14. aug 2015 Jeg bruger næsten aldrig godbidder til min araber, da han er så sensitiv alligevel, og reagerer perfekt for pres - det kunne du måske prøve i stedet? smiley Når han gør noget rigtigt, så slippe al pres du ligger på ham. Heste vil jo i bund og grund gerne bare have fred, så det med pres skulle gerne virke på alle heste. Kan godt forklare det yderligere hvis det er xD

Den adfærd han viste dig da I arbejdede fra jorden, er 100% positiv! Selvom du ikke synes han virkede afslappet, viste han at han var . Det kan måske være resultat af, at han connectede med dig, og forstod dit kropssprog smiley

• #4   14. aug 2015 Tak for svar! smiley måske skulle jeg undersøge klikkertræning! Ved i om den ene klikker model er bedre end en anden? smiley
    Team cox, det er jeg da glad for at du skriver! smiley det er første gang vi sådan rigtig lavede noget på banen, så jeg var lidt overrasket og undrede meget over reaktionen. Kan man tolke det som om han synes det var sjovt og godt kunne lide det, eller bare at han var afslappet og forstod hvad jeg ville? smiley

• #5   15. aug 2015 Nej, klikkerne er lige gode - men nogle af dem er lidt mere holdbare i kvalitet. smiley

Kommentér på:
Adfærd ved jordtræning

Annonce