Genoptræning {{forumTopicSubject}}
Hej. D. 1/8 finder jeg ud af at min hest er halt. Jeg ringer til dyrlægen og hun konstatere at det er en hobbyld og at han skal have hoven i blød i lunken vand med sæbespåner i 10 min to gange om dagen.
Avalon (hesten) er ikke halt mere og skrev derfor til dyrlægen om jeg måtte ride ham nu hvor han er halt og hun svarede tilbage at jeg jeg måtte gerne starte på genoptræningen.
Det skal lige siges at hovbylden er ikke fjernet endnu da der efter 3 uger stadig ikke er noget at se men når man hamre på hans hov et bestemt sted gør det ondt.
Jeg vil derfor lige hører jer hvilken genoptræning i har gjordt brug af...de fleste der står på nettet er efter 6 uger men min er kun på 3. Uge og der er somsagt stadig ikke noget at se
- på forhånd tak!
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
og når den ikke har været skadet, og kun har stået så kort så behøver man ikke genoptræne
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 176
Men hvis min hest stadig viser smertetegn når jeg trykker et bestemt sted, vil jeg helt bestemt ikke ride den.
Jeg vil nok kontakte min smed og få ham/ hende til at se på hesten og måske lave lidt arbejde fra jorden på blød bund.
Men kun hvis den er haltfri
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
Genoptræning