{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Hmm forsætte ridning eller ej ? {{forumTopicSubject}}

Ville lige høre jeres input ??
Har en 3,5 års, han er skridtet 4 gange før jeg fik ham hjem (først med trækker og derefter uden) uden problemer, jeg sad derefter på ham 2-3 gange hvor han stod stille (den ene gang skridtede vi 2 min frem og tilbage ved stalden udenfor) også uden problemer..
Men så ville jeg skridte lidt rundt i ridehuset uden sadel og han blev utryg og satte i trav og da jeg jo så klemte med benene gik han i panik og løb og jeg faldt af..
Efter det sad jeg på ham 2 gange uden sadel og 1 gang med hvor jeg sang, svingede med arme og ben og alverdens ting for at vende ham til det.. Igen uden problemer..
Og igår skridtede jeg så 20 min i skoven med trækker (med lang longe i ham) kunne godt stoppe ham (tog dog lige et par meter) og sætte ham igang.. Han forsøgte ikke på noget som helst han ikke skulle men var mægtig sød..
Problemet er at jeg ikke har mulighed for trækker igen før om flere uger..
Ville i "turde" bare forsætte selv med at skridte ? Tænker at træne signaler fra jorden 10-15 min inden så jeg ved han "er hos mig" og reagere og at han er afslappet før jeg hopper op.. Men er lidt i tvivl om det er overmodigt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm forsætte ridning eller ej ?
  • #1   31. okt 2015 Ja, synes du skal fortsætte smiley

  • #2   31. okt 2015 Enig med ida

  • #3   31. okt 2015 Jeg synes det er overmodigt.

    Jeg ville i mellemtiden træne en masse fra jorden, ud at se ting, leg med farlige ting, uventede ting osv. Jeg vil ikke gamble med en kommende god ridehest, fordi der ikke er den nødvendige hjælp, der skal rigtig mange gode ture til at opveje en dårlig.

    Synes du skal spørge dig selv, om hvis du i morgen havde mulighed for at få en til at have dig i longe, ville du så sige ja til tilbudet eller ej? Hvis du ville sige ja, så er det fordi I ikke er klar endnu - og det er vigtigt at respektere smiley


  • #4   31. okt 2015 nu tilrider jeg 98 ud af 100 uden hjælper. skal kun bruge hjælp hvis jeg sætter mig selv i en farlig situation. MEN jeg har tilredet rigtig mange heste. og jeg har min egen måde som virker for mig. så føl din mave fornemmelse. den har oftes ret

  • #5   31. okt 2015 Tænker at det handler om hvad du selv er tryg med - hvis du bliver nervøs uden trækker, tænker jeg helt sikkert at i skal vente med ridning til der er en hjælper igen smiley

    Min egen unghest har jeg slet ikke haft trækker på og 4. gang han havde rytter på (mig), var jeg alene. Men ham har jeg også haft siden fødsel og ved ligesom præcis hvilken træning der er lagt i ham - hvilket har betydet en hel del for min egen tryghed smiley

    Synes jo det virker logisk at hesten blev forskrægget og løb den dag du fortæller om. Ville selv være nervøs hvis det var kommet ud af det blå - og så ville jeg da helt klart finde en tryghed i at have en hjælper på banen smiley

    Jah hvis hesten ellers er stabil i sit stop og rimeligt i drejsignalerne, så ville jeg ikke have skrupler med at træne inde på et lukket område. Ville nok ikke lige våge mig ud i naturen uden hjælper smiley


  • #6   31. okt 2015 JustA Dreamer: Det ville jeg sige nej tak til, da det ved at blive longeret, slet ikke er noget jeg bruger.. Plejere bare at have en til at trække/ gå ved siden af de første par gange som støtte til hesten (har han så haft 5 gange) og evt et par omgange hvis der er mulighed for det derefter..
    Alle de ting du nævner gør vi allerede og har gjort siden han kom hjem og det tager han i stiv hov smiley

    Marie-Louise: Ja de 2 andre har jeg heller ikke haft hjælpere hver gang.. Kun lige 1-2 gange og så første gang efter pauser og sådan, men bestemt ikke til hverdag.. Men dem har jeg haft noget længere inden ridning..

    F&F : Ville aldrig sætte mig op hvis jeg var utryg.. Ville altid starte fra jorden, for ligesom at tune ind på hinanden og kun hoppe op hvis det føltes rigtigt smiley og ja jeg ved også at det ikke bare gentager sig, for det var min fejl den dag..


  • #7   31. okt 2015 Det afhænger af hvordan du ser på dine egne evner. Det ved vi jo ikke herinde. Jeg ville dog ikke tage i skoven, men holde mig på en lukket bane. evt sørge for at der er nogen i stalden eller i nærheden HVIS det mod forventning skulle gå galt. Ha' altid strøm på mobilen osv osv. og have omtanke med det du foretager dig.

  • #9   31. okt 2015 Amanda: Har selv tilredet mine 2 sidste heste uden problemer.. Så den del er jeg ikke usikker på smiley jeg vil heller ikke ride i skoven alene før jeg er helt sikker på at styretøjet virker smiley

    Vickie: Har en god udendørs bane også.. Og vi træner allerede meget fra jorden, og fortsætter selvfølgelig.. I starten vil ridning jo kun være 10-15 min


  • #11   31. okt 2015 Så ville jeg ikke være bekymret. Hvis du selv føler for det så skal du bare gøre noget ved det

  • #12   1. nov 2015 Gør hvad du selv føler, hvis du er nervøs og utryg uden trækker, så skal du ikke op, hesten kan mærke det.

    Jeg synes i skal træne fra jorden og lære en masse der. smiley


  • #13   1. nov 2015 Cecilie: Vi træner allerede en masse fra jorden og fortsætter med det smiley ville aldrig sætte mig op hvis jegvar utryg

  • #14   1. nov 2015 som de andre skriver.. mærk efter om han er med dig og bliv evt på en lukket bane eller i ridehus. evt sammen med en anden rytter på sin hest..:)

Kommentér på:
Hmm forsætte ridning eller ej ?

Annonce