{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomarbejde
  • #1   6. feb 2016 1 gang om ugen ca, i longe. Tror omkring 10-15 min smiley

  • #2   6. feb 2016 10-15 minutter, enten fra jorden eller ryggen, vigtigst er dig at hesten er afspændt i træningen. vil til gengæld sige 2-3 gange om ugen.

  • #3   7. feb 2016 Du kan lave mange varianter af bom arbejde.
    1 bom i longe. 2 bomme osv.
    Lægge 4-6 på en lige linje hvor du går ved siden af. Lave en bane med dem hvor du får hesten til at flytte sig.
    Du kan lægge dem i en vifte.
    Det vigtigste er bare at du lytter til hesten. De bliver også mentalt trætte af det, da de lige pludselig skal tænke over hvor de skal sætte deres ben.
    Men vil sige du sagtens kan lave 2-4 gange i ugen.Alt afhængig af hvor intensivt træningen er smiley


  • #4   7. feb 2016 Det kommer jo an på hvad man forbinder med bomarbejde - jeg bruger gerne bomme dagligt, men i små doser.

    F.eks. kan jeg godt finde på at varme hesten op fra jorden i skridt 5-10 minutter med bomme, inden jeg hopper op og rider. Andre gange har jeg bommene liggende indenfor hovslaget, så vi kan suse over én gang eller to i løbet af en træningstime.

    Hvis du vil træne intensiv bomarbejde tænker jeg at hesten skal have en ret god grundform, inden man begynder. Men hvis du starter ud i skridt og små intervaller, så synes jeg bare det er at gå i gang smiley

    Jeg ville ikke træne hård bomtræning med en hest som ikke er i nogenlunde form, overhovedet. Men jeg bruger gerne bommene i skridt indtil hesten er i bedre form smiley


Kommentér på:
Bomarbejde

Annonce