{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.847 visninger | Oprettet:

Min pony løber for hurtigt under ridning {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, så løber min pony for hurtigt under ridning.

Når jeg traver på min pony løber den alt for hurtigt, og jeg har nogle få gange problemer med at stoppe den igen. Jeg ved ikke hvorfor den gør det, men det er ihvertfald ikke et normalt tempo!
I hjørnerne hvor vi plejer at sætte i galop, begynder hun at løbe hurtigere og hurtigere.
Jeg har her de sidste par gange, hvor jeg har været ude at ride, gjort det, at jeg, når hun begynder at løbe hurtigt, stopper hende, rider seks meter, og derefter sætter hende i trav igen, men jeg synes ikke rigtig, at det hjælper...

Men har i nogle løsninger til, hvad jeg kan gøre for at få hende til at trave i et normalt tempo?

Kan jordarbejde hjælpe på problemet, og i så fald har i nogle gode øvelser, som kan hjælpe på problemet?

Eller er det noget helt tredje?

Håber i kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony løber for hurtigt under ridning
  • #1   1. maj 2016 Altså det kan være fordi du holder hende for meget tilbage. Min part satte også i galop med mig i skoven, men efter jeg er begyndt altid at skridte for lange tøjler gør hun det ikke smiley

  • #2   1. maj 2016 Okay, det vil jeg lige prøve smiley
    Tak for hjælpen smiley


  • #3   1. maj 2016 Selv tak, håber at det hjælper! smiley

  • #4   1. maj 2016 Enig med Caroline smiley Ved jo ikke om det er problemet, men det kan der være. Hvis du prøver at standse den og den gør som du beder om eller bare i skridt, så kan du give længere tøjler, da den vil betragte det som belønning smiley Held og lykke med det!

  • #5   1. maj 2016 Okay, tak! smiley

  • #6   1. maj 2016 Det er klart at din pony løber hurtigere i hjørnerne hvor i altid sætter i galop. Hun ved jo, at i snart sætter i galop. At bryde en vane der måske er ret indgroet hvis ponyen er vant til at man sætter i galop i hjørnerne, det kan godt være svært og det er ikke noget der sådan lige brydes i løbet af et par gange. Du skal selvfølgelig også stoppe med at sætte i galop kun i hjørnerne.

    Hvordan rider du på banen? Hvad laver du? Jeg ville begynde at lave flere øvelser, ottetaller, volter osv osv, og så lige få trænet det stopsignal lidt mere. HVIS du fx. kommer til at sidde og klemme og give et stopsignal hele tiden fordi det ikke virker, så kan det meget nemt medvirke til at signalet simpelthen bliver udvandet og ikke længere har betydning.
    Har du en underviser der kan hjælpe dig og se når du rider?


  • #7   1. maj 2016 Få en dygtig underviser til at hjælpe dig. smiley

  • #8   1. maj 2016 Ja få en dygtig underviser til at kigge på dig, det kan både være fordi det er en vane for ponyen, at lige nøjagtigt i det hjørne sætter du i galop...

    det kan dog også have noget med ryggen at gøre, min den store hyp gjorde det i en overgang.. også kun i hjørnerne..
    og det skyldtes hun havde lidt skævhed i ryggen grundet spark.. smiley
    Held og lykke..


  • #10   1. maj 2016 Ved ikke hvad de andre har skrevet men...

    I hvert fald hvis det havde været i galop (tænker det er det samme som i trav) så kunne det være på grund af at hesten ikke har en god nok balance og så bliver nød til at løbe hurtigere. Så måske nogle balance - og styrkeøvelser kunne hjælpe?


  • #11   2. maj 2016 Jordtræning er altid godt. Stå gå bak flyt bagparten helt basalt og nem træning smiley tænker man men ofte faktisk ting, som ikke altid sidder fast. Når det på plads kan man begynde f.eks slalum skridt og køre det så i løb / trav. Så ud i longe skridt trav galop. Her kan trænes galop fra skridt, hvis den er ok nået dertil, dette kan hjælpe dig fra hesten løber sig igang. Og ja tempo skift, kan du alt dette fra jorden, vil du have nemmere ved det fra ryggen.

    Og som en skriver tryk avler modtryk, så trækker du i tøjen spænder i kroppen, er chancen stor for hesten spænder op løber stærkere. Slap af, slip tøjlerne og ja hesten vil få en helt anden ro. Igen underviser på, vil også kunne hjælpe her.

    Rigtig god træning smiley og forresten hold igen med galop, indtil traven fungere. Og husk hesten læser og spejler dig, tænker du. Galop vil en fint føelende hest, kunne mærke hele din krop ændres. Og før du har besluttet dig, til hvor hvornår så hesten klar og igang med at reagere.


Kommentér på:
Min pony løber for hurtigt under ridning

Annonce