{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Skyder skulder og stopper i longe {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at longere min hest lidt mere, da jeg ikke må ride for tiden.
Vi har problemer med, at hun skyder skylder på venstre volte, og derved falder ud af volten. Det ender med at hun ikke kan komme rundt og snurrer fronten ind mod mig og stopper op.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med dette, da hun går super godt på den anden volte. Hun er lettere at "drive" rundt på venstre volte, når man har en longepisk med, men det er bare ikke altid jeg har en, og jeg vil gerne kunne longere uden.
Hun går ikke med indspændinger af nogen form for tiden, men bliver en gang i mellem longeret med en fast chambon.
Er der nogle forslag til, hvordan jeg kan få støttet op om den skulder, så hun ikke falder ud af volten? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skyder skulder og stopper i longe
  • #3   5. jun 2016 Longer i en roundpen eller læg bomme/sæt spring op så du får markeret volten.
    Evt longer i køreliner, så du har to tøjler at styre med smiley


  • #6   6. jun 2016 Nu har jeg i hvert fald noget at arbejde med, tak smiley Problemet er, at jeg ikke selv må bevæge mig alt for voldsomt og hurtigt rundt. Så jeg har jo både brug for at holde konditionen oppe og holde musklerne i gang, så jeg ikke skal starte helt for fra, når jeg kommer i sadlen igen.
    Jeg har overvejet om jeg skulle begynde og longere med min double longe igen, for at få noget støtte på udvendige side. Hvad tænker i om det? smiley


  • #8   16. nov 2016 Ved en hest, der falder ud over udvendige skulder, kan du have den på en mindre volte i starten med fokus på, at hesten er rundet. Stop hesten fortil (glid pisken op et par metre foran hesten i en stor, blød bevægelse), hver gang den træder ud over skulderen. De første par gange vil den sandsynligvis stoppe helt op, da den skal arbejde med sin balance, men efterhånden skulle du gerne opleve, at den sætter tempoet ned og træder i en mere cirkulær volte. På dette tidspunkt kan du igen gøre volten større. At træne uden longepisk gør longeringen mere kompliceret, da du kommer til at mangle den forlængede arm. Selv den veltrænede hest kan have brug for støtte af og til.

    Invester evt. i longeundervisning, hvis det er noget, som du bruger en del tid på. Det er vigtigt at have i mente, at longering er den hurtigste måde at opbygge hesten, men også den hurtigste måde at ødelægge den.


Kommentér på:
Skyder skulder og stopper i longe

Annonce