{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Overgang fra Galop til trav {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt nogle fif.

Når jeg laver en øgning i galop skråt igennem og skal lave overgangen til trav, så bliver han lang og taber lidt bæringen.

På volten eller langsiden kan jeg lave ok overgange, hvor jeg kan bruge bæringen fra galoppen over i traven, og får en bedre travkvalitet i traven lige efter. Men efter en skråt igennem, ved han, at han skal trave og ligesom falder i trav.

Har overvejet at ride skråt igennem i kort galop og samle ham godt, inden overgangen indtil han kan lave overgangen, inden jeg begynder at lave øgninger, eller har i andre gode råd eller fif.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overgang fra Galop til trav
  • #1   1. jul 2016
    Jeg tænker også at det lyder til, at det er for svært for hesten at bære en øgning også direkte ned i trav. Så jeg ville korte galoppen inden du laver overgangen til traven.


  • #3   1. jul 2016 du skal jo under alle omstændigheder huske de halve parader inden overgangen, lige gyldig om det er fra øgning eller ej... Det lyder umidelbart som om du enten ikke har ordentlig styr på ligeudretningen på hesten uden støtte fra barriæren, eller at du i øgningerne lader den "løbe stærkere" og derfor på forparten, istedet for egentlig bare at forlænge galopspringene..

    Du kunne også prøve at øge skråt igennem, afkorte og fortsætte i kontra igennem hjørnet/kortsiden, og så lave overgangen til trav på næste langside??


  • #5   2. jul 2016 Tak for jeres gode svar. smiley

    Det er vist øgning og især indkortningen i galop, jeg skal have fokus på, den skal han være bedre til, først når de er bedre, kan jeg begynde at forbedre overgang skråt igennem. Tak - det giver god mening.

    Det med at han ikke falder på forparten i øgningerne, men bliver ved med at springe "op ad bakke", det skal jeg også blive bedre til, og fortsætte i kontra, så han ikke VED han skal i trav god pointe smiley

    Tak for de gode fif. smiley


  • #7   2. jul 2016 Tak smiley


Kommentér på:
Overgang fra Galop til trav

Annonce