{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Tillid til hest og rytter {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg har part på en rigtig skøn islænder ved navn Tritla<3 men det jeg vil spørge om er hvordan man bygger tillid op mellem hest og rytter? Mit "problem" er at jeg føler at Tritla ikke stoler særlig meget på mig og især ikke når vi skal ride tur alene, eller bare er et fremmed sted. Ejeren til Tritla siger at hun har redet tur alene før og Tritla er en erfaren dame som plejer at være iskold over for næsten alt! Men lige så snart jeg vil ride ud på hende så er alt meget farligt som spande, store sten og andre farlige rovdyr;) jeg har gået tur med hende det samme sted som vi ridder og der var intet, så jeg tænker lidt at det er fra ryggen af at hun ikke stoler på mig.
Håber at der er nogle som kan hjælpe og give gode råd for jeg syntes det er lidt ærgerligt at vi ikke kan skridte af på en dejlig tur:( mvh. Sascha.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillid til hest og rytter
  • #1   19. sep 2016 Jeg ville starte med at træne "farlige ting" med hende der hjemme på ridebanen /folden hvor du rider. Når det overhovedet ikke er farligt så start med korte ture hvor hun helst ikke skulle nå at spooke.. smiley for nogle heste tager tillid tid, og min som jeg har haft fra føl af er stadigvæk bange for alt muligt til trods for meget træning smiley

    Mvh TT


  • #2   19. sep 2016 Jeg ville trække ture og lave jordarbejde i to-tre månede, en gang om ugen. Måske trække ud, og hoppe op, når i er ved at være hjemme.

  • #3   19. sep 2016 Mille er lidt på samme måde, dog ikke ligeså slem. Som Team Tindur siger, så ville jeg også starte med at træne de 'uhyggelige' ting på ridebanen når du rider og så derefter tage nogle små ture.
    Men tillid tager lang tid. Jeg har brugt snart 2 år på at få det bånd, jeg har til Mille i dag, så hav tålmodighed, det skal nok komme smiley


  • #5   20. sep 2016 Tak for alle de gode svar og jeg kan helt klart bruge det til noget smiley

Kommentér på:
Tillid til hest og rytter

Annonce