Opstart igen? :) {{forumTopicSubject}}
hej hg.
Min hest har af personlige grunde stået stille 2-3 uger, han var med på skridt tur i torsdags og var klar på at lave meget mere end bare at skridte.
Han er hest med et kæmpe overskud, og gå på mod - Og går ude hele dagen, og har derfor ikke "stået helt stille".
Vil i mene jeg godt kunne skridte ham varm i 10 min. --> trave 2 min. skridte 1 --> trave 2 min --> osv. Også trave ham op på 10 min. i alt via denne form for interval træning. Så sætte det op ligeså stille, og bygge mere på derfra.
Selvfølgelig vil det være løsgørende, og på store buede spor med god tempo.
Hvordan ser jeres uge ud? Hvis hesten har stået stille et par uge, af anden årsag en skade!
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Eller, skulle man sige "fingre mod pels".
Skidter varm.
Blandet let dressur i trav, med indlagte skridtpauser.
Når hesten begynder at svede gør jeg skridtpauser længere og tager et par trav intervaller til, og skridter så af.
Hvis der er kondi til at ride 20 min trav uden svedig hest, så kan man godt galopere lidt.
Min partshest bliver varm og sveder længe før at hun bliver træt, så for mig virker det.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
altså hesten har stået stille i 2-3 uger, men har stadig gået på fold.
Som overstående siger, så stik en finger i jorden. Tag det roligt og skridt lidt mere lige her i starten
Jeg er igang med at træne et par heste op som har stået stille i et par år.
Jeg bruger intet program, her i starten rider jeg nogle gode skridture, ligger efterhånden lidt trav ind.
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 317
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
Jeg vil følge jeres råd, og mærke på ham hvad han også virker klar til.
Opstart igen? :)