{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Opstart igen? :) {{forumTopicSubject}}

hej hg. smiley

Min hest har af personlige grunde stået stille 2-3 uger, han var med på skridt tur i torsdags og var klar på at lave meget mere end bare at skridte.
Han er hest med et kæmpe overskud, og gå på mod - Og går ude hele dagen, og har derfor ikke "stået helt stille".

Vil i mene jeg godt kunne skridte ham varm i 10 min. --> trave 2 min. skridte 1 --> trave 2 min --> osv. Også trave ham op på 10 min. i alt via denne form for interval træning. Så sætte det op ligeså stille, og bygge mere på derfra. smiley

Selvfølgelig vil det være løsgørende, og på store buede spor med god tempo. smiley

Hvordan ser jeres uge ud? Hvis hesten har stået stille et par uge, af anden årsag en skade! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstart igen? :)
  • #1   8. okt 2016 Jeg bruger 'finger i jorden metode".
    Eller, skulle man sige "fingre mod pels".

Skidter varm.
    Blandet let dressur i trav, med indlagte skridtpauser.
    Når hesten begynder at svede gør jeg skridtpauser længere og tager et par trav intervaller til, og skridter så af.
    Hvis der er kondi til at ride 20 min trav uden svedig hest, så kan man godt galopere lidt.

Min partshest bliver varm og sveder længe før at hun bliver træt, så for mig virker det.

• #2   8. okt 2016 jeg ser heller ikke det helt store komplekse opstartsproblem smiley
    altså hesten har stået stille i 2-3 uger, men har stadig gået på fold.
    Som overstående siger, så stik en finger i jorden. Tag det roligt og skridt lidt mere lige her i starten smiley

Jeg er igang med at træne et par heste op som har stået stille i et par år.
    Jeg bruger intet program, her i starten rider jeg nogle gode skridture, ligger efterhånden lidt trav ind.

• #3   8. okt 2016 Hesten har, som du nævner ikke stået helt stille, og hvis der ingen grund er til den har stået stille vil jeg fint ride i trav og lidt galop også. Hesten mister først kondition og muskulatur efter 2-3 uger. Jeg villle dog sætte arbejdet lidt ned den første uge, men fint ride 20 minutter i trav og galop med lidt pauser såfrem hesten var vant til at gå 1 time 5 gange om ugen. smiley

• #4   8. okt 2016 Hesten har været vandt til ridning/longering/løsspringning og lange gå ture dagligt.
    Jeg vil følge jeres råd, og mærke på ham hvad han også virker klar til. smiley

Kommentér på:
Opstart igen? :)

Annonce