{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Spore {{forumTopicSubject}}

Mine spore er knækket smiley smiley smiley og de var ellers næsten nye, kun 25 år gamle. De kunne nu godt have lavet sådan nogle, så de kunne holde!!! smiley smiley

Så der er ikke anden udvej, end at "Mulvapen" må med på tur.

Nu til pointen: hvad er jeres erfaringer med lange spore. Dem som knækkede var 4 cm. Men da jeg er 174 høj og rider pony, så kunne det være en fordel, at de var lidt længere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spore
  • #1   23. mar 2017 Jeg tror det er meget svært at finde spore, som er længere end 4 cm.
    Jeg forstår desuden slet ikke din tankegang med at længere spore ville være en fordel og slet ikke på en pony, jeg ville nærmere forslå kortere spore.


  • #2   23. mar 2017 Det er fordi, Amalie, at når man som voksen rider pony, så sidder hælene/sporerne betragteligt lavere end hvis man red en stor hest, nemlig dernede, hvor der ikke rigtig er nogen "sider" at lægge benene til. Derfor kan det være svært at nå hesten med korte sporer uden at sidde og "fægte rundt" med fødderne smiley
    Dorthe, jeg har gode erfaringer med Sprenger og Kieffer, de holder godt. Jeg aner dog ikke hvor lange de kan fås, mine er ikke mere end 3 cm.


  • #3   23. mar 2017 Jeg er selv omkring samme højde og rider også selv stadig pony til tider, hvis man ikke kan "nå" hesten, kan man enten lære at ride mere med schenklen og sædet frem for "hælen", ride med kortere bøjler, eller ganske enkelt finde en større hest, det kan da ikke være rigtigt at man skal ud i lange sporer for at kunne ride - det er altså ikke optimalt. Så må man genoverveje hvor harmonisk en ekvipage det er, efter min mening smiley

  • #4   23. mar 2017 Amalie, hvad?
    Kan man rent faktisk finde ud af at styre sine ben og formå at bruge et par spore, så er det jo lige fedt om de er 2 eller 4 cm. Blot en bedre hjælp for rytteren.
    Desuden er det jo slet ikke det der bliver spurgt om.

    Jeg har er par fra kieffer, som har holdt godt smiley


  • #6   23. mar 2017 Tror en enkel gang for en del år siden, at jeg så 4,5 cm. Men tror ikke de fås længere, i DK hvert fald.
    Så det er vel bare, at prøve og google dem på længde.


  • #7   23. mar 2017 Dem jeg har, der er lange har jeg vidst fundet brugt - måske du kan prøve det?

  • #8   24. mar 2017 Hvordan hundrede har du dog formået at knække et par sporer? smiley smiley

  • #9   24. mar 2017 Hippie ja, det er et godt spørgsmål, men da jeg var færdig med at ride, manglede selve sporen, (den er nittet fast på bøjen som sidder om støvlen), så mit bedste bud er at nitten er faldet ud.

    Om det er det , ved jeg det ikke, men væk er den i hvert fald, og kun selve bøjlen som sidder om støvlen er tilbage.


  • #10   29. mar 2017 De fåes ikke længere end 4,5 cm .

    du må have dig en større hest eller ride i remonte sadel med knæene under hagen ??


  • #11   29. mar 2017 Jeg købte faktisk nogle som var 4,5 cm. De gamle var ikke 4 men 3,5 cm. Og den ekstra cm. på sporerne har gjort underværker. Det var lige den som manglede, i at jeg kunne nå ham mere korrekt.

    + at de nye spore sidder MEGET stramt på støvlen, (de klemmer min fod) i forhold de gamle som var meget løse. Men det har også betydet at jeg nu har en helt anden kontrol over sporen, og kan bruge den meget mere præcis.

    Summen af de 2, har i hvert fald gjort, at ponydyret går bedre, da jeg kan give en mere tydelig og på mange måder lettere hjælp. I forhold til før, hvor de løse spore mindskede min følsomhed (og sporen flyttede sig måske også på støvlen). - havde jeg vist dette, havde jeg skiftet de gamle ud for mange år siden, men tanken har ikke strejfet mig.

    Så alt i alt, var det held i uheld at mine gamle spore knækkede. smiley

    Men ja, min næste gule pony, skal gerne være "hest" i stangmål. Men der går lige et par år endnu.


Kommentér på:
Spore

Annonce