1.012 visninger
|
Oprettet:
ICE Vibe gamacher {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer at købe Ice Vibe Gamacherne, men kunne godt bruge lidt Info omkring dem. Hvad synes I om dem? Jeg tænker også på det praktiske med dem, de skal i frysere osv
Tak på forhånd!
aug 2012
Følger: 23 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 102
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 317
Ja, det er ikke forkert at kulde sænker blodgennemstrømningen, men det gør en hævelse pga. inflammation også. I teorien sætter en inflammation gang i 5 kardinalpunkter: Varme, hævelse, rødme, smerte og nedsat funktion. Inflammationen kommer ved en skade eller kan komme som en slags irritationstilstand inden man laver en reel skade. Disse mekanismer sætter kroppen i gang fordi det er det bedste den kan gøre, men ikke alt er lige godt. Vi kan undgå nogle af disse inflammationsmekanismer ved at køle, og derfor er det godt hvis man mistænker en skade/har været på hårdt arbejde.
Jeg har haft nogle af de samme tanker som dig førhen.
TS
Jeg synes koldt vand direkte på eller frosne poser (med grønsager eller brun sæbe - det kan "foldes" lidt om benet) husk dog et tyndt stykke stof så der ikke kommer forfrysninger. Jeg er ikke total fan af ICE vibe hvis der skal køles meget, men efter almindelig træning er de fine og massageeffekten er også fin.
ICE Vibe gamacher