{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Klikkertræning {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri!

Bøvler lidt med min part, da hun har seperationsangst og ikke kan forholde sig roligt når vi forlader folden (hun kan ikke se de andre fra ridebanen). Jeg tænkte på, om nogle kloge hoveder derude, har en idé til, hvordan det eventuelt kan trænes væk med klikkertræning, for når vi klikkertræner er hun meget motiveret, og tænkte det ville være et godt udgangspunkt at lade det at forlade de andre blive til en leg eller en opgave istedet for en byrde for hende.

Mvh Helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning
  • #1   28. maj 2017 Hvis det er når i forlader hende, så kan i måske gå lidt væk også når hun er rolig giv et klik også en godbid også forlæng det stille og roligt

    Ellers kan jeg klart anbefale Linette fra hestefornuft hun er helt vild sød ved dyrene og god til råd og vejledning og specialt med klikkertræning


  • #2   28. maj 2017 Hej Helene! smiley
    Jeg brugte klikkertræning da jeg trænede en virkelig seperationsangstramt arabervallak nogle måneder tilbage. Han kunne stresse op, så snart vi vendte ryggen til foldkammeraterne og tilsidst ende med at kunne gå en tur i området helt alene.
    Jeg sørgede især for at klikke når han begyndte at sænke hovedet (rigtig god øvelse btw) eller når blot han kunne stå stille/ gå i samme tempo som jeg. Derudover var hyppige pauser, små trin ad gangen og masser af ros guld værd!
    Jeg syntes nu selv at det er svært at arbejde med seperationsangst, så kan helt klart anbefale at finde en underviser der ved noget om det + klikkertræning. Kendte en som havde fået rigtig fint fremskridt ved horseinmind v. Michaela Ansbjerg


  • #3   30. maj 2017 Taaaak Simone, helt klart brugbart!

  • #4   31. maj 2017 Rigtigt dejligt jeg kunne hjælpe ??

Kommentér på:
Klikkertræning

Annonce