{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Ida  L
Ida L
Tilmeldt:
9. nov 2016
Følger: 5 Emner: 12 Svar: 60

Hvad skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg står i øjeblikket med den svære beslutning, om hvad jeg skal vælge inden for ridesporten.

Jeg rider noget akademisk ridning på lavt plan, og så rider jeg ellers på normal rideskole.

Valget er det om jeg skal dykke ned og lære en masse akademisk/ride og side bedre, ellers bare ride mere hygge ridning på min rideskole, hvor at jeg rider en fantastisk dygtig oldenborg hoppe.

Jeg har ingen ambitioner om at ride stævner på højt plan, men vil gerne lære ridningen så godt mugeligt.

Har i prøvet det samme eller har en ide til hvad jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man vælge?
  • #1   11. jul 2017 Jeg har stået i denne situation. Jeg skulle vælge om jeg ville vægte sammenværet med andre ridepiger eller begynde på stævner.
    Jeg valgte at ride stævner da det er det jeg vil, og med det har jeg flyttet ridested, så jeg ikke ser mine rideveninder mere.
    Hvis jeg var dig ville jeg vælge akademisk dressur, da du jo ikke vil starte stævner.
    og jeg tror at det du vil komme længere med at ride akademisk (:


  • Ida  L
    Ida L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 5 Emner: 12 Svar: 60
    #2   11. jul 2017 Matilde H det er nok en meget god ide. Tak for rådet smiley

  • #3   11. jul 2017 Jeg ville finde et sted, der har hvad du søger - akademisk men også socialt.
    Hvor jeg står med min hoppe er der plads til alle - også parter


  • #4   11. jul 2017 Find ud af hvad der gør dig glad, og opsøg dette.
    Du kan sagtens skifte branche senere, eller lære af hver branche.

    Eksempel.
    Jeg er snublet over et sted med de fysiske faciliteter jeg har brug for, sociale mennesker og tilbud om en yderst velopdragen western hest.
    Så, pludselig rider jeg med 3 meter lange tøjler, gigantisk sadel, en ny måde at bruge benene på, osv.
    Men jeg nyder at det er ekstremt lærerigt, jeg er blevet super bevidst om hvordan jeg giver signaler, mv... Og hvis jeg vil noget andet om et par år, tager jeg det derfra!


  • #5   12. jul 2017 Ja jeg startede ud som traditionel rytter, men som voksen blev jeg mere inspireret af den Akademiske verden. Så jeg får undervisning af en der har fødderne fra begge verdener og tager det bedste fra begge. Det gør jo at man bliver lidt forvirret, og man skal omstille sig rigtig meget.
    Jeg synes til tider at det er rigtig svært, især den med at man ikke selv føler sig dygtig nok (teknisk/holdning) da man pludselig skal omstille sig så meget.. Så nogle gange bliver jeg helt:"nu skider jeg på det hele og smider ALT der hedder dressur langt ad pokker til" men så vil jeg jo ikke give op, og ønsker at blive dygtigere så man fortsætter smiley så gør det der gør dig glad smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hvad skal man vælge?

Annonce