{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæælp min hest stejler med mig
  • #1   29. apr 2007 det er når jeg rider men det er bare lidt mærkeligt at den dag jeg var nede at kigge på hende der red jeg med en "stof sadle" og den passede fint og hun var bare så sød der hun gjorde ikke noget som helst :$

  • #2   29. apr 2007 Hvis ikke den gør det af smerter hvilket ville være ret ulogisk smiley
    Kan du klaske et æg i hoved på den når den stejler, så tror den at den har ramt noget og bløder smiley


  • #3   29. apr 2007 Som Sanne skriver, så kan der var enormt mange grunde til at en hest/pony stejler.

    Det bedste man kan gøre er at bruge udelukkelsesmetoden.

    Få undersøgt om sadlen, hovedtøjet passer som det skal, få ordnet ponyens tænder, få ponyens ben og ryg tjekket osv osv osv.

    Hvis du går systematisk frem, så finder du jo årsagen, og kan dermed også få gjort noget ved alt det stejleri.


  • #4   29. apr 2007 Du skal IKKE begynde med at klaske æg i nakken af den - og heller ikke våde svampe, piske eller andre tåbelige ting - det burde forbydes at give så dårlige råd.

  • #5   29. apr 2007 Jamen hvis den ikke stejler når den har stofsadel på, så er det jo meget sansynligt, at det er sadlen der er problemet - husk på at en sadel med bom, som ikke passer kan påføre hesten/ponyen enormt mange smerter - det kan faktisk give ponyen/hesten permanent rygskader.

  • #6   29. apr 2007 Lise

    Hvis det er ren og skær uartighed .. ?

    Og som jeg skriver, kun hvis det IKKE er pga smerter


  • #7   29. apr 2007 Det er anne der stejler og hun gør det kun når jeg rider men hun kan også finde på det når jeg longere men det er kun når jeg tager pisken frem ... !

  • #8   29. apr 2007 så er hun jo utryg eller bange for piske. ..

  • #9   29. apr 2007 jaja det ved jeg derfor bruger jeg ikke pisk når jeg rider eller longere mere ! men hvad med ridningen hvad skal jeg gøre ?

  • #10   29. apr 2007 Ja det kan godt være at den har ondt, men den skal jo ikke gøre det.. Så få den til at gå frisk frem ad hele tiden, så den ikke kan nå at rejse sig.

  • #11   29. apr 2007 Så stop med at bruge pisk!

  • #12   29. apr 2007 Er enig med lise. Det var da nogen af de mest latterlig råd man kunne komme med. Det hjælper ikk at slå hesten.

    Syntes du skal få tjekket din hest rigtig godt i gennem, tænder, ryg ovs. Og hvis der så ikk er noget der, så prøv at ride udeb sadle og se om han stadigvæk gør det. hvis ikke han gør det, så find en anden sadle.


  • #13   29. apr 2007 Du ku oss ligeså stille og rolig vende hende til pisken ^^ .
    Altså bare vise hende den, og give hende en godbid mens hun snuser til den.

    Den skal jo være en hjælper og ikk en skraf, så derfor kan hun da ligeså godt forbinde den med noget godt ^^ .
    Det er jo upraktisk hvis man ik kan havde pisk med


  • #14   1. maj 2007 Nu stejler en hest jo ikke for sjov.. der er altid en grund og det er ikke frækhed, for en hest er ikke i stand til at være fræk, sådan fungere dens hjerne ikke..
    I de fleste tilfælde stejler hesten pga. smerter (få hellere den + sadlen tjekket) eller også pga. signal forvirring.. enten virker stopknappen ikke eller også giver ruytteren modstridende signaler..


  • #15   1. maj 2007 signe
    Der er altså nogle heste der stejler fodi de har fundet ud af at de kan, nogen bukker fordi de har fundet ud af at de kan smide rytteren af, og tondser de rundt og er meget stolte?
    Det hjælper, med korekt undervisning, og selvfølgelig at udstyret er i orden.
    man skal huske på at hesten er et dyr, ikke et menneske, med vores føleslser og tanker.
    de lever efter rang, sådan er det.
    hvis min hest stejlede med mig, ville jeg bestemt vise den, at min rang er højere en dens, ellers taber jeg, og det kan godt gøres uden tæv m.m

    Anita W


  • #16   1. maj 2007 Hvis det er noget med sadlen kan jeg nok hjælpe smiley
    Min hest var sur, bukkede og stejlede med min gamle kombisadel. Så købte jeg en lammeskindssaddel og så var den glad? De er nemme og vejer intet og så kan man både ride med og uden bøjler smiley
    (link fjernet)


  • #17   1. maj 2007 Hvis det er det med piske kan jeg nok også hjælpe jeg trænede horsemanship og for at hesten blev 'venner' med pisken skule man lade den se den, snuse til den og så skulle man 'gnubbe' den over hele kroppen med den

  • #18   1. maj 2007 Min gamle hest stejlede , mange gange de sidste måneder jeg havde den .
    en dag blev jeg så sur at da hesten gik på bagben , rev jeg i tøjlen så vi smadrede ind i barrieren , den gjorde det kun et par gange , men solgte den 2 uger efter .
    så ved ikke om det holdt ved , men med mig på ryggen gjorde det !


  • #19   13. maj 2007 en martingale kan altid bruges den gør at hesten ikke kan komme ret højt op..

Kommentér på:
Hjæælp min hest stejler med mig

Annonce