{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Sjove tricks {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg begyndt at træne en masse tricks igen, og vil gerne lære ham nogle nye, da han syntes det er rigtigt sjovt at lære nye tricks. Han kan allerede kan de "nemme" som smile, kysse, ryste, flytte sig når man peger, neje, bakke når man bevæger pegefingeren fra side til side, og er ved at lære at ligge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjove tricks
  • #1   5. nov 2017 Stejle, tårn, sideway, sitte, vinke, osv

• #2   5. nov 2017 Ligge fladt,
    Sidde,
    Vinke
    Sidde og vinke,
    Spandske skridt
    Apport
    Stejle - hvis man har styr på hvad man laver. smiley

• #3   6. nov 2017 Amigo: hvad er tårn?

• #4   6. nov 2017 Øh. Det er når hesten snurrer rundt om sig Selv

• #5   6. nov 2017 Det er den jeg kalder turn (som i engelsk for drej) smiley

• #6   6. nov 2017 Hvordan har du lært ham at neje? Vil super gerne prøve at se om jeg kan få min Fjordhest til det - men ved bare ikke hvordan smiley

• #7   6. nov 2017 Camilla - Jeg har prøvet mig frem med et par metoder. Den første jeg prøvede var den hvor man løfter hestens ene ben og tager en gulerod/godbid under hestens mave (svært at forklare, men cirka der hvor hesten skal have hovedet) den virkede så ikke, så prøvede jeg hvor man igen løfter hestens ben og så trykker på bringen eller trækker lidt bagud i grimen - den virkede heller ikke. Så tænkte jeg, på at istedet for en godbid så kunne jeg tage tennisbolden (target, som han havde lært i forvejen) istedet for godbidden fordi han bed mig når han ville have godbidden. Det er så det der virkede for os, og nu er jeg ved at sætte et signal på som er nemmere for mig så jeg ikke skal holde tennisbolden smiley
    Men husk at det tager tid, så tag det i små bidder.
    Held og lykke!

• #8   6. nov 2017 Mine har lært det ved at indlære et rigtig godt bakkesignal, og så har jeg kunnet løfte benet og i det hesten ligger vægten bare lidt bagud, så har jeg rost.
    Og så gentagelse gentagelse og gentagelse og med tiden kunne de gå længere ned smiley

Jeg personligt kan ikke lide det med at hesten skal have hovedet ned mellem benene da den kan få slemme nakkeskader hvis et bagben smutter undervejs og hesten overstrækker rykke og nakke ligesom under Roll-kur, som vi jo alle ved ikke er godt smiley

Så et godt bakkesignal er vejen frem smiley

• #9   6. nov 2017 Jeg ville kigge på horsemanship / western, hvor man lærer hesten at blive ført uden grime, ved at man holder i pandelok / man / hånd på nakken - og trapper ud af den støtte og til sidst følger hesten dig bare.

Ret lækkert og lidt blæret at gå ud på fold, lægge hånden på din hests nakke, bevæge dig hjemad og han følger afslappet efter...

• #10   6. nov 2017 Doktor Who - Det kan han sagtens, men problemet er at man ikke må der hvor han står nu + der er landevej lige ved siden af hvor de kører 110+ i timen smiley

• #11   6. nov 2017 Hvis vi er over i løsarbejdsdelen så er "longeøvelser" virkelig spændende at arbejde med.

At kunne vælge alle tempi med din hest, at kunne vende den med forskellige vendinger og altid være i stand til at bestemme retningen.

Det er virkelig den slags jeg brænder for.
    Min den store kan det efterhånden i søvne.

Den lille er begyndt på det og dråbe vendingen ligger der allerede smiley

Det er desuden også noget af det som virkelig imponere.
    Jeg er af og til ude at lave lidt shows, og har endda stejle med mig.
    Men de ting folk altid kommentere på er vores løsarbejde. At jeg kan få hesten til at gøre alle tingene (også sine tricks) uden udstyr på smiley

• #12   6. nov 2017 Josephine...
    Men du kan jo sagtens træne det uden at gå ud af de områder, hvor du må lege frit med din hest.

Jeg har selv lært min hund kommando "løbe", dvs siger jeg løbe løber hun ved min venstre fod. Det betyder, at træner jeg basal lydighed kommer der meget hurtigt interval træning af min kondi med indover, og det bringer fokus væk fra om jeg er forpustet til mit samarbejde med hunden - ergo tænker jeg ikke over forpustelse og løber længere og har det sjovere.
    Den slags kan man også få ud af frie øvelser

Kommentér på:
Sjove tricks

Annonce