{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

Aktivering af hest i boks {{forumTopicSubject}}

God aften Hg smiley

Min opstaldnings Mutter har en syg hest pt, som skal ha boks ro de næste uger smiley det er lang tid for en islænder som er vant til at gå ude 24/7/365 om året.
Hun hænger en Tom dunk op med et stykke brænde som har godt med bark på som hun udskifter til saltsten den anden dag, så der er udveksling.
Men virker ik som om det interessere ham.
Tænker måske man kan putte lidt sand i den tomme dunk så den giver lidt lyd fra sig, når den røres..,
Tænker om der kan være andre billige hjemmelavede agtigt aktiverings legetøj som man kan lave til ham og her kommer I ind.
Håber i har nogle gode ideer og gerne billeder som jeg kan give videre smiley det skal helst ik være med godbidder da han nok er forfangen eller har sukkersyge og endnu ik færdig udredt hos dyrlægen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af hest i boks
  • #1   11. jan 2018 Min stod inde i 3 uger i sommers pga forgiftning og forfangenhed, han kom dengang direkte fra løsdrift af. Normalt er han en der er glad for at lege, men mens han stod inde, havde forskelligt legetøj ingen interesse. Han underholdt sig dog lidt med at smadre et håndklæde.

    Han var dog så os, for tynd på daværende tidspunkt, så han 2 store net fyldt med wrap, så ham brugte en del tid på at spise.


  • #2   11. jan 2018 Hmm håndklæder i snor kan måske være en ide. Han er normalt en meget aktiv hest som leger flere gange daglig med de andre vallakker men virker slukket ved at stå inde. Han er dog ikke en spasser hest som stresser ved at stå inde, heldigvis. Han har hele tiden selskab i stalden af en vores andres heste, som står på skift 2-3 gange daglig. Han får tildelt tørt wrap flere gange daglig

  • #3   11. jan 2018 Min blev os noget slukket at se på, mens han stod inde, han vat os vant til at drøne rundt i døgndrift, så han var ikke glad for at stå inde alene.

    Han kom så heldigvis, forholdsvis hurtigt på sygefold og det hjalp på det smiley


  • #4   11. jan 2018 Da min skulle have boksro satte vi en balje vand ind til hende som bare var fyldt sådan halt op og kom æbler i vandet som ikke skal skæres ud. Det er god hjerne træning til dem og de bruger tid på det. De er ikke nemme at fange i vand :))

  • #5   11. jan 2018 Æbler er ikke gode til forfangne heste, så det ville jeg undgå smiley

  • #6   11. jan 2018 Havde ikke set den var forgangen, så nej æbler er ikke gode. Men det er en god aktiverings form til heste der ikke er forgangen :))

  • #7   11. jan 2018 måske ikke lige den nøjagtige ide man skal bruge. Men et sted vi stod kom der aktiverings pæle ud på foldene.

    På pælen var et kradse bræt. En saltsten. Og et dæk.

    Selv har min en kæmpe saltsten på en holder. En Likit slikstens holder der hænger op ad væggen (dog ville jeg gerne have haft den væk fra væggen men der er ikke muligt her) og en jolly ball. Jeg overvejer at skaffe en lille gammelt dæk og hænge op også, det var et hit det gamle sted smiley


  • #8   11. jan 2018 http://www.hestegalleri.dk/blog/lav-dit-eget-bokslegetoej/30 Måske kan noget af dette bruges? man kan jo godt gøre det med bolden uden at sætte gulerødder i smiley

  • #9   11. jan 2018 Min har stået en del i boksro her det sidste stykke tid. Han har altid adgang til hø/wrap i net, der står åbent. Han har fået en jolly-ball i tov og en likit-slikkestensholder m. slikkesten (men kan nok ikke anbefales, hvis jeres ikke tåler sukker). Han har også et håndklæde hængende inde ved sig - det synes han også er OK. Slikkestenen er dog klart det bedste smiley Måske et juletræ hængt op? smiley


    Har hørt flere have stor sucess med at hænge æbler/gulerødder op i snore smiley

    Selv er jeg meget påpasselig med diverse snore og karabinhager. Min hest er bare så nysgerrig og uheldig.... så han skal ikke lige kunne hænge fast i noget smiley


  • #10   11. jan 2018 smiley

    profilbillede
  • #11   11. jan 2018 Hvor er det fedt at I vælter ind med gode ideer, jo flere jo bedre. Så man kan finde noget der hitter hos ham og evt byttes ud fra dag til dag, så der er udveksling smiley


  • #12   16. jan 2018 Følger lige med smiley

  • #13   16. jan 2018
    Jeg synes de færreste heste har interesse i alt muligt legetøj. Den bedste underholdning er grovfoder ad libitum.


  • #14   16. jan 2018 Min spiser da noget hø, men han synes ellers hø er røvkedeligt. På folden spiser han stort set intet smiley Det er virkeligt hans sidste prioritet smiley Min gamle hest spiste hver et strå og koncentrerede sig fuldt om det... det gør den nye altså ikke smiley

    I boksro, der kaster han det bare rundt, og så laver han ballade i stedet for. Det kan slet ikke fange hans opmærksomhed. Uanset mængden eller "emballagen" af høet. Derfor har han legetøj, det tager lige det værste smiley


Kommentér på:
Aktivering af hest i boks

Annonce