{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Mere bagpart {{forumTopicSubject}}

Heej.
Håber i kan hjælpe mig.
Efter en kort pause med min hyp er vi igang igen, men han har mistet en del muskler og især på bagparten.
Han er nogenlunde stabil i balancen, men hans bagpart er så muskelfattig, og glemmer lidt sin bagben.
Nogle der har nogle gode råd? Bomme er desværre ingen mulighed.
Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere bagpart
  • #2   17. jan 2018 strækøvelser og maveløft

  • #3   17. jan 2018 Sarah:
    strækøvelse har ingen effekt på muskelstyrke eller opbygning.
    Maveløft aktiverer mavemusklerne og har ikke noget med bagbenene at gøre.

    Jeg synes at det er voldsomt hvis hesten har mistet meget muskelmasse og styrke efter en kort pause. så synes jeg at der skal kigges på hesteholdet. En hest burde mere eller mindre holde formen efter en pause op op til 2 måneder synes jeg. Men hvis der ikke er nok fold tid, eller dårlige fold forhold, dårlig beskæring eller skoning, og dårlig fodring, kan de godt midste en muskelmasse..

    Men til genoptræning, så en masse gå turer, i bakker. en god ide hvis du snørre løbeskoene imens smiley Derudover sidebevægelser og temposkift. evt. start fra jorden hvis der også er mistet rygmuskler.


  • #5   17. jan 2018 Bakket terræn, korrekt longering, versader, traversader smiley

  • #6   21. jan 2018 Temposkift, temposkift, temposkift.
    Døjede også med at min hoppe havde problemer med at sætte muskler i bagparten, hvor min underviser gav os en masse øvelser til, hvordan jeg kunne gå opbygget en stærk bagpart. Vi lavede RIGTIG (!!!) mange temposkift og skift mellem gangarter, skift mellem volterne + at jeg lavede mange galopøvelser, hvor jeg fik hende til at sætte sig mere på bagparten.


Kommentér på:
Mere bagpart

Annonce