{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Bakketræning {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med genoptræning af min hoppe efter et halvt års stilstand. Og noget af denne genoptræning er selvfølgelig bakketræning, men kom til at tænke på hvad egentligt er bedst.

En kort stejl bakke eller en længere knap så stejl bakke.

Kom gerne med links til artikler eller andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakketræning
  • #1   15. jun 2018 Bakketræning er fint, når din hest ER i form - ikke før smiley

    Jeg har brugt netdyredoktorens genoptræningsprogram flere gange med god succes, til heste som har stået stille/på fold i 1/2-1,5 års tid.
    https://www.netdyredoktor.dk/hest/tema/ghi/genoptraening/

    Så ud på hårdt plant underlag i de næste 1-1,5 måned. Og herefter vil jeg stadigvæk have respekt for hård bakketræning og også longering.

    Mvh Charlotte


  • #2   15. jun 2018 nu har hun jo ikke været skadet, men blot stået grundet en drægtighed.

    Jeg har lagt et alsidig program til hende, der primært består af motion på hård bund med fokus på styrke af sener og kondi, men vil allerede så småt koble bakke på, da det giver utrolig mange flere muligheder for ture, det er jo ikke fordi jeg har tænkt at hun skal gå op og ned 10 gange her i starten.


  • #3   15. jun 2018 I din situation vil jeg sige sige du skal tænke “kort og hårdt”
    Altså en kort stejl bakke som lige får pulsen op og musklerne til at arbejde og så pause igen..
    Når hesten er i kommet i bedre form så kan du begynde med længere bakker hvor dens kal arbejde hårdt i længere tid.


  • #4   15. jun 2018 Man skal jo gøre hvad man vil, og tror er bedst for ens hest - jeg er glad for det genoptræningsprogram fea netdyredoktoren, i særdeleshed fordi de faktisk forklare, hvorfor de anbefaler det de gør. Og for mig har det virket godt flere gange på heste som har stået stille i 1/2-1,5 år - uden skader.

    Synes man, at det er noget pjat, ja så skal man da gøre det man selv mener er rigtigt. Formentlig og forhåbentlig går det godt alligevel.

    Jeg har respekt for bakker, da jeg har trænet distanceheste med pulsmålere, og ved hvor hårdt det er for dem i bakket terræn - men super godt at bruge til heste i form, som man skal presse pulsen op på.

    Men selvfølgelig er der forskel på om du tænker bakker i det flade Vestjylland, eller i det kuperede Østjylland smiley

    Mvh Charlotte


  • #5   15. jun 2018 Det er jo så bakker i Midtjylland.. smiley

Kommentér på:
Bakketræning

Annonce