{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Stå stille ved opstigning {{forumTopicSubject}}

Heej alle sammen! smiley

Det kan godt være at jeg stiller et underligt spørgsmål men jeg ved ikk lige hvad jeg skal gøre.. XD

Jeg rider en islænder som bare ikk vil stå stille når man stiger op.. Han bakker og går frem eller drejer og det er vildt irriterende!

Hvordan får jeg ham til at stoppe?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stå stille ved opstigning
  • #1   4. jun 2007 når du stiger op, så når du tager fat forrest ved sadlen, så hav stramme tøjler, og hvis den så bakker eller et eller andet så løsne lidt.

• #3   4. jun 2007 Her kan du læse en masse, har selv samme problem med min egen.. jeg gjorde dog det igår at sadle hende op osv.. og trænede hende i at stå stille, jeg roste hende hver gang og satte mig ikk op på noget tidspunkt med roste hende hver gang, og hun blev stående til sidst.. men masser af tålmodighed

(link fjernet)

• #4   4. jun 2007 Okay.. Tak alle sammen (;

• #6   4. jun 2007 Orv' det gør Lemon også!
    Men jeg står bare med min ene fod i stigbøjlen og siger; "Stå!" Bestemt, så stopper han lidt efter, og så hopper jeg hurtigt op & roser ham smiley
    Lemon er nok ikke lige så slem, han står på stedet og rygger fra side til side med bagbenene og så bakker han også lidt.

• #7   4. jun 2007 TC-Ajnat&Eissac .

Okay smiley Det er bare vildt irriterende.. hvorfor kan de ikk bare stå stille i 2 sek? smiley Hehe..

• #8   4. jun 2007 ~¤Lísa¤~ : Ja, men jeg tror godt jeg ved hvorfor Lemon gør det.
    Det er fordi at han tror man har en pisk i hånden, og han er ret bange for piske. Men jeg rider så ikke med pisk eller spore i hverdagen da han overreagere helt vildt =D
    Men tror måske det er årsagen til at Lemon gør det, men ellers aner jeg det ikke ^^

• #9   4. jun 2007 TC-Ajnat&Eissac .

Hehe, okay smiley Ja, det er sQ ikk altid helt til at vide hvorfor de gør som de gør smiley

• #10   4. jun 2007 Trinøøh' : Haha smiley Kender det godt ^^ Men jeg kan godt på Lemon xD
    Men han skal også stå stille, for engang der hoppede jeg op, og så begyndte han at gå så mit ben jeg skulle svinge op landt på krydset & det kan han ikke li' så han satte i galop ude på gårdspladsen og så hang jeg på siden, og så faldt jeg af, eller altså jeg valgte det selv, fordi at forude var der en mur, den ville jeg nødigt ind i ^^ Så der hoppede jeg af, men det er også derfor at han skal stå stille, for ellers bliver han selv helt vild ^^
    Fjolle hest xD

• #11   4. jun 2007 Trinøøh'

Haha XD Så er det godt ham her ikk er så høj smiley

• #12   4. jun 2007 ~¤Lísa¤~ : Nej xD

• #13   4. jun 2007 De mange gange jeg havde problemer med molly (da jeg var mindre) stillede jeg hende med hovedet op ad væggen, så var der ligesom ingen veje at gå... April's Nar, hun er straks værre... ikke fordi hun ikke vil stå stille, men fordi hun er så ivrig af at ville igang... Startede med at have en til at holde hende, så én til at stå foran hende, så en til at stå et stykke væk, og til sidst uden nogle i nærheden af hende, ud over mig altså, så ellers bare blive ved med at holde hende på "plads" indtil jeg kommer op, hvis hun begynder at gå inden jeg er kommet op, hopper jeg ned og starter forfra, og når hun så står stille og jeg kommer op, så sørger jeg for at HOLDE hende på PLADS, indtil JEG siger gå... det er faktisk ikke så hårdt, men det er nemmest at lære unge heste der ikke allerede er begyndt på "unoder"...

• #14   4. jun 2007 Vita: Ja, jeg stiller også Lemon med hovedet/forparten hen mod hegnet (Jeg ride rpå ridebane xD) Men han bakker bare væk fra det & drejer sig..
    Ja, det kunne man gøre, men så mange er der bare ikke til at hjælpe der hvor Lemon han står.

• #15   4. jun 2007 Yes.. Det gør ham her os.. Han vender og drejer sig .. Har prøvet det med hjørnet !! smiley

• #16   4. jun 2007 ~¤Lísa¤~ : Det er virkelig bare provokerende! Haha >:D

• #17   4. jun 2007 så nægt at stå op, før de står stille.... og for alt i verden lad være med at lade dem gå frem, så snart i er kommet op, det er sådan unoden starter....

Når mig og April's Nar, har redet meget i en periode, kan jeg stige op uden at røre tøjlen overhovedet, og hun går ikke frem før jeg siger gå... og for bare et halvt år siden, kunne jeg heller ikke få hende til at stå stille, så det er bare træning træning træning.... rom blev jo ikke bygget på én dag... ej heller gik hesten LA klasser i løbet af få måneder... det tager tid, så bare begynd træningen med det samme..... i kan for eksempel træne allerede når i trækker hesten ind fra mark. jeg kan slippe træktorvet på April's Nar og sige "stå", bare min stemme er fast nok, står hun stille, og hun går ingen steder, hvis hun så fortjener det får hun ros, i form af et verbalt "det var godt", og hvis hun har været rigtig dygtig er det både verbalt ros samt en gulerod/rugbrødsskive.... tror at hvis jeg skulle lære fx. en af jyderne det samme, ville det tage mig en lille måned... så sværere er det ikke...

• #18   4. jun 2007
    TC-Ajnat&Eissac .

Ja, mega!

Har stort set altid en kamp med ham smiley

• #19   4. jun 2007 Vita *VP-foto*

Okay.. smiley Tak for det gode råd smiley

• #20   4. jun 2007 var så lidt, håber at det hjælper....

• #21   4. jun 2007 ja synes at metoden med klikkertræning lyder som en udmærket måde at lære den det på ;o)

Men smag og behag... Jeg vil sige, prøv dig frem med de forskellige råd du har fået, se hvad der giver den bedste effekt på din hest og brug den :o)

Kommentér på:
Stå stille ved opstigning

Annonce