{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.141 visninger | Oprettet:

Erfaring med Komperdell sikkerhedsveste {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg er nået til et punkt hvor jeg gerne vil have fingrende i en ny vest... Jeg er ikke så sippet med hvorvidt vesten føles stiv. Nej mere om den er sikker. De lamelveste der længe har været på markedet, føler jeg mig ikke sikker i, da jeg ikke synes de sidder tæt nok inde til kroppen.

Sagen er den at jeg bruger al min fritid på at ride og tilride ungheste, og selvom jeg (7-9-13!) meget sjældent tager en afsidning, så sikre jeg mig alligevel hver gang i form af vest.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har enten Komperdell Ballistic Vest (sikkerhedsgodkendelse CE 1621-2) Eller Komperdell Level 3 Vest (sikkerhedsgodkendelse CE 1621-3).

For mig ser Ballistsic rigtig lækker ud, men er der nogen herinde som har denne vest og måske endda har taget en afsidning eller styrt med den på?

Håber I kan hjælpe smiley

https://www.bot-shop.dk/komperdell-ballistic-sikkerhedsvest.html

https://www.bot-shop.dk/komperdell-level-3-sikkerhedsvest-slim-fit.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Komperdell sikkerhedsveste
  • #1   24. sep 2018 Ballistic føltes virkelig ikke som en sikkerhedsvest, nærmere som en ekstra trøje. Men er lidt i tvivl om hvor meget den reelt beskytter - synes den er meget tynd!
    Slim fit synes jeg virker voldsom, men når først man får den på og den armer op, er den yderst behagelig.

    Har ikke selv nogen af vestene, men prøvede dem på en stand. Tænker at købe en Ballistic på et tidspunkt - jeg rider uden vest, og lidt vest er trods alt bedre end ingen vest smiley


  • #2   24. sep 2018 Jeg har en level 2, sidste års model. Der er sket nogle positive ændringer på den nye model i forhold til længde og form, slm jeg godt kunne ønske mig.
    Jeg er helt vild med den! Den næste level 3 jeg skal have, skal også være komperdell. Den føles lidt stiv de første 5 minutter, men når den først er blevet varm, så er den simpelthen så behagelig. Den kan gå ind under en trøje, den kan gå ud over en trøje, den er bare mega fleksibel. Det er kun en 2'er og den er primært rygskjold, men det er også min ryg der er mest følsom (efter et fald uden vest). Jeg har dog kun prøvet et styrt med den, hvor opsidningsskamlen forsvandt under mig smiley


  • Katla H
    Katla H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 14 Svar: 5
    #3   21. jun 2019 Hvad er forskellen på level 2 og 3? Hvilken sikkerhedsgodkendelse skal man bruge til hvad?

  • #4   22. jun 2019 Nu har jeg købt begge.
    level 3 er sikkerhedsgodkendt til military, og ud fra jeg nu har redet en del med begge modeller - så redder level 2 "måske" et brud på rygsøjlen, men den ville ikke kunne tage vrid, bukke/brækkede ribben eller anden form for forebyggelse af at få slået luften ud af sig smiley


Kommentér på:
Erfaring med Komperdell sikkerhedsveste

Annonce