{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

SPØRGSMÅL TIL FJORDHESTE OG HAFLINGER FOKKET {{forumTopicSubject}}

Hej,

Spørgsmål vedr. dressur sadel!

Mit problem er at min fjordhest er meget rund og er måske stadig lidt efter den gammeldages fjordhest. Jeg har en kentauer til min fjordhest nu, som ligger forfærdeligt. Sadelmager mente at jeg skal finde en sadel, som er meget meget meget bred??

Så til jer med lidt runde fjordheste eller haflinger, som får tilpasset jeres sadel ved sadelmager. Hvilket mærke bruger i og hvilken sadelmager bruger i?? smiley

Håber at i kan hjælpe smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SPØRGSMÅL TIL FJORDHESTE OG HAFLINGER FOKKET
  • #1   24. sep 2018 Alle mine tre fjollere går med stubben scandica dressur.

  • #2   24. sep 2018 Godt nok er min fjordhest meget sporty, men jeg er super glad for min Kent and Masters dressur sadel smiley de er oprindeligt lavet til de brede typer heste

  • #3   24. sep 2018 Jeg har en Connector til min haflinger. Virkelig virkelig lækker sadel! Den har samtidig en kort anlægsflade, så den er god til korte heste. smiley

  • #6   24. sep 2018 Jeg tænker.. Foreslog sadelmageren ikke nogle sadeler du kunne bruge og derfor lede efter brugt?

  • #7   24. sep 2018 Hjalte går med en kent and masters - de findes både til almindelige, smalle og brede heste, og kan tilpasses både i stopning og bredde på kopjernet.

    mega fed sadel som er alle pengene værd.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   24. sep 2018 Start med at få hesten ned på sin ideal vægt,
    Der næst, så find en sadelmager som forhandler brugte/nye sadler, så du sammen med denne kan finde den korrekte sadel.

    Det er fint nok at blive anbefalet forskellige sadler, men faktum er at rigtig mange brugte sadler er justere på den ene og den anden måde, så chancen for at finde en sadel som faktisk passer er meget lille. Derfor er det nemmere at lade sadelmageren komme med en masse forskellige sadler, så du kan finde en som både passer dig og hesten smiley


  • #9   25. sep 2018 Bates wide... specielt gode til meget meget brede heste smiley
    - eller bare "tøndeformede" heste, som min smiley



  • #10   26. sep 2018 Planen er at jeg køber en bomløs sadel og starter med, så hun kan få tabt et par kilo :-).
    Pt ved jeg ikke om hesten bliver ridehest igen, da hun ikke er rengående. Først var det på forbenene og nu er det på et af bagbenene.

    Fordi jeg spørger her på hestegalleri, er fordi sadelmager kun siger at der findes en sadel og det kan simpelthen ikke passe + den koster 15.000 kr og det har jeg ikke tænkt at jeg vil ligge i en sadel.


  • #11   26. sep 2018 Hvis du er ude efter en bomløs kan du evt. kigge på barefoots mange typer bomløs.
    Jeg har selv ejet London udgaven.

    Hvis du ikke er sikker på om hesten bliver ridehest igen. Så vil jeg da helt klart bare starte med en pude. Her kan jeg anbefale barefoots ride-on-pad. Den er super nem og man sidder godt i den.

    Jeg bruger den fra tid til anden selvom jeg har sadler til begge heste. Den er god som afveksling en gang i mellem smiley


  • #12   26. sep 2018 Det vil jeg lige tage et kig på. Tusind tak smiley

  • #14   26. sep 2018 Ja der er desværre mange som har været hårdt ramt i år. smiley

    Håber hun bliver god igen!


Kommentér på:
SPØRGSMÅL TIL FJORDHESTE OG HAFLINGER FOKKET

Annonce