{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Plag vil gerne møfle/skubbe ind i en {{forumTopicSubject}}

Har brug for råd! Har ikke den vilde erfaring med selvstændige plage og har et problem med min meget gerne vil møfle ind i mig, når der er noget hun synes er svært og ikke vil. Dette sker også ved øvelser jeg har set hende gøre en del gange før. Jeg bakker hende hver gang, men synes det begynder at blive træls og hårdt, da jeg skal bruge hele min krop.
Hun er en meget klog hest og virker til gerne ville lave noget, men så er en øvelse pludselig for svær, selvom hun egentlig godt kan den. Hvad ville i gøre? Spurgte i en facebook gruppe for racen (mest amerikansk) og mange nævner Clinton Anderson mm og det er der jeg lukker helt af. Derfor håbede jeg nogle af jer havde en god idé.

Har snakket med Marianne Florman om at kigge forbi, men det kan hun først om en måned.


Kommentarer på:  Plag vil gerne møfle/skubbe ind i en
  • #2   19. okt 2018 Synes bare hun går meget hurtigt ind i mig, så får svært ved at nå det. Hmm. For prøver generelt få hende til ikke at hænge lige op og ned ad mig (verden er nogle gange lidt mærkelig og farlig, når man er væk fra de andre heste), men lige pt er der ikke meget afstand at nå noget på. Må se om jeg kan få hende mere på afstand, så jeg kan nå det inden hun gør det. Så skal jeg bare investere i en pisk ??

  • #5   19. okt 2018 Altså sagen er den hun nemt kan bakke, når hun er med på idéen. Men kan stå og vifte med arme, ben og snor, men det går så stærkt, jeg næsten ikke kan nå det Prøver at fange det inden hun gør noget, men det er svært at gøre, uden at gøre det unødvendigt (hvis hun beslutter sig for faktisk at være med på idéen om at stå stille eller hvad det skulle være.)

  • #6   19. okt 2018 Jeg bruger ærmerne hvis det sker når jeg ikke har tov med, har jeg tovet så bruger jeg det.. Jeg træner også med sådanne heste i at de skal gå bagved mig, kommer de for tæt på, så rammer tovet dem da jeg pludselig både når de er tæt på, men også når de har afstand, klasker tovet over ryggen. Bliver de ramt, har de overtrådt mit personlige rum. Denne træning er rigtig god da det ikke handler om skældud e.l. Kun en ubehagelig oplevelse hvis de går ind i mit personlige rum uden at være inviteret smiley

    Mvh TT


  • #7   19. okt 2018 Forresten må jeg lige nævne det hovedsageligt er når vi træner eller bare står stille (væk fra de andre) og så ikke så meget på fold smiley

  • #8   19. okt 2018 tænker at du skal have hende lidt længere væk fra dig når du træner med hende.

    nu ved jeg ikke hvordan du træner. men prøv at google "de 7 lege" her er der nogle fiduser til netop det at de er lidt for nærgående. hun skal jo lærer at du har dit område hvor hun skal have lov til at komme ind på
    har selv brugt dem til mine. begyndte da de var 3 år. det bedste jeg nogensinde har lært.


  • #10   6. feb 2019 Min hingsteplag gjorde det samme. Jeg kunne ikke gå med ham i trækketorv, da han bare gik ind i mig. Hver gang han gik ind i mig, slog jeg trækketorvet ud mod hans mule/ansigt, og så startede han med at tage afstand, da han endelig forstod det.

Kommentér på:
Plag vil gerne møfle/skubbe ind i en

Annonce