{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Horsemannship - forhindringer {{forumTopicSubject}}

Er der mon nogen, der kan give hint om hvordan jeg får fat i f.eks skum madras, og andre sjove ting som man kan miljø træne hestene med? tænker evt skum pinde som man kan lave en "gang" med, og evt et blåt kar man kan folde sammen igen.
Måske man kan lave en agility bane, uden at bruge tonsvis af kroner på det. Har to heste der elsker at lege med sådan noget, så vil super gerne have fat i en masse sjove ting, som vi kan lege med.
Gerne noget der også udfordre dem.

Hvad har i af bud? evt på ting der er uundværlige - og hvor får man fat i det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horsemannship - forhindringer
  • #1   20. okt 2018 genbrug, lossepladser, og bortgives grupper på fb

  • #2   20. okt 2018 følger

  • #3   20. okt 2018 Jeg har fundet tæpper, havehynder, og liggeunderlag i genbrug til meget billige penge smiley Derudover har nogle andre fundet madrasser og lignende på vej i stalden når der har været storskralds oprydning, og folk bare stiller tingene ud langs vejene. Vi har også sådan et gammelt gulv puslespil til børn, lavet af skum, som er virkelig fint at bruge.

    Derudover har vi gamle bildæk, paraplyer, badeforhæng osv. - kun fantasien sætter grænser. Badeforhænget har vi f.eks. hængt op, hvorefter man kan gå igennem det. Særligt hvis der er lidt vind, kan det give lidt ekstra udfordring smiley


    profilbillede
  • #4   20. okt 2018 Og her bliver bildæk brugt, hvor hesten skal forsøge at placere hovene i hullerne smiley

    profilbillede
  • #5   20. okt 2018 Og selvfølgelig de store gymnastikbolde! Den har jeg brugt som target træning som på billedet, men også som en del af miljøtræning hvor jeg har hoppet med den rundt om min hest, og trillet den henover ryggen på hende og under maven osv. smiley

    profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   20. okt 2018 jeg har en kæmpe gymnastik maddras du kan købes.

    den har forskellig hårdhed, og har en nypris på ca. 10.000 kr.

    den er 2x3 meter - og kan tåle vand i et vids omfang.


  • #7   20. okt 2018 Kegler - hunde udstyr og børnelegetøj butikker.

    Bomme, springstøtter mv. Beklager - de er pivdyre, og jeg aner ikke, hvor du kan købe dem.
    Men hvad med kævler fra skoven??

    Gangbroer. Byg dem selv eller søg på western udstyr. Western folket er lidt uopfindsomt, når det kommer til navne, så alle de Facebook grupper om western ting, jeg kender hedder noget med western. Paint og quarter har nogle hjemmesider - hvor der desværre ikke sker en bjælde. Du skal kigge på Facebook. Brugt pris koster en gangbro desværre stadig et par tusind kroner.

    Madra, store gymnastikbolde mv - se dba og gul og gratis.

    Hvis du har springstøtter , så kan du bruge en snor imellem dem. Bundet til den ene støtte, hænger med en løkke over den anden. Så kan du øve at ride hen, åbne op, og lukke efter dig fra hesteryg.

    Men det ultimative er nok, at tage hesten med dig. Ud og gå tur. Hen til fodboldbane, gå gennem åen, over broen, under broen, zigzag imellem træer i skoven, gå hen og hils på en flok børn, snak med hundelufter, smil til billisten med trailer.
    Din hest kan mere end man tror.

    Parcelhuskvartere, legepladser, skove. Alle disse steder er fulde af muligheder.


  • #8   20. okt 2018 Man kan komme ret langt med små midler.
    Sådan så min bane ud sidste sommer: https://www.facebook.com/equilitydk/videos/1266800903445563/


  • #9   20. okt 2018 Pia.

    Mægtig fin bane!
    Kan paller og almindelige brædder virkelig holde til en hest?
    Så skal jeg da have en!


  • #10   20. okt 2018 DR WHO - en euro Palle kan minimum holde til 1 ton, så ved at man beklæder den med brædder eller en plade, gør den kun stærkere. Vigtigt at man bruger euro Palle og ikke paller som er lavet af let sildekasse træ som knækker af ingenting.

    Pia - fed bane smiley hvordan kan du slå græs så fint rundt og under forhindringerne? Flytter du på tingene hver gang?


  • #11   21. okt 2018 En europalle med en træplade over, er en super fin træningsbro.
    en presenning bredt ud på jorden, eller hængt op, så man kan gå under/igennem.
    To springstøtter med en snor bundet i den ene er et fint led, som man kan åbne og lukke.
    IKEA har en foldbar gymnastikmadras til billige penge, og potter til at lave hævede bomme med.
    Hooks og lignende steder har kegler og diverse hundeudstyr, som kan blive til noget sjovt.


  • #12   21. okt 2018 Her er nogle af de ting som jeg har gjort smiley https://www.hestegalleri.dk/blog/den-nemme-agilitybane/306

  • #13   21. okt 2018 Ja, Europaller med brædder på tværs er super stærke.

    JA, vi flytter på forhindringerne når der skal slåes græs, og jeg har en vogn der kan trækkes efter ATV eller havetraktor når de skal køres ind i hallen for vinteren.


Kommentér på:
Horsemannship - forhindringer

Annonce