{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Fjernelse af ulvetænder, longering? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min store dreng fik fjernet to ulvetænder for næsten halvanden uge siden nu. Dyrlægen sagde han måtte påbegynde tilvænning af bid efter 1 måned og derefter påbegynde genoptræning...
Men, jeg fik hende aldrig spurgt om hvornår og om han inden for den måned måtte longeres og i kapsun eller ANDET? Er der nogle der har erfaringer med dette de vil dele? ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjernelse af ulvetænder, longering?
  • #1   1. feb 2019 Ulvetænder burde ikke påvirke andet end munden, altså foregår det uden bid, men jeg kan ikke se et problem i at træne normalt ellers smiley

  • #2   1. feb 2019 Når du siger han må startes i genoptræning efter den måned, hvad mener du så? Er det efter en skade eller hvad? For så ville jeg ikke bare klø på med longetræning... Så ville jeg nok bare trække nogle ture i en grime og hygge om hesten, indtil den kunne startes i genoptræning (:

    Jeg er selv igang med at genoptræne min 5 års vallak efter et forløb med 5 mdr. i boksro, efter en stor kræftoperation. Vi har været igang i et par måneder nu, og skridter stadig mest (trænes udelukkende fra jorden, er ikke tilreddet endnu). Vi traver lidt, men efter 5 mdr. i boksro tager det lang tid, før det hele er genopbygget ordentligt (:


  • #3   1. feb 2019 Han har været redet og trænet normalt før indgrebet, så det er udelukkende det jeg mener ?? ville bare ikke begynde at longere i kapsun, hvis det kunne påvirke helingen eller lignende ??

  • #5   2. feb 2019 Så tror jeg bare, at jeg stille og roligt ville træne hesten i en grime eller en kapsun (:

  • #6   3. feb 2019 Min hoppe fik fjernet en ulvetand her i fredags, og der fik jeg besked på ingen bid i ca. en uge, måske to, men at jeg kunne tjekke hvordan hullet var helet, men at jeg sagtens kunne ride bidløst, så synes det virker lidt voldsomt med at du skal vente en hel måned også i genoptræning, men hey, jeg er ikke dyrelæge og har ikke været der, så på det punkt skal jeg ikke spille klog.

    Hvem brugte du af dyrelæge? smiley


  • #7   3. feb 2019 Alt efter hvor stort et hul der er så en uge fri- har aldrig oplevet andet an det var længe nok til det lukkede og også det "min" tandlæge anbefalder
    en hel måned lyder helt forskruet i min verden samt genoptræning???
    Træn den uden bid til hullet er lukket og derefter hel normal træning igen


Kommentér på:
Fjernelse af ulvetænder, longering?

Annonce