{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

tilkørsel af hest i østjylland {{forumTopicSubject}}

Jeg går lidt med tankerne om at jeg gerne vil have tilkørt min frieser på et tidspunkt. men det er virkelig svært at finde nogen der kan gøre det. jeg har fundet henrik hoeper i Vojens men det er lidt langt fra Århus og også en anelse dyrt. jeg har kigget inde på køreforeningen men det link de henviser til virker ikke. så vil prøve at høre herinde om der er nogen der kender nogen. det behøver ikke være i østjylland det vil bare være det nemmeste. tænker dog det vil være nemmest i jylland. Også hvis i har nogen erfaringer om at få hesten kørt til det pågældende sted vil det være rart at høre om. jeg har en lidt følsom herre som nemt bliver lidt "ked" af det hvis man er for hård. så det skal også være en der er tålmodig og tager det i hans tempo smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilkørsel af hest i østjylland
  • #1   3. jun 2019 Prøv at kontakte østjysk køreselskab, de kan med sikkerhed henvise til nogen, der kan hjælpe.
    Men forvent, at der er noget transport, for kørsel er en lille sport, der er ikke en køreklub på hvert gadehjørne og der er kun meget meget få, der arbejder med kørsel professionelt.

    Henrik Høper får en varm anbefaling herfra. Vi har fået et par stykker tilkørt der, min fars nuværende kørehest er også tilkørt hos ham, og vi er kommet der til undervisning i omkring 10 år +/- (Vi bor ved varde/Esbjerg- transport er bare et vilkår, hvis man vil have hjælp til kørsel).

    Derudover er der Lars Dau, også ved vojens. Han er ligeledes super dygtig både til selv at køre og til at undervise.
    Han holder til på revsø rideklub og kan bestemt også anbefales.

    Vil man selv gøre arbejdet, men have hjælp til det, så kan man prøve at undersøge forspændingskurser. Østjysk køreselskab har i hvert fald tidligere holdt sådan noget, så måske det stadig er tilfældet.

    Hvor om alting er, så er det vigtigt at vælge en god busk til tilkørsel - helt dom man ville høre ved tilridning. Der kan ødelægges eller opbygges lige så meget for vogn, som under rytter, så man kan lige så godt få det gjort ordentligt og samtidig selv få hjælp til at lære det rigtigt smiley


  • #2   3. jun 2019 Du kunne også spørge Johan Huitema - Stald H. Han er hollænder og har selv friesere, og han kører en del.

    https://www.bricksite.com/staldh - de er også på Facebook.


  • #3   3. jun 2019 Jeg ved at østjysk køreselskab holder 10 ugers forspændingskurser, min søster tilkørte en fjordhoppe der nede for et par år siden, men jeg kan ikke huske hvor det var henne.

  • #4   4. jun 2019 Tusind tak for svarene. Det nu heller ikke fordi jeg har noget imod at køre efter det. Synes bare det var dumt at ligge og køre langt hvis der nu var en "lige ved siden af". smiley vil da også hellere betale den pris det koster og få det gjort ordentligt end at han får en dårlig oplevelse. smiley

  • #5   4. jun 2019 Henrik Høpner er nu ellers en af de rigtige dygtige på området og bestemt værd at betale for. Han har rigtig meget erfaring, så der kan man være helt tryg ved at overlade sin hest. Hvis det havde været mig så havde jeg nok ikke kigget så meget på hvorhenne og hvad pris men nærmere hvem har god omtale, er dygtig og har meget erfaring. Kørsel kan være meget farligt hvis der ikke bliver langt et ordenligt grundarbejde i hesten. smiley

  • #6   4. jun 2019 Det vil jeg også give dig ret i Simone. Men kender intet til ham. Så det rart at høre at der kun er positive erfaringer med Henrik hoeper.

  • #7   4. jun 2019 Der findes næppe nogen hvor der kun er positive erfaringer, uanset om det gælder ridning eller kørsel smiley

    Men Henrik er dygtig. Det er der også andre der er, bl.a. som nævnt Lars Dau.

    Johan der er nævnt længere oppe kender jeg kun fra møder på stævnepladser. Der er han en flink og hjælpsom fyr. Men hvordan han kører ved jeg ikke. Men han holder af og til kurser i lange liner, så man kan da prøve at tage ud til sådan et, de koster ikke alverden, så kan man se hvordan han arbejder, før man aftaler tilkørsel smiley


  • #8   4. jun 2019 Michelle det Self. Rigtigt. Det har Hvert fald været nogen gode input i er kommet med. Tænker at der går noget tid før det bliver aktuelt. Nu starter vi lige med tilridning, så kan jeg spare op til alt det andet imens. Vogn og seletøj skulle jo også gerne anskaffes smiley

  • #9   4. jun 2019 Når du når så langt, så vent med at skaffe sele og vogn, til du har snakket med den der kommer til at hjælpe med tilkørsel. Så kan du gå råd og vejledning, så du får skaffet det rigtige fra start smiley

  • #10   4. jun 2019 Det var også planen smiley det vil også være træls at anskaffe sig det og så han overhovedet ikke duer til det. Har kun hørt om få hvor det ikke kunne lade sig gøre meen alligevel smiley

Kommentér på:
tilkørsel af hest i østjylland

Annonce