{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste bid til urolig hoved
  • #1   28. sep 2019 Min slår meget med hoved og jeg bruger et 3 delt myler med kugle på midten, det syntes jeg fungere.

  • #2   28. sep 2019 Find grunden til at den ryster på hovedet til en start :).

  • #4   28. sep 2019 Jeg har rigtig god erfaring med et Beris comfort med bidskiver.
    Min islænder tyggede, rystede og var urolig på biddet, når tingene blev svært eller hun stressede. Med Beris kom der mere ro på og vi kunne arbejde på at få stressen ud af kroppen uden også at skulle bøvle med biddet.


  • #5   29. sep 2019 Jeg ville først om fremmest få tandlæge til hesten og få den tjekket om der er noget i munden der gør den urolig smiley
    Derefter ville jeg få tjekket kroppen.

    Hvis der ikke er noget galt med ovenstående, så ville jeg prøve et Danish Guard udelt bid med tungefrihed smiley


  • #7   29. sep 2019 Åh jeg synes, de er svære sådan nogle spørgsmål.

    I mit hoved, så er bid et langt stykke hen af vejen individuelt - afhængig af, hvordan hestens mund er formet og hvilken rytter, der sidder på ryggen. Nogle mener også, det er guld at have et bid, der ligger helt stille i munden på hesten - men så glemmer at se, at nu sidder rytteren med stive arme, holder hestens hoved og har fået en hest, der snart er helt død i mundvigerne. Ikke at jeg på nogen måde taler om trådstarter - men bare som et eksempel smiley Andre mener, det er rart at biddet kan bevæge sig lidt mere.

    Jeg ville starte med, (medmindre du rider med et og andet vanvittigt bid), blot at have et helt normalt 2 eller 3 del trensebid på, dobbelttjekke størrelsen. Jeg ville så sideløbende få min dyrlæge ud forbi og tjekke tænder/mule - og sikre mig, at vedkommende er kompetent og grundig - og kunne hun sige lidt om mundens form/størrelse ville det være fantastisk, så jeg bagefter ville kunne udelukke tandproblemer SAMT tjekke ryg/overlinje for ømheder. Min havde en periode med uroligt hoved, fordi hans sadel trykkede på trods af, at sadelmanden havde sagt god for den... da det blev rettet og han fik et par behandlinger, var han helt anderledes i mulen - og åh ja, så er man altså en meget trist hesteejer over at have redet rundt på en hest med uroligt hoved af en god grund... derfor var jeg meget glad for, at jeg trods alt ikke blot havde skiftet bid x antal gange og så redet videre.

    Dernæst må man også kigge lidt indad - hvordan rider man selv? Er man dygtig? Rutineret? Forlanger man for meget af sin hest ift. dens nuværende styrke? Får man den redet frem til hånden? Hvordan føles den egentligt i kroppen under rytter? Blød og rar eller stiv og problematisk?

    Og SÅ ville jeg begynde at overveje at skifte bid... hvis den stadig ikke fungerer smiley Jeg ville absolut tage min underviser/berider med på bidjagt - han/hun kender både dig og hesten.


  • #8   29. sep 2019 Jeg har en faglig PDF om bid som jeg gerne sender, hvis du sender mig din email på besked smiley

  • #9   29. sep 2019 hesten er selvfølgelig tjekket af kiopraktor og tænder.


    et myler bid hjalp! helt rolig hest nu (;


  • #11   30. sep 2019 Et udelt muffebid er det mest rolige du kan få.

    profilbillede
Kommentér på:
Bedste bid til urolig hoved

Annonce