{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Øvelser til nybegyndere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har overtaget nogle rideskolehold som består af børn lige fra småbørn med trækkere til de mere øvede. De helt små og nybegynderne vil jeg gerne have lært det basale som at ride frem og stoppe osv. samt at styre hesten. Har brugt kegler en del samt at ride igennem en labyrint af bomme, men er der nogen som har flere gode idéer til at lære dem at ride frem og tilbage og styre hesten selv? Så vil jeg mægtig gerne høre dem :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser til nybegyndere?
  • #1   27. nov 2019 Jeg tænker nogle balance øvelser. Den med at ride med armene ud til siden. Uden bøjler for dem der kan det.

  • #2   27. nov 2019 Vis dem værdien af en korrekt opstilling.

    Hjælp dem til at sidde korrekt.
    Lige, afslappet ryg, numse lige i sædet, albuer bagud, tommelfingre op, fødderne lige parellel med hesten.

    Okay.
    Bed dem lægge tøjlerne fra sig.
    Bed dem sætte pony i skridt.
    Hænder foran sig, somom de holder en tallerken.
    (eller, giv dem en tallerken.)
    Bed dem forestille sig, at de er en tjener og har et fad champagneglas. Derhenne står nogle gæster, som de vil give et glas. (en vinkel 45 grader 4-6 meter væk.)
    Bed dem se på gæsterne, holde tallerken foran sig og tænke på at ride derhen.
    Fidusen er, at sidder de korrekt så giver de ubevidst de helt rigtige signaler til at bevæge sig i en retning, nemlig derhen de ser på.
    Det er en vild aha oplevelse for børn og voksne.

    Du styrer faktisk hesten uden brug af tøjlerne!
    Den primære styring er slet ikke tøjlerne!
    Aha!

    Aslan kan få børn på ryggen. Alder 5-9 år.
    Han er ikke specielt veluddannet, men det virker!
    Forældre måber og børn griner som en flækket træsko!



  • #4   27. nov 2019 Den tidligere 1-2-træner app hedder nu Idrættens e-læring. Der plejer at være en del at finde. Derover vil jeg anbefale at prøve at søge på Pinterest smiley
    https://www.rideforbund.dk/Uddannelseshuset/Traener%202018/1-2-Traener.aspx (kig i bunden af linket)


    profilbillede
  • #5   26. dec 2019 Fang fluer:
    Børnene har en fluesmækker i hånden.
    Du har hængt billeder af fluer og andre hesteinsekter op på eks kegler eller støtter eller på væggen. Børnene kaster med en eller to terninger (jeg har lavet nogle af et par træklodser). De skal nu ud og smække det antal fluer øjnene viser. Hæng gerne fluer i forskellige højder så er der lidt balance i det også.

    Fiskedam. Hav en pressening eller en firkant af bomme. Børnene får en pind med en snor og magnet. De skal nu ride ned til dammen og fange en fisk. Fiskene kan evt være i forskellige farver som skal afleveres på forskellige stationer.

    Forskellige stationer markeret med kegler, bomme eller andet. Sæt evt er skilt på. Stationerne har forskellige opgaver der skal løses. Evt rid rundt om, stop, tilbagetrædning, saml noget op, drej en omgang i sadlen osv.

    Stav til noget med bogstaverne på banen. Eks ABE, FE, ABC, osv.

    Vask tøj. Første station. Klude hænger beskidte på eks en støtte eller flere.
    Anden Station kludene tages med hen til vaskebaljen (eks en spand).
    Tredje Station. En vandkande eller en kop vand som skal bringe hen og hældes i vaskebaljen.
    Fjerde station kludene hænges til tørre på tørresnoren (eks mellem to støtter)


Kommentér på:
Øvelser til nybegyndere?

Annonce