{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Rideundervisning, øvelser? {{forumTopicSubject}}

hey Guys!

jeg er så heldig at have fået job på den lokale rideskole som underviser for de helt nye nybegyndere! smiley

så tænke på om i havde nogle forslag til øvelser, de skal jo selvfølgelig lære at omgås hesten først, sadle op, og alt i alt bare være tryg oppe på hesten smiley

Emma smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideundervisning, øvelser?
  • #2   5. apr 2011 Nu skriver du at du efterlyser øvelser, men jeg vil tillade mig at komme med indput, som ikke er decideret øvelser.. Du har en stort ansvar med de små som begynder ridning, og du er med til at præge deres omgang med heste fremover. Jeg synes at det er ultra vigtigt at de lærer at bruge hjælperne korrekt. De skal lære at ride med/for ben og sæde, og bruge tøjler som en hjælper. Ligeledes skal de lære at bruge f.eks en pisk korrekt, - altså at den er en forlængelse af hjælperne, og ikke til afstrafning!

    Selvfølgelig kan et lille barn ikke bare uden videre styre en hest rundt med benene, undervisningen skal selvfølgelig harmonere med deres kunnen :o)

    Jeg underviser selv, på flere niveauer, og er flere gange blevet overrasket når jeg får en ny elev der kommer fra en anden rideklub, over hvad der åbenbart har været okay der....

    Men ellers er balance-øvelser rigtig gode. Ponyen i longe, bind en knude på tøjlen, og så skal barnet ikke holde i tøjlen (kan tage ved sadlen hvis de er ved at miste balance). Dette kan gøres i alle gangarter, alt efter hvor øvet barnet er. Når balancen er ved at være god, kan barnet f.eks placere hænderne på ridehjelmen, ude til siden osv.. Børnene synes ofte at det er sjovt, så det er ren win-win... ;o)


  • #3   6. apr 2011 jeg takker smiley

  • #4   7. apr 2011 Jeg tror også det er vigtigt for de mindste især, at tingene bliver lidt en leg, ellers kommer de til at kede sig og sys ikke at ridning er spor sjovt;) Leg og lær ;D

Kommentér på:
Rideundervisning, øvelser?

Annonce