520 visninger
|
Oprettet:
8. aug 2007 Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 12 Emner: 113 Svar: 437
læsning af hest i trailer....... {{forumTopicSubject}}
Jeg har været ude og købe en hestetrailer, men kan ikke få min hest op i den. Han har dog været oppe 1 gang, men mere er det heller ikke blevet til. Har prøvet ved at lokke med mad og har siddet meget længe oppe i traileren, men det havde han ikke tålmodighed til, så han stak af..... C") kunne ikke holde ham..
Er der nogen som har nogle gode råd ???? Eller er der nogen som lige ved hvordan eller kender nogen som kan ???? Har meget brug for hjælp.....
jul 2006
Følger: 672 Følgere: 1049 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.930
Kig her
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
www.klikhesten.dk
i den guide til øvelsen, at røre target, skal du bare bruge en kegle i stedet for.
Så lærer du hesten at røre den, som om det var en target, og når den er blevet rigtig god til det, prøver du at stille keglen lige uden for din trailer og bede din hest om at røre den. Så stiller du den på rampen og hele tiden rykke den lidt længere ind.
Hvis hesten pludselig ikke vil, så ryk keglen tilbage til hvor den stod før. Altså hvis det bliver for svært for hesten, så ryk altid tilbage til forrige stadie.
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.213
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 281 Svar: 1.520
har en grime og tov, i hesten. en der holder hesten og en bag ved, . den en bagved ska have en stick til at tappe på hesten/lægge press på hesten når den skal gå imens, den anden trækker, når hesten bare tag et skridt fjerne du presset,ved at have lidt løsere tov og fjerne sticken fra hestens bagdel, sådan gør du igen, når du så har fjerne presset og hesten begynder at bakke skal man ligge press på igen, da hesten skal føle at det ikke er sjovt at gå imod press men med det. og når dne går med det sker der ingen ting man ka starte med at hesten bare skal stå på rampen med forbene derefter med bagben og så med forben i trailer, osv
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 12 Emner: 113 Svar: 437
jul 2006
Følger: 672 Følgere: 1049 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.930
Jeg kan love dig for det virker
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.440
Tonga skulle åbenbart bare have at vide at der ikke var så meget fis, det var bare op.
læsning af hest i trailer.......