{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

læsning af hest i trailer....... {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude og købe en hestetrailer, men kan ikke få min hest op i den. Han har dog været oppe 1 gang, men mere er det heller ikke blevet til. Har prøvet ved at lokke med mad og har siddet meget længe oppe i traileren, men det havde han ikke tålmodighed til, så han stak af..... C") kunne ikke holde ham.. smiley Er der nogen som har nogle gode råd ???? Eller er der nogen som lige ved hvordan eller kender nogen som kan ???? Har meget brug for hjælp.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  læsning af hest i trailer.......
  • #1   18. aug 2007 (link fjernet)
    Kig her

• #2   18. aug 2007 Brug Klikkertræning smiley

www.klikhesten.dk

i den guide til øvelsen, at røre target, skal du bare bruge en kegle i stedet for.

Så lærer du hesten at røre den, som om det var en target, og når den er blevet rigtig god til det, prøver du at stille keglen lige uden for din trailer og bede din hest om at røre den. Så stiller du den på rampen og hele tiden rykke den lidt længere ind.

Hvis hesten pludselig ikke vil, så ryk keglen tilbage til hvor den stod før. Altså hvis det bliver for svært for hesten, så ryk altid tilbage til forrige stadie.

• #3   18. aug 2007 Trailer problemer, kontakt torben Andersen (horsemanship) han er fantastisk, han siger hvis en hest ikke går i trailer inden 10-15 sekunder, skal man ikke køre med den, da den har en el anden form for angst/usikkerhed!!

• #4   18. aug 2007 min hest har også haft problemer med trailerlæsning ! men jeg har brut Ute lehmanns metode, horsemanship;
    har en grime og tov, i hesten. en der holder hesten og en bag ved, . den en bagved ska have en stick til at tappe på hesten/lægge press på hesten når den skal gå imens, den anden trækker, når hesten bare tag et skridt fjerne du presset,ved at have lidt løsere tov og fjerne sticken fra hestens bagdel, sådan gør du igen, når du så har fjerne presset og hesten begynder at bakke skal man ligge press på igen, da hesten skal føle at det ikke er sjovt at gå imod press men med det. og når dne går med det sker der ingen ting man ka starte med at hesten bare skal stå på rampen med forbene derefter med bagben og så med forben i trailer, osv smiley

• #5   18. aug 2007 Til CTA'.... har været inde på hjemmesiden og er meget imponeret, og vil tage kontakt til ham.....

• #6   18. aug 2007 katharina C
    Jeg kan love dig for det virker smiley

• #7   18. aug 2007 altså, jeg tog det førhen ligeså stille og roligt med Tonga, som du har gjort der, men en dag gik jeg om på højre side af hende, slog tovet om bag mig, så det lige ramte Tonga, så hun gik frem og op ad rampen, og da hun så til sidst gik hele vejen op, fulgte jeg bare med op på den anden side af skillevæggen. Så jeg trak ikke i hende men "drev" hende bagfra, ikke så meget pjat bare op, og siden er hun gået lige op, og et par dage efter kunne jeg følge hende op af rampen på hendes venstre side, og så slippe hende, så går hun selv resten af vejen ind i traileren.

Tonga skulle åbenbart bare have at vide at der ikke var så meget fis, det var bare op.

Kommentér på:
læsning af hest i trailer.......

Annonce