{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

at være alene {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en hest der har sværte ved at være alene jeg har i lige siden starten af corona ferien haft svære ved at lære min hest at være alene det lykkes mig også i slutningen af corona ferien at jeg kunne gå ud og træne med min hest uden at der var problem men så skule jeg starte på efterskole igen så jeg var kun hjemme i weekenderne og hun er så bare blevet være til at være alene og det er lige meget hvad fanden det er jeg gøre så bliver det ikke bedre og så idag kunne jeg mærke at jeg begynte at få et vredes udbrud så jeg var ekstra hård ved hende selv om hun ikke har fortjent det men det gøre mig bare så sur at det er hun ikke kan være alene sammen med mig har i nogen trips eller tricks der kan hjemme mig med at lære hende at være alene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at være alene
  • #1   6. jul 2020 Det lyder som om din hest har seperationsangst, prøv at slå det op. Jeg har selv en pony med voldsom seperationsangst som jeg efterhånden er kommet langt med.
    Derudover så er det enormt vigtigt at du ALDRIG bliver vred, og at du bestemt aldrig reagerer på det hvis du alligevel kan mærke de følelser komme op.
    Din hest opfører sig som den gør fordi den er ked af det og utryg ved at være væk fra dens venner, når du så straffer den gør du det kun værre og ødelægger noget af jeres træning.
    Når din hest reagerer sådan så er du gået for langt ud over hvad den har været klar til at håndtere og lære.


  • #2   7. jul 2020 Det tager år og dage at opbygge et tillidsforhold, der er stærkt nok til at hesten føler sig tryg, når den er alene sammen med dig.

    Det er ikke noget du kan skynde dig at lære den. Nogle heste stoler mere på mennesker end andre, qua deres opvækst og træning.
    Andre tager det år at opbygge tillid hos. Man skal tænke det som, at du kan ikke tvinge hesten, du skal få den til at følge dig.

    Tillidsøvelser kan være mange ting. En god ridetur, hvor du hjælper hesten, der hvor den er bange. Masser af ros. Nogle heste vil gerne bare roses mega meget. Og når du roser hesten og siger pæne ting, så forplanter det du siger sig i din krop, og du får automatisk et mere positivt kropssprog. Du skal være ærlig overfor hesten. Den skal kunne regne med de ting du gør. Gode rutiner.


  • Tilde H
    Tilde H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   13. jul 2020 Bare rolig det handler ikke om at jeres bånd ikke er stærkt nok, men at heste er flokdyr og så tilægger vi de heste der reagere voldsommere ordet separtionsangst som alle heste har da de er flokdyr, min unghest har haft og stadig har svært ved at være alene, det er blevet meget bedre op gennem året, og det tager virkelig meget tid og tålmodighed men hvis man bliver ved ville man kunne se store forskelle, det man skal gøre er at skabe gode asociasioner med at være væk fra flokken, man kan f.eks. Vise sig som flok fører og bakke hesten 2 skridt når den bliver bange, for en hest når den bliver bakket for den afvide at den skal holde afstand og holde øje med dine signaler og derfor bliver du nød til at være rolig, det kan du gøre ved at trække vejret dybt holde skuldrene nede for ikke at stresse, og så tag små skridt i begge kan følge med til.
    Man kan også distrahere ved at lærer den nye nemme tricks eller lave tricks den allerede kan og belønne med mad, man kan sagtens kombinere begge hvilket jeg personligt selv synes virker bedst. Det er bare med at prøve smiley


Kommentér på:
at være alene

Annonce