{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

Til biddet {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har 2 spørgsmål =)

01
Syns i at det er vigtigt at ens hest kan rides til biddet? Eller syns i det er iorden hvis man ikke rigtig vil det, men gerne bare vil ride og få gode oplevelser HVER gang uden at blive stresset v. trænming af til biddet ( her hentyder jeg til mig )?

02
Kan en masse volter, store som små hjælpe med at kunne stille sin hest og ride den til biddet?

Dilemma ? Hehe
Ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til biddet
  • #1   30. aug 2007 Sys det er godt at ens hest kan ride til biddet, men man behøves jo ikk at gøre det hver dag, og det vil oz hurtigt blive naturligt for hesten at søge nedad, men det er godt for hesten engang i mellem at blive redet ordentligt godt igennem til biddet(;

Volter er en af de bedste ting hvad angår at ride en hest til biddet, volter, slangegange og halve parader er GULD værd(;

• #2   30. aug 2007 Mener at det er bedst for hesten at gå til bidet for så deler den vist din vægt ud så den ikk kun har den på ryggen men også bagpå, hvis du forstår.. Hæng mig ikk li op på det da jeg ikk er sikker.. Men altså hellere ride og have gode oplevelse hele tiden end nogle dårlige nogen, så man ikk blir sur over hesten f.eks. ikk forstår noget osv..

• #3   30. aug 2007 det er sundest for ryggen af ride dem ned faktisk. det hjælper med at støtte alt vægten fra, som ligger på rygraden. men nogle gange er det iorden bare at daske ;D

volter volter volter. ihverfald hvis du rider på bane. det er både balancen, at gå til biddet, og farten det hjælper på

• #4   30. aug 2007 Okay. Hun kan også sagtens men her for tiden er hun simpelthen så stiv på højre volte, hun kan bare ikke stille sig overhovedet. Men kan godt stille sig bl.a også til højre på venstre volte =(

Problemet er at jeg bliver sur/irriteret på den højre volte. Kan ikke hvis ikke jeg har underviser på på den volte, og det ender oftest med at det går ud over Pippi. Idag GRÆD jeg. Jeg hoppede simpelthen af hende og begyndte at tude. Pga hun er så stiv og jeg ikke kan gøre noget og fordi jeg lukker for meget vrede ud på hende =(

• #5   30. aug 2007 så vil det klart hjælpe med volter. så bløder du hende op.-

• #6   30. aug 2007 1
    syntes det er godt hvis man kan få den ned men det er jo ens eget valg,

2
    ja det kan godt hjælpe, bare husk ikke at overstille den for aå kan den godt blive meget øm,

• #7   30. aug 2007 Camilla: Har underviser og det hele. Hun red hende også og kunne virkelig godt mærke hvorfor jeg blev ved med at sige at det gik dårligt og vi havde svært ved det.

VIL VOLTER UDEN AT STILLE HESTEN HJÆLPE OS?
    - En masse volter på vores dårlige volte?
    Hun trækker meget mod midten, da hun ikke kan stille sig der og hvis jeg støtter bare det mindste op så stiller hun sig til venstre. Og jeg presser hende med mit indvendige ben ud på hovslaget men hun reagere IKKE. =(

• #8   30. aug 2007 læg pisken på skulderen. eller på måsen .. kommer an på hvad ende du kan mærke den er gal i

• #9   30. aug 2007 Synes helt klart at det er vigtigt at hesten lærer at gå til biddet, men man behøver ikke ride den til biddet, hver gang man sidder på den. Engang imellem, skal de have lov at "sjoske".
    Enig med de andre i, at volter klart er en stor hjælp.
    Du kan evt. prøve at massere hende lidt i den side, hun er stiv og lave strækøvelser med hende fra jorden med gulerødder.
    Du skal helt klart ikke blive ved med at kæmpe med hende, når du er frustreret og vred. Du stiver op og hun vil gøre det samme smiley

• #11   2. sep 2007 Af hensyn til hestens rygmuskulatur synes jeg det er vigtigt at ride sin hest til bidet...

Af hensyn til styrbarheden synes jeg det er vigtigt at hesten går til bidet...

Det vigtigste er naturligvis at få en god oplevelse når man rider, men de to ting kan rigtig fint kombineres. Når hesten går til bidet bliver den mere behagelig at være på og nemmere at styre.

Så ja, jeg vil sige at det er vigtigt at hesten kan gå til bidet, da det er grundlaget for samarbejde.

Alle former for stilning og bøjning af hesten fremmer løsgjortheden som er grundlaget for at den går til bidet, så ja, voltefigurer af forskellig art, sidebevægelser som schenkelvigninger og versader.

En superøvelse er at ride i samlet skridt ind i en forpartsvending, som man jo ellers normalt rider fra parade. Det motiverer hesten til at søge ned.

Men slap af, rid og hyg dig og hav tålmodighed, det skal nok komme smiley

Kommentér på:
Til biddet

Annonce