382 visninger
|
Oprettet:
Til biddet {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har 2 spørgsmål =)
01
Syns i at det er vigtigt at ens hest kan rides til biddet? Eller syns i det er iorden hvis man ikke rigtig vil det, men gerne bare vil ride og få gode oplevelser HVER gang uden at blive stresset v. trænming af til biddet ( her hentyder jeg til mig )?
02
Kan en masse volter, store som små hjælpe med at kunne stille sin hest og ride den til biddet?
Dilemma ? Hehe
Ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre..
dec 2006
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.838
Volter er en af de bedste ting hvad angår at ride en hest til biddet, volter, slangegange og halve parader er GULD værd(;
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.098
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 367
volter volter volter. ihverfald hvis du rider på bane. det er både balancen, at gå til biddet, og farten det hjælper på
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Problemet er at jeg bliver sur/irriteret på den højre volte. Kan ikke hvis ikke jeg har underviser på på den volte, og det ender oftest med at det går ud over Pippi. Idag GRÆD jeg. Jeg hoppede simpelthen af hende og begyndte at tude. Pga hun er så stiv og jeg ikke kan gøre noget og fordi jeg lukker for meget vrede ud på hende =(
mar 2007
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
syntes det er godt hvis man kan få den ned men det er jo ens eget valg,
2
ja det kan godt hjælpe, bare husk ikke at overstille den for aå kan den godt blive meget øm,
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
VIL VOLTER UDEN AT STILLE HESTEN HJÆLPE OS?
- En masse volter på vores dårlige volte?
Hun trækker meget mod midten, da hun ikke kan stille sig der og hvis jeg støtter bare det mindste op så stiller hun sig til venstre. Og jeg presser hende med mit indvendige ben ud på hovslaget men hun reagere IKKE. =(
mar 2007
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 254
Enig med de andre i, at volter klart er en stor hjælp.
Du kan evt. prøve at massere hende lidt i den side, hun er stiv og lave strækøvelser med hende fra jorden med gulerødder.
Du skal helt klart ikke blive ved med at kæmpe med hende, når du er frustreret og vred. Du stiver op og hun vil gøre det samme
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.162
Af hensyn til styrbarheden synes jeg det er vigtigt at hesten går til bidet...
Det vigtigste er naturligvis at få en god oplevelse når man rider, men de to ting kan rigtig fint kombineres. Når hesten går til bidet bliver den mere behagelig at være på og nemmere at styre.
Så ja, jeg vil sige at det er vigtigt at hesten kan gå til bidet, da det er grundlaget for samarbejde.
Alle former for stilning og bøjning af hesten fremmer løsgjortheden som er grundlaget for at den går til bidet, så ja, voltefigurer af forskellig art, sidebevægelser som schenkelvigninger og versader.
En superøvelse er at ride i samlet skridt ind i en forpartsvending, som man jo ellers normalt rider fra parade. Det motiverer hesten til at søge ned.
Men slap af, rid og hyg dig og hav tålmodighed, det skal nok komme
Til biddet