{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Sadelmager på Fyn {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg er på udkig efter ny dressursadel til min hest. Vi har på nuværende en wintec pro contour, men jeg kunne godt tænke mig en Kentaur dressursadel på længere sigt også skifte min springsadel ud til det mærke - selvfølgelig kun hvis, der er en kentaur sadel, der kan ligge på min hest.

Mit spørgsmål er kan det bedst betale sig at købe en brugt sadel på forhånd med den rette bom og størrelse og få sadelmageren til at tilpasse den til min hest? Eller vil det være bedre at få sadelmageren ud og få ham til at prøve nogle af hans sadler til min hest? Jeg har pt et budget på 7000 kr. til ny sadel + penge til sadelmager.

Hvad har I af erfaringer og hvem bruger I af sadelmager på Fyn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadelmager på Fyn
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   4. mar 2021 Jeg ville altid vælge at lade sadelmageren komme ud med en masse forskellige brugte sadler som passer dit budget, også prøve sig frem smiley

    Syntes det er det nemmeste, også har man også et større udvalg at gøre godt med, og derved større chance for at finde den helt rigtige sadel til til både dig og hesten.

    Men generelt er mærket ikke så vigtigt for mig, men der imod kvalitet, udseende og pasform.


  • #2   5. mar 2021 Jeg har været glad for Lars fra Brændebæk sadler.

    Han forhandler kentauer og passir. Men ved ikke om han har særlig meget brugt. Ellers så kan du også kører din hest ud til Fyns rideudstyr og prøve forskellige af deres kommissionssadler. Det havde en veninde succes med smiley


  • #3   8. mar 2021 Tak for svarene. Jeg har kontaktet brændebæk sadler smiley

Kommentér på:
Sadelmager på Fyn

Annonce