{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Ridning med håndhest {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en lille plag på 1 år. Jeg har ham rigtig tit med som håndhest da han ligeså godt kan lære at ride i trafikken. Så det ikke kommer som et chok når han bliver ældre. Problemet er at jeg sidder med tøjler og træktorv når vi rider. Det kan hurtig blive noget kludder.

Så ville forhøre om nogle andre red eller har redet med håndhest som fandt på en løsning med at spænde den fast til anden hest med en panik løsning hvis der skulle ske noget:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning med håndhest
  • #1   30. aug 2021 Jeg har redet med håndhest en god del, og helt ærligt så må man bare leve med "rodet", for det er helt vildt farligt at binde håndhesten fast. Jeg har altid redet med tøjlerne i en hånd og tov til håndhest i den anden, intet problem. smiley

  • #2   30. aug 2021 Så handler det nok om tilvænning til mig;) jamen det var lidt derfor jeg søgte den panik løsning. Men tænker jeg må tage mig sammen og vende mig til det;)

  • #3   30. aug 2021 Når jeg har redet med håndfast har det også være med ridehestens tøjler i en hånd og håndhestens tov/tøjler i den anden hånd, det skal du nok vend dig til, vær blot glad for du ikke skal hav en pisk med også, dét er rodet og bøvlet!

  • #4   30. aug 2021 Noget andet er, husk at gå nogle ture med håndhesten i trafikken, uden den anden, så den også lærer at gøre det alene, ellers kan man være uheldig at lave sig en hest som kun kan rides ud med andre smiley

  • #5   30. aug 2021 Rideligheden hos hesten du sidder på er altafgørende. Egenligt er det ikke så vigtigt om håndhesten er en tosse og hopper rundt. En god lydhør ridehest er den vigtige del.

    Har redet rigtig meget med håndhest og jeg synes også selv det er for kludret, at skulle have torv og tøjler i samme hånd. Så jeg har altid hesten jeg sidder på i den ene, og håndhesten i den anden. Samt hesten jeg bruger til det, er altid en som flytter nemt for ben og kan bruges til at skubbe håndhesten. Når man kan bruge hesten man sidder på til at styre håndhesten, så man stort set altid bare kan have torvet løst, så bliver det en fornøjelse og super sjovt smiley


  • #6   30. aug 2021 Helt enig Celina!

  • #7   1. sep 2021 Jeg har kun set håndhest holdt i hånd.

    Hvis du binder håndhesten fast, på en måde så den ikke kommer løs ved et uheld, så er det let farligt, hvis du akut har brug for at løsne håndhesten.
    Hvis du har bundet håndhest til ridehest, hvad så med reb og dine ben - hvordan vil du placere reb uden at komme i klemme?

    Ergo - håndhest i hånden.
    Og thumbs up fordi du tage føllet med ud!
    Det bliver så lækkert, når føl er en ridehest.


Kommentér på:
Ridning med håndhest

Annonce