{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Løber ud af banen {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg rider en ung islænder. Problemet er at den bane vi rider på er hegnet kun en halv meter højt. Han bliver ved med at løbe ud af banen. Har I nogle metoder jeg kan bruge så han kan trænes til ikke at gøre det?
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber ud af banen
  • #1   29. sep 2021 Jeg ville se på om det er fordi han er utryg på banen, er han det, så skal han jo stille vendes til at der ikke er noget at være bange for.
    Så vil jeg overveje muligheden for separationsangst, er han bange for at være alene, så han vil tilbage til de andre heste, igen er det masser af træning, inden du kan ride på banen.
    Så vil jeg yderligere kigge på om der er styr på signal givning og forståelse, hvis han er smask forvirret kan det komme til udtryk ved at han søger væk fra forvirringen, her, ridebanen.

    Og sidst, men på ingen måde mindst, få noget undervisning, især på en ung hest!
    Det er nemmere at se, fra jorden, end fra ryggen, hvad der sker når han løber ud, så det er nok der jeg ville starte, så man der i gennem kan finde årsagen til at han løber ud.


  • #2   29. sep 2021 Den synes vel det er træls at gå derinde. Er den nem nok at drive frem ellers? Vi har også en islænder som bestemt ikke gad at gå på banen det første års tid, så red en masse ture så han fik lysten til at gå til ridning. Man kan også sagtens øve dressur i naturen.


  • #3   29. sep 2021 For mig virker det som lidt manglende opdragelse, men det kan vel løses?
    Kan du få en til at hjælpe dig? og sætte en lang longe i dyret, måske så du lige har overstået det tidspunkt hvor den plejer at løbe ud for dig, og så fortsætte alene, det er vel bare at gøre det nogle gange til den bliver inde smiley


  • #4   29. sep 2021 Lyder meget som om, at der er noget som gør ham bange.. Har i nogle ting stående på banen som kunne være "farlige" ? Har han haft dårlige oplevelser på banen? Hvornår var første gang han gjorde det? Og hvad sker der lige inden han stikker af?
    Når han stikker af, hvor løber han så hen? Hvis han løber hen til de andre heste, så må jeg give Maria E ret. Det kunne sagtens være seperations angst.
    Jeg ville aldrig som det første, overveje mangel på opdragelse.


  • #5   30. sep 2021 Alle heste ponyer er jo betænkelige ved nye ting, og det er da at vise hesten at der ikke er noget at være bange for, og så må den affinde sig med at være på banen, hvis ridekundskaber ikke kan holde den inde? må der en hjælper til med en longe, så løser det sig nok.
    jeg rider selv military og kan ride min hest overalt, men der har da været mange situationer hvor den har trukket sig, så må man jo vise det ikke gør noget, der er kun en der bestemmer og det er rytteren, det er ikke for at være hård, men når hesten først har fået tillid kan man få den til at gå gennem ild og vand smiley


  • #7   4. okt 2021 Hvad træner du med den? Hvor længe?

    Hvis den er ked af det, så kan jeg godt forstå den vil væk fra banen.

    Så må du træde et skridt tilbage. Afkort træningen til lige inden det bliver for meget for den. Hvis den bliver ved med at føle sig presset til at stikke af, så bliver det en vane for den.
    Medmindre du er den hårde type, der tænker, at straffen for at stikke af, skal være højere end ubehaget ved at fortsætte træningen.

    Jeg tænker, at som dyr under træning, som menneske. Overtræning er aldrig godt. Hellere 10 minutter med god, konstruktiv træning, end langvarig udbytteløs træning, der kun fører skader og mismod med sig.

    Få fat i en professionel træner til at hjælpe dig videre.


Kommentér på:
Løber ud af banen

Annonce