{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Hest løber ud af boksen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har her for en måneds tid siden fået ny part igen. En dejlig hoppe, som desværre har sig nogen nykker - noget jeg lidt undervurderede indtil sidste mandag.
Hun havde lige spist, men jeg plejer bare at stille hende ud på staldgangen og så strigle og hygge indtil jeg kan ride. Hun bestemmer sig for at hun simpelthen bare ikke vil stå på staldgangen, og begynder med det samme bare at løbe afsted ud af stalden med mig på slæb. (Det skal sige at staldgangen kun er cirka 2 bokse lang, så der er kun plads til at der kan stå én hest.) Hver gang jeg vendte hende om løb hun tilbage i sin boks. Da det havde gentaget sig et par gange, hæver hun pludseligt hovedet så tovet falder ud, og hun begynder at løbe lidt rundt på gårdspladsen, hvorefter hun stopper i et hjørne og begynder at græsse. Hver gang jeg nærmede mig hende, vendte hun bare røven til og ørene tilbage, og begyndte at græsse videre. Jeg fik hjælp af nogen andre, men da vi endelig fik en af kæderne sat fast i grimen, bakker hun og laver et lille hop (stejl-agtigt, var ikke helt sikker på hvad der skete), så kæden simpelthen ryger ud af trævæggen. Til sidst får jeg at vide at det ikke nytter at kæmpe mere med hende, da det var tydeligt at hun nærmest nød at kunne løbe rundt uden at skulle blive sadlet op eller redet.

Nu sidder jeg så her, en uge senere, og er så bange for at tage derud igen. Jeg er bange for at hun nu har lært at hun kan slippe afsted med at gøre hvad hun gjorde sidst. Jeg har virkelig prøvet at sætte mig igennem til hende, og vise at det er mig der bestemmet, men hun har været fuldstændig ligeglad. Sidst løb hun direkte ind i mig da jeg prøvede at stoppe hende fra at løbe ud.
Er der nogen der har noget jeg kan gøre?
Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest løber ud af boksen.
Kommentér på:
Hest løber ud af boksen.

Annonce